جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.7
(3)

سفر و گردشگری، همواره به عنوان یکی از جذاب‌ترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌های انسانی شناخته شده‌اند. از سفر به روستاهای دورافتاده گرفته تا اکتشاف شهرها و فرهنگ‌های جهان، عاشقان سفر به دنبال تجربیات جدید، آشنایی با مردمان و سفر در میان تاریخ و طبیعت هستند. اما آیا همیشه سفرها با هدف آرامش و استراحت صورت می‌گیرند؟ واقعیت این است که برخی آدم‌ها برای هیجان سفر می‌کنند و چه هیجانی بهتر از سفر به خطرناک ترین مقاصد گردشگری جهان؟

خطرناک ترین مقاصد گردشگری

این 8 مقصد خطرناک خوراک آدم های نترس و ماجراجوست. با ما همراه باشید!

دره مرگ، ایالات متحده آمریکا

دره مرگ، ایالات متحده آمریکا

دمای این قسمت زمین که به دره مرگ معروف است بالاست. زمین دره مرگ مثل تنور داغ است. این بیابان خیره کننده رکورد دار بالاترین دمای ثبت شده یعنی 134 درجه فارنهایت (56.7 درجه سانتیگراد) روی سیاره زمین است. مهم نیست چقدر سرسخت هستید، آفتاب سوزان و گرمای شدید دره مرگ شما را خیلی زود از پا در می‌آورد. در این مکان بدون آب، تنها 14 ساعت می‌توانید دوام بیاورید.

صحرای داناکیل، اریتره

صحرای داناکیل، اریتره

دمای صحرای داناکیل به 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) می‌رسد. آتشفشان‌های فعال متعدد و مذابه های گازهای سمی در صحرای داناکیل منظره ترسناک و بی‌رحمانه‌ای برای آفریقا ساخته است. بیشتر مردم احتمالاً این مکان وحشتناک را به معنای واقعی کلمه “جهنم روی زمین” می‌دانند، اما هنوز هم ماجراجویان نترس زیادی وجود دارند که مشتاق دیدن این مکان هستند. اما هیچ وقت به این مکان بدون و راهنما و همراه سفر نکنید.

کوه فروم (واشنگتن) ایالات متحده آمریکا

کوه فروم (واشنگتن) ایالات متحده آمریکا

قله کوه فروم واشنگتن رکورد جهانی سریعترین بادهای روی سطح زمین را دارد. بالاترین و بیشترین سرعت ثبت شده باد در قله این کوه 203 مایل در ساعت (327 کیلومتر در ساعت) است. با این حال، وزش بادهای قوی تنها نگرانی در این منطقه نیست بلکه دمای هوا که می‌تواند تا 40- درجه کاهش یابد و بارش برف شدید مداوم، کوه فروم واشنگتن را به مکانی بسیار خطرناک تبدیل کرده است. کوه واشنگتن با وجود ارتفاع متوسط – 6288 فوت (1917 متر) – یکی از مرگبارترین قله‌های جهان به حساب می‌آید.

آتشفشان سینابونگ، اندونزی

آتشفشان سینابونگ، اندونزی

سینابونگ یک آتشفشان فعال در جزیره سوماترا اندونزی است. اغلب در اینجا فوران‌های مذاب اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود هزاران نفر سرپناه و خانه‌شان را از دست بدهند. تا کنون چندین بار در سال های 2010، 2013، 2014 و 2015 شهرها و روستاهای مجاور این آتشفشان به طور کامل زیر گدازه و خاکستر ناشی از آن مدفون شده اند. آخرین انفجار نیز در 27 فوریه 2016 رخ داد. فوران گدازه‌ها، سنگ‌ها و خاکستر را به بیرون پرتاب کرده و ابر مرگباری از گازهای آتشفشانی ایجاد کردند. ارتفاع این آتشفشان 2500 متر است. با این حال هیچ کس نمی‌داند فردا قرار است چه اتفاقی در این جزیره بی‌افتد.

جزیره مارها، برزیل

جزیره مارها، برزیل

این جزیره که در جایی در سواحل برزیل موقعیت دارد، همیشه به عنوان یکی از خطرناک ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. دلیل آن نیز ساده است؛ این مکان مملو از یکی از سمی ترین مارهای جهان به نام “سرنیزه‌ای زرین یا Bothrops” است. محققان تخمین می‌زنند که حدود پنج مار در هر متر مربع در این جزیره زندگی می کنند. همچنین تا کنون خیلی‌ها وارد این جزیره شده و به این شکارچیان تسلیم شده و هرگز برنگشته‌اند. به همین دلیل در حال حاضر دولت برزیل به هیچ توریستی اجازه ورود به این جزیره و بازدید از آن را نمی‌‌دهد.

پارک ملی مادیدی، بولیوی (پارکی که فلج‌تان می‌کند)

پارک ملی مادیدی، بولیوی (پارکی که فلج‌تان می‌کند)

در نگاه اول، این مکان بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما در واقع جای خیلی خطرناکی است. چرا؟ زیرا این پارک مملو از سمی ترین و تهاجمی ترین جانوران جهان است. تماس با هر یک از گیاهان در حال رشد در این پارک می‌تواند باعث خارش شدید، بثورات و سرگیجه شود. همچنین هر بریدگی یا حتی یک زخم کوچک می‌تواند فرد را به نوعی بیماری انگلی گرمسیری مبتلا کرده و جانش بگیرد.

بیکینی آتول، جریزه مرجانی متعلق به جزایر مارشال

بیکینی آتول، جریزه مرجانی متعلق به جزایر مارشال

این جزیره که وسط اقیانوس واقع شده است، شباهت به یک بهشت واقعی دارد. اما در اصل بیکینی آتول محل برنامه‌های آزمایش هسته‌ای متعدد بود که جزیره زیبای بیکینی را به یک زمین بایر آلوده به رادیواکتیو تبدیل کرد. ساکنان این جزیره مجبور شدند خانه‌های‌شان را ترک کنند و حتی امروز نیز موجودات زنده نمی‌توانند در آن زندگی کنند زیرا سطح غیرطبیعی پرتوهای موجود در آن باعث ابتلا به سرطان می‌شوند.

آفار، اتیوپی

آفار، اتیوپی

آتشفشان ارتا آل، در منطقه آفار اتیوپی، یکی از خطرناک‌ترین آتشفشان های روی کره زمین است. زمین لرزه‌های کوچک دائماً این منطقه را می لرزاند و شکاف‌های عمیق متعددی روی زمین تشکیل می‌شوند. دلیل آن نیز وجود دو دریاچه گدازه روی دهانه قله است. مقدار گدازه موجود در آن‌ها به طور مداوم در حال تغییر است و همین نیز باعث لرزش زمین اطراف آن می‌شود.

دریاچه ناترون، تانزانیا

دریاچه ناترون، تانزانیا

اگر به تصاویر دریاچه ناترون نگاه کنید، شاید تصور کنید به تصویری از سیاره دیگر نگاه می‌کنید، زیرا این منطقه هیچ شباهتی به تکه‌ای از زمین ندارد، اما این تصویر در واقع متعلق به دریاچه ناترون در تانزانیاست. پوسته نمک قلیایی روی سطح دریاچه آنقدر خطرناک است که همه موجودات زنده در تماس با آن می‌میرند و تبدیل به سنگ می‌شوند. به همین دلیل شنا در آن ممنوع است و حتی بوی تند سولفید هیدروژن که از سطح دریاچه به مشام می‌رسد، باعث می‌شود هر بیننده‌ای سریع از آنجا دور شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان