جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.5
(2)

خطر همیشه در کمین است، از بلایای طبیعی و بحران های سلامت و بروز بیماری‌ها گرفته تا کار در مشاغل خطرناک جهان، همه این ها می ‌توانند جان و زندگی افراد را به خطر بیندازند. شاید در مورد خطرناک ترین مشاغل جهان شنیده باشید و به راحتی از کنار آنها بگذرید، اما نه این 10 واقعا خطرناک هستند. با خواندن این مقاله به حرف ما می‌رسید، پس با خبرنامه باشید!

خطرناک ترین مشاغل جهان

فهرست زیر خطرناک ترین مشاغل جهان هستند:

کار در چوب بری

کار در چوب بری

کار با ماشین آلات سنگین روی زمین هایی که هیچ بررسی در مورد ایمنی روی آن‌ها انجام نشده باعث می‌شود چوب بری به عنوان یکی از خطرناک ترین مشاغل جهان شناخته شود. بر اساس آمار اداره کار ایالات متحده آمریکا، این شغل دارای نرخ مرگ ناشی از کار 82 در هر 100000 نفر است.

ماهیگیری

کار در شرایط آب و هوایی نامناسب و کار کردن با تجهیزات سنگین آن هم در آب های آزاد، از خطرناک ترین کارهایی است که می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد. ماهیگیری شغلی است که سالانه 24 هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد.

خلبانی هواپیما و مهندسی فنی پرواز

خلبان هواپیما یا مهندس فنی پرواز بودن نیز از آن مشاغلی است که خطر مرگ را به همراه دارد. در واقع میزان مرگ و میر این شغل که ناشی از بروز خطا یا نقص فنی است، از 48.6 تا 55 در هر 100000 نفر متغیر است.

کارگری در ساختمان

کارگری در ساختمان

کار در ساختمان سازی که با ارتفاعات، ماشین آلات سنگین و مواد خطرناک مرتبط است، از مشاغل پرخطر است. در ایالات متحده مرگ و میر کارگردان ساختمانی 45 درصد کل آمار کشته شدگان در این صنعت را نشان می دهد.

کار در ارتفاع

کار در ارتفاعات نیز از مشاغل پر خطر دنیاست. در این شغل چه سقف ساز باشید یا کارگری که مشغول پل سازی است و همچنین افرادی که خدمات کار در ارتفاعات را ارائه می‌دهند، خطر مرگ همیشه در کمین است. یک لغزش یا بی احتیاطی مساوی است با سقوط و مرگ.

رانندگی کامیون

ساعت ها رانندگی طولانی در جاده احتمال خستگی شدید و در نهایت تصادف را افزایش می‌دهد. به همین دلیل رانندگی کامیون جزء خطرناک ترین مشاغل جهان به حساب می‌آید. بر اساس آمار منتشر شده، تعداد مرگ و میر رانندگان کامیون بیش از 10 درصد بیشتر از میزان مرگ و میر تصادفات جاده‌ای است که در هند، در طول یک سال ثبت می‌شود.

کار در معدن و کارخانه های آهن و فولاد

کار در معدن و کارخانه های آهن و فولاد

کار با فلز مذاب، کار در ارتفاعات و کار با ماشین آلات سنگین، جان کارگردان معادن و کارخانه‌های آهن و فولاد را به خطر میندازد. این شغل به دلیل شرایط کاری خطرناکی که دارد سالانه جان ده ها تن را می‌گیرد.

کشاورزی  

علاوه بر ماشین آلات سنگین، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی (کودها و آفت کش‎‌ها) و حیوانات باعث می‌شود هر سال کشاورزان زیادی جان‌شان را از دست بدهند.

کار در خطوط برق

تماس با جریان ولتاژ بالا همراه با کار در ارتفاعات باعث شده تا کار در خطوط برق به خطرناک ترین شغل جهان تبدیل شود. بر اساس نظرسنجی‌های ملی ایالات متحده و داده‌های شرکت آب و برق، از هر 100000 کارمند در این شغل، سالانه 42 نفر در حین کار جان‌شان را از دست می دهند.

افسران پلیس و مجریان قانون

افسران پلیس و مجریان قانون

قرار گرفتن در معرض خشونت یا عملیات های خطرناک باعث می‌شود شغل در نظام امنیتی کشور از خطرناک ترین مشاغل دنیا باشد. میزان مرگ و میر این شغل نیز در هر کشور بالاست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان