جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.5
(185)

دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی افراد سوالات بسیار شخصی می‌پرسند و بدتر اینکه انتظار دارند شما به این سوالات عجیب و غریب آنها پاسخ بدهید. گاهی اوقات آدم‌ها متوجه نمی‌شوند چیزی که می‌پرسند ممکن است باعث ناراحتی شما شود. بنابراین این شما هستید که باید به آنها یاد بدهید که به هیچ وجه به سؤال آنها پاسخ نخواهید داد. ما در این نوشتار بهترین شیوه‌های برخورد با افراد فضول را آموزش خواهیم داد. در صورتی که با یکی از این آدم‌ها در زندگی‌تان رو در رو هستید، این نوشتار برای‌تان بسیار مفید خواهد بود.

سوال آن‌ها را با یک سوال دیگر پاسخ بدهید

سوال کردن در مورد اینکه چه. زمانی قرار است ازدواج کنید یا به طور کلی در مورد زندگی شخصی شما نه تنها پررویی بلکه توهین آمیز نیز هستند. به جای گرفتن حالت تدافعی و شروع یک مکالمه تهاجمی، می‌توانید به سادگی یک سوال موازی بپرسید.

شما نباید احساس کنید نیازی به دفاع از انتخاب‌های شخصی خود در برابر افرادی که فضول هستند دارید. یک سوال موازی توجه را به خود آن‌ها معطوف خواهد کرد و آنها ممکن است متوجه شوند که تصمیمات زندگی خودشان آنقدرها که فکر می‌کنند هم عالی نبوده است.

مستقیم و روراست باشید، حتی اگر بی ادب به نظر برسید

برخورد با افراد فضول

پاسخ دادن با لحن بسیار واضح ممکن است از سوی برخی افراد بی ادبانه تلقی شود، اما این کار راهی برای نشان دادن احساسات واقعی شماست. بنابراین، اگر فکر می‌کنید طرف مقابل در حال عبور از حد و مرز شما است، می‌توانید به او بگویید که این موضوع به او مربوط نیست. به رفتار خود اطمینان داشته باشید. طرف مقابل قطعا متوجه خواهد شد که باید موضوع گفتگو را عوض کند. به این ترتیب، آنها احتمالاً یاد خواهند گرفت که هرگز در آینده سؤالات شخصی نپرسند.

از آنها بپرسید که چرا دانستن این موضوع اینقدر برای‌شان مهم است

ممکن است سوال ناراحت کننده از طرف کسی باشد که به شما اهمیت می‌دهد یا می‌خواهد تجربه شخصی شما را بداند. از او بپرسید که چرا می‌خواهد فلان چیز را در مورد شما بداند. پاسخ این سوال دو حالت دارد: نیت واقعی او را آشکار می‌کند یا اگر برای فضولی پرسیده‌ است، پاسخی نخواهد داشت!

نیازی نیست پرخاشگر یا مشکوک باشید، مگر اینکه نشانه واضحی از فضول بودنش به شما بدهد. صدای خود را ملایم و دوستانه نگه دارید زیرا ممکن است طرف نیت بدی نداشته باشد و واقعا بخواهد از تجربه شما استفاده کند.

سوال دیگری را طرح کنید

این کار راهی برای ایجاد “پل” از یک سوال ناخوشایند به یک منطقه امن گفتگو است. شما اساساً گفتگو را به نقطه ای هدایت می‌کنید که مشکلی برای صحبت کردن در مورد آن ندارید. این کار برای رفتار با آدم بی ادب کاملاً منطقی است. اگر شما آماده صحبت با دیگران پیرامون افکار و احساسات‌تان درباره موضوع خاصی نباشید، هیچ کس نباید مجبورتان کند. نه تنها می‌توانید از پاسخ دادن اجتناب کنید، بلکه می‌توانید موضوع متفاوتی ایجاد کنید که ممکن است شما را به موضوع دیگری برای صحبت کردن سوق دهد.

به جای پاسخ مستقیم فرد فضول نصیحت کنید

برخورد با افراد فضول

صحبت کردن در مورد جدایی اخیرتان می‌تواند بسیار سخت و احساسی باشد، اما افراد کنجکاو همچنان در مورد آن از شما سوال خواهند کرد. می‌توانید با ارائه توصیه‌های شخصی که به شما در گذر از زمان دردناک کمک می‌کند، از موقعیت دشوار خارج شوید.

به این ترتیب، لازم نیست جزئیات زیادی در مورد رابطه تان ارائه دهید و به جای آن یک مکالمه عمومی تر ایجاد می‌کنید. افراد دیگر نیز ممکن است وارد گفتگو شوند و توصیه‌ها و تجربیات خود را که در موقعیت های مشابه به آنها کمک کرده است به اشتراک بگذارند.

به شوخی طرف مقابل را شرمنده کنید

بیایید صادق باشیم، کسانی که می‌خواهند سرشان را در امور مربوط به دیگران فرو کنند، شایسته کمی شرمساری هستند! این نوع شرمساری توهینی به آنها نیست، بلکه در عوض، آن‌ها را متوجه می‌کند که بیش از حد فضول هستند. شما می‌توانید به سادگی با این جمله پاسخ دهید: “وای، تو چقدر فضول هستی ها؟” و دور شوید! با انجام این کار، از ادامه گفتگو جلوگیری می‌کنید و از هر گونه رفتار ناخوشایند احتمالی جلوگیری می‌کنید.

با تعریف و تمجید از فرد فضول، از پاسخ دادن خودداری کنید

بسیاری از مردم تعریف شنیدن را دوست دارند و با کمال میل آن را می‌پذیرند. بنابراین، وقتی از شما این سوال معروف پرسیده می‌شود که “چه زمانی بچه دار خواهید شد؟” شما به سادگی می‌توانید فرد مقابل را تکمیل کنید. شروع کنید به صحبت در مورد فرزندش و اینکه چقدر او فوق العاده هستند. می‌توانید با تمجید از آن‌ها به خاطر کار شگفت‌انگیزی که در تربیت آن‌ها به‌عنوان انسان‌هایی کوچک انجام داده‌اند، موضوع را حتی فراتر ببرید.

با ابهام پاسخ دهید

برخورد با افراد فضول

ابهام هیچ فضایی را برای فرد فضول باقی نمی‌گذارد تا سوالات بیشتری بپرسد و بیشتر آزارتان دهد. زیرا به این ترتیب هیچ پاسخ قطعی دریافت نمی‌کند. وقتی نمی‌خواهید به سؤالی پاسخ دهید این روش واقعا جواب می‌دهد. با این کار شما یک داستان پر از رمز و راز ایجاد می‌کنید و طرف مقابل متوجه می‌شود که نمی‌تواند پاسخ روشنی دریافت کند. این روش قطعا بهتر از ایجاد یک داستان جعلی است که دیر یا زود خود را نشان می‌دهد.

کلام پایانی

در این نوشتار راه‌های برخورد با افراد فضول را در اختیار شما قرار دادیم. یادتان باشد همیشه هم لازم نیست به دنبال یک جواب دندان شکن برای فضول ها باشید. کافیست آرامش خود را حفظ کنید و یکی از این راه‌ها را به کار ببرید. خیلی زود متوجه خواهید شد که آدم‌های فضول پیرامون‌تان کم کم مرزهای شخصی شما را می‌شناسند و سوالی که دوست ندارید پاسخ بدهید از شما نمی‌پرسند.

آیا برای شما پیش آمده که در چنین شرایطی قرار بگیرید؟ اگر پیش آمده، برای رهایی از این وضعیت نامناسب از چه روشی استفاده کردید؟ اگر روش خودتان را برای مقابله با آدم های فضول دارید، لطفا در بخش نظرات آنها را با ما در میان بگذارید.رو

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 185

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان