جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
1
(1)

آیا به حال به این فکر کرده اید که رایج ترین زبان های دنیا کدامند؟ اگرچه در حال حاضر بیش از 7000 زبان وجود دارد، اما بیش از نیمی از جمعیت جهان تنها به 23 زبان صحبت می کنند. چنانچه می دانید بلد بودن بیش از یک زبان خواه در محل کار و خواه برای توسعه شخصی، افق‌های جدیدی را به ما ارائه می‌دهد و فرصتی برای گسترش درک فرهنگی‌مان ایجاد می‌کند. بنابراین شاید بد نباشد اطلاعاتی درباره زبان‌هایی که بیشترین گویشور را دارند به دست بیاورید. این فهرست جامع بر اساس داده‌های واقعی برای شما گردآوری شده است.

کدام زبان‌ها بیشترین گویشور را دارند؟

فهرست زیر ۲۵ رتبه اول زبان‌هایی است که بیشترین گویشور را دارند به این معنا که جمعیت زیادی در جهان به این زبان صحبت می کنند:

۱. زبان انگلیسی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱٫۴۲۵میلیارد نفر

اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز واضح و مبرهن است. این زبان امروزه به زبان رسمی سازمان‌های مهم جهانی همچون سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا تبدیل شده است. عجیب نیست اگر در رتبه بندی زبان های دنیا، انگلیسی جایگاه نخست را داشته باشد. زبان انگلیسی همچنین زبان مادری ۶۷ کشور دنیاست، از انگلستان و آمریکا گرفته تا استرالیا. پس اگر به این زبان مسلط باشید، فرصت‌های حرفه‌ای و شخصی زیادی برایتان ایجاد می‌شوند.

۲. زبان چینی ماندارین

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱٫۱۱۸میلیارد نفر

زبان چینی ماندارین یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین زبان های دنیاست. این زبان با اینکه بیش از ۱میلیارد گویشور دارد، به‌خاطر ماهیت آوایی‌اش زبانی دشوار محسوب می‌شود. با وجود این، تسلط به زبان چینی ماندارین فرصت‌های تجاری و فرهنگی خوبی در کشورهای چین، تایوان و سنگاپور ایجاد می‌کند. زبان چینی ماندارین یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل متحد است، واقعیتی که نشان از اهمیت جهانی این زبان دارد.

۳. زبان هندی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۶۰۲میلیون نفر

زبان هندی زبان مادری هند و چندین کشور دیگر همچون فیجی است. در واقع بیش از ۳۴۳میلیون گویشور بومی دارد.

۴. اسپانیایی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۵۳۴میلیون نفر

جذابیت و سادگی زبان اسپانیایی آن را به یکی از پرجمعیت ترین زبان های دنیا تبدیل کرده‌ است. این زبان در شبه‌جزیره ایبریا ریشه دارد و بیش از ۴۶۰میلیون گویشور بومی دارد. آوا و لهجه دلنشین زبان اسپانیایی بسیار پرطرفدار است. اسپانیایی زبان رسمی ۲۱ کشور است از جمله اسپانیا، مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، ونزوئلا و شیلی.

۵. زبان عربی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۳۷۲میلیون نفر

عربی زبان رسمی ۲۵ کشور جهان در خاورمیانه و آفریقای شمالی است. عربی یکی از زبان‌های مهم دنیا به شمار می‌آید. ریشه این زبان به شبه‌جزیره عربستان برمی‌گردد و یکی از زبان‌های سامی است.

۶. زبان فرانسوی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۳۰۰میلیون نفر

زبان فرانسوی به‌خاطر جذابیتش به دومین زبان با بیشترین تعداد زبان‌آموز تبدیل شده است. این زبان در ۲۹ کشور همچون فرانسه، سوئیس و بلژیک زبان رسمی محسوب می‌شود. با یادگیری زبان فرانسوی مزایای زیادی از جمله فرصت‌های تجاری پیش پایتان قرار می‌گیرد.

۷. زبان بنگالی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۶۵میلیون نفر

زبان بنگالی یکی از پرکاربردترین زبان های جهان و زبان رسمی بنگلادش است. این زبان ریشه در زبان سانسکریت دارد و در دسته زبان‌های هندوآریایی قرار می‌گیرد. همچنین در خیلی از بخش‌های هند از زبان بنگالی استفاده می‌شود.

۸. زبان روسی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۵۸میلیون نفر

زبان روسی در کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس زبان رسمی است و تاریخچه‌ای غنی دارد. این زبان رایج‌ترین زبان اروپا محسوب می‌شود و بخشی مهم از میراث فرهنگی جهانی است.

۹. زبان پرتغالی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۲۳میلیون نفر

زبان رسمی ۱۰ کشور و یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا پرتغالی است. این زبان همچنین یکی از زبان‌های رومی با بیشترین تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند محسوب می‌شود.

۱۰. زبان سواحلی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۰۰میلیون نفر

شهرت زبان سواحلی از شرق آفریقا فراتر رفته و هم‌اکنون زبانی بین‌المللی محسوب می‌شود. این زبان قدمتی دیرینه دارد و تأثیر بسزایی روی تبادلات فرهنگی داشته است. جالب است که برخی عبارت‌های سواحیلی راه خود را به زبان انگلیسی باز کرده‌اند که احتمالا شما هم بعضی از آنها را شنیده‌اید. عباراتی همچون سافاری، سیمبا و هاکونا ماتاتا از زبان سواحلی هستند.

۱۱. زبان اندونزیایی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۲۰۰میلیون نفر

این زبان با میلیون‌ها نفر گویشور در کشور اندونزی، یکی از پرتکلم‌ترین زبان های دنیاست. این زبان شباهت زیادی به زبان مالایی دارد و گویشوران این دو زبان می‌توانند به‌راحتی با هم ارتباط برقرار کنند.

۱۲. زبان اردو

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱۷۰میلیون نفر

زبان اردو ریشه‌ عمیقی در تاریخ و فرهنگ پاکستان و هند دارد. این زبان که زبان رسمی کشور پاکستان محسوب می‌شود، از واژگانی غنی برخوردار است.

۱۳. زبان ژاپنی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱۵۰میلیون نفر

زبان ژاپنی نه فقط به‌خاطر لهجه، بلکه به‌ خاطر پیچیدگی نظام نوشتاری‌اش شهرتی جهانی دارد. این زبان از ۳ نظام نوشتاری کانجی، کاتاکانا و هیراگانا برخوردار است. در کانجی برای نوشتار از حروف چینی استفاده می‌شود و کاتاکانا و هیراگانا الفبای آوایی ژاپنی هستند.

۱۴. زبان آلمانی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱۳۵میلیون نفر

زبان آلمانی در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس استفاده می‌شود. این زبان به‌عنوان یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا جایگاهی ویژه در اتحادیه اروپا دارد. آلمانی از زبان‌های سخت محسوب می‌شود.

۱۵. زبان پنجابی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱۲۵میلیون نفر

این زبان از دسته زبان‌های آوایی جذاب است که در هند و پاکستان استفاده می‌شود. پنجابی زبان رسمی یکی از ایالت‌های حائز اهمیت هند، یعنی پنجاب است. جمعیت بالایی این ایالات باعث شده این زبان در رتبه بندی زبان های دنیا جایگاه نسبتا بالایی داشته باشد.

۱۶. زبان فارسی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۱۱۰میلیون نفر

اگر منتظر زبان فارسی بودید، انتظارتان به پایان رسید! زبان فارسی جایگاهی ویژه در ایران، افغانستان و تاجیکستان دارد. همان‌طور که می‌دانید، زبان فارسی میراثی غنی از فرهنگ دارد و شعرای مشهور جهانی دارد.

۱۷. زبان جاوه‌ای

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۹۸میلیون نفر

جاوه‌ای یکی از زبان‌های رایج در اندونزی با الفبایی خاص است که زبان رسمی جزیره جاوه، یکی از پرجمعیت‌ترین جزایر دنیا، محسوب می‌شود.

۱۸. زبان چینی وو

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۹۰میلیون نفر

این زبان یکی از پرکاربردترین گویش‌های چینی است که به‌ دستور زبانی‌ دشوارش شهرت دارد. خاستگاه زبان چینی وو استان ژجیانگ بوده است، اما امروزه در سراسر کشور چین استفاده می‌شود.

۱۹. زبان ویتنامی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۸۷میلیون نفر

زبان ویتنامی نه فقط زبان رسمی کشور ویتنام است، بلکه یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا به‌خصوص در نواحی جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. این زبان آوایی ۶ آوای مختلف دارد و ازاین‌رو از زبان‌های دشوار برای یادگیری محسوب می‌شود.

۲۰. زبان ایتالیایی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۸۵میلیون نفر

خوش‌آهنگ بودن زبان ایتالیایی سبب جذب علاقه‌مندان زیادی به این زبان شده است. زبان ایتالیایی زبان رسمی کشورهای ایتالیا، سوئیس و واتیکان است.

۲۱. زبان ترکی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۸۵میلیون نفر

هارمونی آوای زبان ترکی و دستور زبان خاصش آن را به یکی از جذاب‌ترین زبان‌های دنیا تبدیل کرده‌ است.

۲۲. زبان مراتی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۸۵میلیون نفر

مراتی یکی دیگر از زبان‌های هندوآریایی است که میان پرتکلم ترین زبان های دنیا جای دارد. این زبان اهمیتی ویژه در هند دارد و زبان رسمی ایالت مهاراشتراست.

۲۳. زبان تلوگو

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۸۲میلیون نفر

تلوگو یکی از ۲۲ زبان رایج در هند و از زبان‌های دراویدی است. این زبان بیشتر در ایالت آندرا پرادش هند استفاده می‌شود و جایگاه خاصی در ادبیات هند و بالیوود دارد.

۲۴. زبان تامیل

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۷۸میلیون نفر

زبان تامیل یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های جهان است و در کشورهای هند، سری‌لانکا و سنگاپور استفاده می‌شود. این زبان جزو زبان‌های دراویدی است و ساختار دستوری و نظام آوایی خاصی دارد.

۲۵. زبان کره‌ای

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: ۷۷میلیون نفر

زبان کره‌ای در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها بوده است. وجه تمایز زبان کره‌ای با دیگر زبان‌ها قواعد خاص و جایگاه ویژه احترام در آن است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. حسن حبشی نیم‌رخ
    حسن حبشی

    چرا درست نمی نویسیدعلاوه بر ۷ کشور ترک زبان در سایر کشورها از جمله ایران تعداد قابل توجه ترک وجود دارد ودرترکستان چین (سین گیانگ)صد میلیون ترک وجود دارد که مجموع آنها 85میلیون می شود یا ترک کسی است که در ترکیه زندگی می کنند

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان