جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1.3
(3)

در فوریه 2020، نوزادان کانادایی ناخواسته قدمی مهم در بخش پزشکی برداشته و باعث به وجود آمدن بحثی تحت عنوان محور مغز – روده شدند. امروز ما نیز به توضیح رابطه پیچیده بین مغز و روده پرداخته ایم. مطمئنا شما هم از اینکه روده و مغز با هم مرتبط هستند، شگفت زده خواهید شد.

مغز تحت تأثیر روده قرار دارد

در آزمایش مرتبط با محور مغز – روده حدود 50 نوزاد از انتاریو و بریتیش کلمبیا شرکت داشتند. هر کدام یک بسته حاوی یک شیشه محلول نگهدارنده و یک کاردک دریافت کردند. والدین آن‌ها مکلف بودند نمونه های مدفوع از آن‌ها گرفته و برای تعیین توالی ژنتیکی به دانشگاه بریتیش کلمبیا بفرستند. این مطالعه با هدف بررسی چگونگی تأثیر حیات میکروب های روده بر رشد و شناخت مغز انجام شد.

محور مغز-روده نشان می‌دهد که مغز ما که مسئول پردازش افکار و احساسات پیچیده ماست، عمیقاً تحت تأثیر باکتری‌های موجود در روده‌ها قرار می‌گیرد که شاید هرگز تصورش را هم نمی‌کردید چنین چیزی بشنوید. این موضوع به یکی از برجسته ترین بحث ها در نوروبیولوژی تبدیل شده است که با شرایطی مانند اوتیسم، افسردگی و سندرم روده تحریک پذیر مرتبط است.

روده نقش بسیار مهمی در زیست شناختی رفتارهای عصبی دارد

نقش روده ها در سلامتی

محققان رشته‌های مختلف برای درک این پدیده دور هم جمع شده و دست به انجام یک سری تحقیقات زده اند. آن‌ها آزمایشاتی را روی رشد شناختی نوزادان، مانند توانایی آن‌ها در توجه به محیط اطرافشان، تشخیص و پردازش اطلاعات انجام دادند. سپس این آزمایش‌ها با ترکیب باکتری‌ها در روده آن‌ها مرتبط شد.

در حالی که زمانی باکتری‌ها عاملی برای بروز مشکل در سیستم گوارشی در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون این باکتری‌ها نقش مهمی در هضم غذا دارند. در واقع وجود پروبیوتیک ها (باکتری های خوب) برای سلامت روده ها مهم است.

سبک زندگی مدرن بر محور مغز – روده تأثیر منفی می‌گذارد

مغز

محور روده-مغز به عنوان یک شبکه ارتباطی بین میکروبیوم روده و سیستم عصبی عمل می‌کند. این رابطه دو طرفه شامل تولید انتقال دهنده های عصبی و مولکول ها در روده است که بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، این تحقیق نشان می‌دهد که سبک زندگی مدرن ممکن است منجر به از بین رفتن برخی از میکروب‌های مهم روده شده باشد. در واقع آن هایی که به شکل سنتی و قدیمی زندگی می‌کنند نسبت به افراد با سبک زندگی مدرن، دارای میکروبیوم‌های متنوع‌تر و قدیمی‌تر روده هستند.

ما به پروبیوتیک نیاز داریم

پروبیوتیک

همچنین، مطالعه روی نوزادان همبستگی جالبی را بین باکتری‌های خاص روده و توانایی‌های شناختی نشان داده است. به عنوان مثال، نوزادان با بیفیدوباکتریوم بیشتر در روده‌هایشان، مهارت‌های بهتری برای درک اطراف‌شان دارند که نقش بالقوه پروبیوتیک‌ها را در رشد مغز نشان می‌دهد.

این رشته مطالعات چشم اندازهای هیجان انگیزی را برای درک سلامت مغز و رشد شناختی ارائه می‌دهد. همچنین با تحلیل و تحقیق بیشتر ممکن است محققان از طریق محور مغز – روده به بینش های جدیدی در مورد تنظیم خلق و خو، عملکرد شناختی و خواب نیز دست یابند و در نهایت ما را به درک بهتر از نحوه تعامل روده و مغز برسانند.

تحقیقات جدید بر ارتباط عمیق بین سلامت روده و سلامت روان تأکید می‌کنند و نشان می‌دهند که عدم تعادل در باکتری‌های روده می‌تواند بر عملکرد شناختی و خلق و خو نیز تأثیر بگذارد و منجر به اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی شود. این تعامل پیچیده بین روده و مغز اهمیت توجه و تقویت سلامت روده‌ها را برای حفظ تعادل و سلامت جسمی و عاطفی برجسته می‌کند.

علائم سندرم روده تحریک پذیر + روش های درمانی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان