جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.8
(6)

تنش در محل کار می‌تواند حتی در بهترین سازمان‌ها و ادرات هم رخ دهد، زیرا همکاران با تغییرات ضرب الاجل‌های انجام پروژه‌ها و فشار برای رسیدن به موفقیت روبرو می‌شوند. دانستن نحوه برخورد با یک همکار بی ادب می‌تواند به شما کمک کند تا روابط طولانی ‌مدت قوی‌تری با همکاران و مدیران ایجاد کنید و در عین حال به جلوگیری از چالش‌های مشابه در آینده نیز کمک خواهد کرد.

در این مقاله، انواع رفتارهای گستاخانه ای را که ممکن است از یک همکار ببینید، مورد بحث قرار می‌دهیم و برخی از اقداماتی را که می‌توانید برای مقابله با یک همکار بی ادب انجام دهید، فهرست می‌کنیم.

انواع رفتارهای بی ادبانه در محل کار

انواع رفتارهای بی ادبانه در محل کار

رفتارهای بی ادبانه معمولا به یکی از اشکال زیر است:

  • همکارتان آرامش محل کار را با صحبت‌های بلند یا شوخی زیاد از حد مختل می‌کند.
  • در محیط‌های گروهی، مانند اتاق استراحت یا در طول جلسات، رفتارهای نامناسبی از خود نشان می‌دهد.
  • مرتباً از احوالپرسی یا تأیید دیگران کوتاهی می‌کند.
  • نظرات سایر همکاران را نادیده می‌گیرد.
  • مدام منابع خوراکی و غذایی شما را مصرف می‌کند.
  • از کلام نامناسب، حرکات توهین آمیز یا واکنش‌های غیرکلامی تحقیرآمیز استفاده می‌کند.
  • شایعه پراکنی می‌کند یا سعی می‌کند احساسات بدی را بین سایر همکاران ایجاد کند.
  • بالای سر همکاری که مشغول صحبت با تلفن یا کار با کامپیوتر است می‌ایستد.
  • در مکالمات، ایمیل‌ها یا جلسات اعتبار کارها یا ایده‌های دیگران را به نام خودش تمام می‌کند.
  • صحبت دیگران را در گفتگوها یا جلسات معمولی قطع می‌کند.
  • بازخورد منفی ناخواسته در مورد تصمیمات تجاری، سیاست‌ها و رویه‌های شرکت یا خروجی کاری دیگران ارائه می‌دهد.

نحوه برخورد با همکار بی ادب

در اینجا 10 راهکار برای مقابله با بی ادبی در محل کار آورده شده است:

با او در خلوت صحبت کنید و احساسات‌تان را به او بگویید

با او در خلوت صحبت کنید و احساسات‌تان را به او بگویید

مستقیم ترین راه برای برخورد با یک همکار بی ادب این است که سعی کنید یک مکالمه خصوصی و مودبانه در مورد رخداد مورد نظر داشته باشید. با آرامش نگرانی‌های خود را در مورد بی ادبی که مشاهده کردید بیان کنید و توضیح دهید که رفتار او چگونه بر شما تأثیر منفی گذاشته است. دقت کنید که بیش از حد انتقادی صحبت نکنید. بسیاری اوقات، آدم‌ها از این که فردی از رفتار یا گفتار او آزرده خاطر شده است غافل هستند و پرداختن به آن می‌تواند به آنها کمک کند تا تغییرات لازم را ایجاد کنند و رفتار محترامانه بیشتری نسبت به همکاران خود داشته باشند.

علت رفتار را بررسی کنید

چند لحظه به شرایطی که منجر به این رفتار بی ادبانه شده است فکر کنید. ممکن است با اطلاع از علت بی ادبی او، بتوانید وضعیت را کاملاً درک کنید. در نظر گرفتن موقعیت از دیدگاه همکارتان نیز ممکن است به شما کمک کند تا دریابید که آیا لازم است اقدام دیگری انجام دهید یا خیر. اگر فکر می‌کنید که همکارتان ممکن است به کمک نیاز داشته باشد، به طور خصوصی از او بپرسید که آیا می‌توانید به شکلی به او کمک کنید یا نه.

با همکاران مورد اعتمادتان موضوع را بررسی کنید و ببینید آیا آنها هم متوجه اوضاع هستند

اگر متوجه رفتارهای بی ادبانه مکرر همکرتان شده‌اید، با اطمینان از همکاران مورد اعتماد بپرسید که آیا آنها هم متوجه رفتارهای بی ادبانه مشابهی شده اند یا خیر. این بررسی به شما کمک می‌کند که بدانید آیا شما تنها کسی هستید که مورد توهین واقع شده‌اید یا افراد دیگر هم تحت تاثیر رفتار او هستند. سایر همکاران ممکن است بتوانند بینشی در مورد رفتار بی ادبانه این همکار ارائه دهند که به شما در رسیدگی به موضوع کمک می‌کند.

قضیه را از زوایای دیگر بررسی کنید

یکی از رویکردهای مقابله با یک همکار بی ادب این است که خود را در حال بررسی رفتار او از منظر دیگری تصور کنید. تغییر زاویه دید به شما این امکان را می‌دهد که رفتار بی ادبانه او را پردازش کنید و در عین حال تحت تأثیر آن قرار نگیرید. استراتژی‌های رفتاری مانند این مورد، شما را قادر می‌سازد به جای درگیر شدن عاطفی با بی ادبی دیگران، منطقی و آرام بمانید.

تعاملات خود را تا حد امکان محدود کنید

تعاملات خود را تا حد امکان محدود کنید

راه دیگر برای غلبه بر یک موقعیت ناخوشایند این است که خود را از آن دور کنید. در صورت امکان، تعامل با همکار بی ادب را محدود کنید. ممکن است نتوانید همیشه از همکار بی ادب تان دوری کنید، اما می‌توانید در مورد اینکه چند وقت یک بار باید تعامل داشته باشید، به طور جدی تصمیم بگیرید.

از حس شوخ طبعی استفاده کنید تا هر گونه احساس بد را از بین ببرید

سعی کنید یک نکته جالب در آن موقعیت پیدا کنید و بخندید. لبخندهای صمیمانه و خنده‌های غیر تهدیدآمیز می‌تواند هر گونه تنش یا ناهنجاری ناشی از رفتار بی ادبانه را از بین ببرد. اگر چیزی پیدا کردید که هر دوی شما می‌توانید به آن بخندید، ممکن است بتوانید رابطه قوی تری ایجاد کنید و از موقعیت‌های مشابه در آینده اجتناب کنید.

رفتار بی ادبانه مکرر را مستند کنید

اگر یک همکار مکرراً بی ادبی می‌کند و نمی‌توانید کنترلی روی این موضوع داشته باشید که چقدر با هم کار می‌کنید یا در صورتی که مجبور هستید از نزدیک با هم کار کنید، شاید بهتر باشد رفتارهای بی ادبانه او را جایی یادداشت کنید. این اقدام دو هدف را دنبال می‌کند.

اول اینکه، می‌توانید موضوع را بعد از گذشت کمی زمان بررسی کنید و شاید معلوم شود که نباید آن را شخصی بگیرید. این کار در عین حال، سابقه ای از رفتار همکار بی‌ادب‌تان در محل کار شما ایجاد می‌کند و به این ترتیب هر زمانی که همکارتان در رفتار بد خود زیاده روی کرد و لازم شد با یک سرپرست یا نماینده منابع انسانی صحبت کنید، مستنداتی در اختیارتان دارید.

با سرپرست واحد یا مدیرتان صحبت کنید

با سرپرست واحد یا مدیرتان صحبت کنید - نحوه برخورد با یک همکار بی ادب

اگر مطمئن نیستید که رفتار بی ادبانه در محل کار باعث ایجاد یک محیط کاری خصمانه می‌شود، با سرپرست تان صحبت کنید. می‌توانید مکالمه را بدون ذکر نام خاصی شروع کنید. زمانی که نگرانی‌های خود را به اشتراک می‌گذارید، مدیر یا سرپرست شما می‌تواند راه‌هایی را به شما پیشنهاد دهد تا با همکار بی ادب خود رفتار درستی پیش بگیرید. او همچنین می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا اقدامات بیشتری لازم است یا خیر.

به یاد داشته باشید، این رفتارها و این برهه از زندگی‌تان موقتی است

یک نکته برای مقابله با بی ادبی این است که به خودتان یادآوری کنید که این رفتار یا این بخش از زندگی شما موقتی است و قرار نیست همیشه ادامه پیدا کند. در برخی موارد، رفتار بی ادبانه پس از یک نمونه خاص دوام نمی آورد، به این معنی که شما معمولاً می‌توانید آن موقعیت را به عنوان یک اتفاقی که یک بار رخ داده در نظر بگیرید.

سعی کنید دیدگاه همکاری که این رفتار را از خود نشان داده است در نظر بگیرید و به شرایط دخیل در آن موقعیت فکر کنید. این احتمال وجود دارد که همکارتان با چالش‌ها یا مشکلاتی روبرو بوده و به همین دلیل چنین رفتاری از خود بروز داده است.

رفتارها را شخصی تلقی نکنید

این یک تصمیم است که می‌تواند کمک‌تان کند روزهای آرام‌تری را سپری کنید. در هیچ موردی رفتارها را شخصی نگیرید. تصمیم گیری در مورد اینکه رفتار بی ادبانه شخص دیگری به کار شما مربوط نمی‌شود، می‌تواند به شما کمک کند رفتاری آرام داشته باشید و به شما امکان می‌دهد تمرکز و انگیزه شخصی تان را در محل کار حفظ کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان