جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در سال‌های اخیر سرکه سیب یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی بوده است. این معجون جادویی به کاهش چربی خون، کاهش قند خون، بهبود پوست، لاغری و بسیاری از اثرات دیگر معروف است. تنها با مصرف یک قاشق غذاخوری در روز از این ماده، به راحتی می‌توانید اوضاع سلامتی خود را متحول کنید. با این حال، هیچ چیز کامل نیست و سرکه سیب هم همینطور است. مطمئناً، مزایای سلامتی زیادی وجود دارد که سرکه سیب ارائه می‌دهد، اما اگر کمی بیشتر فکر کنید، بسیاری از این اثراتی که به سرکه سیب نسبت داده می‌شود برای واقعی بودن بیش از حد خوب هستند! زمان آن است افسانه هایی را که در مورد سرکه سیب شنیده‌اید کم کم فراموش کنید و واقعیت را بفهمید.

افسانه شماره 1: به کاهش وزن سریع کمک می‌کند

افسانه شماره 1: به کاهش وزن سریع کمک می‌کند

این معجون جادویی برای از بین بردن چربی اضافی شناخته شده است. گفته می‌شود که سرکه سیب به راحتی می‌تواند به کاهش وزن سریع کمک کند. با این حال، مطالعه منتشر شده در مجله Bioscience, Biotechnology, Biochemistry  چیز دیگری می‌گوید. محققان دریافتند که گروهی از شرکت‌کنندگان که در یک دوره 12 هفته‌ای سرکه سیب مصرف کردند، وزن، چربی بدن و چند سانت را از دور کمر خود در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کردند، کاهش دادند.

شرکت کنندگان در ورزش یا رژیم غذایی خاصی وارد نشدند، به این معنی که کاهش وزن را می‌توان به مصرف ACV نسبت داد. با این حال، کیلوهای از دست رفته نشان دهنده کاهش وزن «سریع» نبودند. شرکت کنندگان به طور متوسط حدود نیم کیلو وزن از دست دادند و این کاهش در زمانی کوتاه یا به سرعت رخ نداد.

افسانه شماره 2: هیچ عارضه جانبی ندارد

این ماده ممکن است منجر به کاهش پتاسیم در بدن شود. هیچ غذا یا نوشیدنی کامل نیست و افراط در همه چیز برای سلامتی مضر است. به همین ترتیب، ACV  دارای عوارض جانبی خاصی است که ممکن است ندانید. سرکه سیب ماده‌ای اسیدی است و در صورت مصرف مکرر، باعث تخریب مینای دندان خواهد شد. این ماده همچنین ممکن است منجر به کاهش سطح پتاسیم در بدن شود. بنابراین حتی اگر سرکه سیب می‌نوشید، مطمئن شوید که به مقدار کم و همراه با آب است.

افسانه شماره 3: به درمان دیابت کمک می‌کند

افسانه شماره 3: به درمان دیابت کمک می‌کند

سرکه سیب به عنوان ناجی برای بیماران دیابتی شناخته شده است زیرا اعتقاد بر این است که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می‌کند. با این حال، یک مطالعه در سال 2015 که در مجله تحقیقات دیابت منتشر شد، نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که حداقل 29 میلی لیتر سرکه مصرف کرده اند، در مقایسه با گروه دارونما، کاهش سطح گلوکز، تری گلیسیرید و انسولین خون را تا پنج ساعت تجربه می‌کنند. این بدان معنا نیست که سرکه سیب  جایگزین داروهای دیابت می‌شود به ویژه که فقط اثرات کوتاه مدت دارد. محققان در حال یافتن این هستند که آیا این ماده اثرات طولانی مدت نیز دارد یا خیر.

افسانه شماره 4: سرکه سیب یک نوشیدنی شگفت انگیز برای معده است

مصرف بیش از حد سرکه سیب ممکن است معده شما را در وضعیت بدی قرار دهد. بررسی‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند احتمال گاستروپارزی  را افزایش دهد، اختلالی که در بیماران دیابتی رایج است و در آن معده نمی‌تواند خود را تخلیه کند. محققان هنوز در حال کشف اثرات مختلف دیگر سرکه بر معده هستند.

 افسانه شماره 5: سرکه فشار خون را تنظیم می‌کند

 افسانه شماره 5: سرکه فشار خون را تنظیم می‌کند

اسید استیک موجود در سرکه واقعاً بر سلامت انسان تأثیر نمی‌گذارد. اعتقاد بر این است که سرکه سیب می‌تواند سطح فشار خون را تنظیم کند، اما گفته می‌شود که اسید استیک موجود در سرکه واقعاً بر سلامت انسان تأثیر نمی گذارد، به ویژه از نظر فشار خون. مطالعات نیز نتوانسته اند ثابت کنند که سرکه سیب واقعا می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

افسانه شماره 6: سرکه سیب می‌تواند کلسترول بد را کاهش دهد

سرکه سیب سطح چربی را کاهش می‌دهد. مطالعه اخیر که در مجله Membrane Biology منتشر شده است نشان می‌دهد که سرکه سیب به ویژه در پاسخ به رژیم غذایی با کلسترول بالا در موش ها سطح چربی را کاهش می‌دهد و از کبد و کلیه ها محافظت می‌کند. در حالی که گفته می‌شود این ماده ممکن است اثرات مشابهی روی انسان نیز داشته باشد، محققان هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام بدهند. بنابراین حتی اگر روزانه سرکه سیب مصرف می‌کنید، توصیه می‌شود مصرف خود را محدود کنید یا با پزشک مشورت کنید که می‌تواند به شما بگوید چه مقدار برای‌تان کافی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان