جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

زمین سیاره ای با تنوع و زیبایی شگفت انگیز است که در آن زندگی در اشکال و زیستگاه‌های مختلف وجود دارد. با این حال، ما همه موجودات زنده را نمی شناسیم. برخی از آن‌ها آنقدر عجیب و غریب هستند که به نظر می‌رسد از دنیای دیگری پا به زمین گذاشته اند. این موجودات برای زنده ماندن و رشد در محیط هایی چون اعماق دریا، مناطق قطبی، یا جنگل های بارانی استوایی زندگی می‌کنند و ویژگی ها و رفتارهای منحصر به فردی دارند که آنها را از بقیه حیوانات متمایز می‌کند. در این مقاله، هشت نمونه از موجودات زمینی را معرفی می کنیم که بیشتر شبیه فرازمینی‌ها هستند. با ما همراه باشید.

موجودات عجیب دریایی که انگار فرازمینی هستند

با این حیوانات عجیب و غریب آشنا شوید:

خیار دریایی شفاف (Pink see-through Fantasia)

خیار دریایی شفاف (Pink see-through Fantasia)

خیار دریایی شفاف از خانواده خیارهای دریایی است که در اعماق دریا تا عمق 2500 متری زندگی می‌کند. بدنی کاملا شفاف دارد و سیستم گوارشیش از بیرون قابل مشاهده است. این خیار دریایی بسته به آنچه بخورد، رنگش تغییر می‌کند. همچنین یک زائده درخشان روی سرش دارد که از آن برای جذب طعمه استفاده می‌کند. این موجود عجیب دریایی در سال 2007 در نزدیکی فیلیپین کشف شد.

فرشته های دریایی

فرشته های دریایی

بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند فرشته های دریایی می توانند موجوداتی فرازمینی باشند، آن‌ها از گروه راب‌های دریایی هستند که دو بازوی شبیه بال دارند که از آن برای شنا در اقیانوس های آزاد استفاده می کنند. این حیوانات دریایی زیبا بدنی شفاف دارند که اندام های داخلی رنگارنگ از طریق پوستشان قابل مشاهده است. برخی از این گونه‌ها از بیولومینسانس یا نور برای جذب طعمه یا جفت استفاده می‌کنند. فرشته های دریایی در سراسر جهان و در آب های سرد و معتدل یافت می شوند و عمدتا از پروانه های دریایی، نوع دیگری از حلزون‌های دریایی، تغذیه می کنند.

قورباغه ماهی

قورباغه ماهی

قورباغه ماهی ها گروهی از ماهی گیرها هستند که تمایل زیادی به زندگی در صخره‌های مرجانی دارند. آن‌ها دهانی بزرگ و پوستی خاردار دارند. همچنین قورباغه ماهی ها می‌توانند همراه با محیط رنگ و بافت بدنشان را تغییر دهند. حتی برخی از آن ها جلبک یا هیدروزوآ را روی بدن‌شان پرورش می‌دهند. این نوع ماهی‌ها زائده ای شبیه چوب ماهیگیری روی سرشان دارند که در انتهای آن یک طعمه گوشتی قرار دارد و از آن برای جذب طعمه استفاده می‌کنند. قورباغه ماهی به لطف شکم قابل انبساطش می تواند طعمه‌های بزرگی ببلعد. این ماهی ها در اقیانوس های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می‌شوند.

لاله دریایی

لاله دریایی

لاله دریایی نام رایج تعدادی از گونه‌های آسیدین بی‌صدا یا شاخه طنابداران است که در آب‌های ساحلی تا عمق 80 متری زندگی می‌کنند. آن‌ها بدنی پیازی دارند که به یک ساقه بلند شبیه گل وصل است. لاله دریایی رنگ‌های مختلفی مانند سفید، صورتی، زرد، نارنجی و بنفش دارد. آن‌ها جزء مهره داران به حساب می‌آیند.

کوسه چین دار

کوسه چین دار

شاید به تصویر نگاه کنید و فکر کنید که واقعا این حیوان یک فرازمینی است اما در واقع این حیوان دریایی نیز نوعی کوسه به نام کوسه چین دار است که در اعماق دریا زندگی می‌کند و بدنی دراز، شبیه مارماهی با شش جفت آبشش روی گلویش دارد. این نوع کوسه دارای دهانی بزرگ با 300 دندان سوزنی مانند است که در 25 ردیف چیده شده اند. این حیوان خطرناک می تواند آرواره هایش را گسترش دهد تا طعمه را به طور کامل ببلعد. همچنین دارای ستون فقرات انعطاف پذیر است که به بدنش اجازه خم شدن و پرش می ‌دهد. این حیوان دریایی بزرگ از کوسه های کوچک تر و ماهی های استخوانی تغذیه می کند و در اقیانوس اطلس، آرام و هند در عمق 600 تا 1200 متری یافت می شود.

ماروس ارتوکانا

ماروس ارتوکانا

حیوان دریایی بعدی که فرازمینی به نظر می‌رسد ماروس ارتوکانا نام دارد. گونه‌ای سیفونوفور پلاژیک که به داشتن ساختار بدنی فوق العاده پیچیده معروف است. این حیوان دریایی در قطب شمال و سایر آب های سرد و عمیق، در اعماق 200 تا 800 متر یافت می‌شود.

لکه ماهی

لکه ماهی

لکه ماهی، بادکنک ماهی یا ماهی بد خلق دریا نوعی ماهی است که در آب های استرالیا، نیوزلند و تاسمانی در عمق 600 تا 1200 متری زندگی می‌کند. بدن گوشتی و ژلاتینی دارد که چگالی آن کمی کمتر از آب است و به آن اجازه می‌دهد بدون شنا در دریا شناور شود. سر بزرگ، دهان و بینی آویزان دارد. از سخت پوستان و سایر زنده جان‌هایی که سر راهش قرار بگیرند، تغذیه می کند. فلس ندارد اما پوست ضخیم و شفافی دارد. به دلیل تغییر فشار، تنها زمانی که به سطح بیاید به جز یک لکه چیز دیگری از او قابل مشاهده نیست. در زیر آب اما بیشتر شبیه یک ماهی معمولی است.

گرزه ماهی

گرزه ماهی

گرزه ماهی ترسناک ترین هیولای دریایی، در اعماق دریا زندگی می کند و بدنی دراز و باریک، با دندان‌های بزرگ و نیش مانند و فک پایینی لولایی دارد. این نوع ماهی با اندام بیولومنسانس، روی سرش یک رشته بلند دارد که از آن برای فریب دادن طعمه در تاریکی استفاده می کند. همچنین در کناره‌های بدن و شکمش دارای فتوفورهایی است که به استتار یا برقراری ارتباطش با محیط کمک می‌کنند. این ماهی که بیشتر شبیه موجودات فرازمینی است، از میگو، ماهی های کوچک و دیگر موجودات اعماق دریا تغذیه می‌کند. گرزه ماهی می تواند با انقباض نکتوفرهای خود به عقب، به پهلو یا به جلو شنا کند. این ماهی در اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و هند و در عمق 200 تا 1000 متری یافت می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان