جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
3
(2)

خواص درمانی روغن علف لیمو می‌تواند شما را ترغیب به استفاده از آن کند. این روغن از علف لیمو، نوعی گیاه باریک با خواص درمانی فوق العاده به دست می‌آید. روغن معطر لمون گرس به دلیل خواص ضد قارچی، آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد خواص و فواید روغن علف لیمو و عوارض جانبی آن بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

روغن علف لیمو یا لمون گرس

ترکیبات موجود در روغن علف لیمو دارای خواص ضد قارچی، ضد عفونی کننده، ضد التهابی هستند و به لطف خواص آنتی اکسیدانی‌اش، می‌تواند از رشد مخمر نیز جلوگیری کند. خواص لمون گرس باعث شده تا افراد بتوانند برای هضم غذا، تقویت سلامت عصبی، دردهای عضلانی، ایمنی و سلامت پوست و مو از آن استفاده کنند.

خواص درمانی علف لیمو: کمک به کاهش کلسترول خون

خواص درمانی روغن علف لیمو

بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف روغن علف لیمو در حفظ سطح گلیسرید در بدن موثر است که در نتیجه سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش می‌دهد. یافته‌های مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روغن لمون گرس در کاهش سطح کلسترول خون بی‌خطر و مؤثر است.

درمان سرطان

بر اساس مطالعات انجام شده، علف لیمو می‌تواند سرطان کبد را در مراحله اولیه آن مهار کند. این روغن همچنین حاوی ترکیبی به نام سیترال است که از رشد سلول‌های سرطانی ریه جلوگیری می‌کند. این روغن یا ترکیب آن با سایر عوامل شیمی درمانی، به درمان سرطان کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

خواص ضد التهابی روغن علف لیمو همچنین به درمان سرطان دهانه رحم کمک می‌کند و حتی می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

تقویت سلامت دستگاه گوارش

این روغن توانایی باورنکردنی در درمان تعدادی از اختلالات گوارشی از جمله گاز معده، درد یا ناراحتی معده و روده دارد. اسانس علف لیمو همچنین می‌تواند نقش فوق العاده‌ای در درمان زخم معده و هضم غذا داشته باشد. از طرفی از علف لیمو به عنوان دمنوش برای تسکین درد معده نیز استفاده می‌شود.

خواص ضد باکتریایی اسانس لمون گرس همچنین باکتری‌های روده را از بین می‌برد و حتی می‌تواند به درمان اسهال و حالت تهوع نیز کمک کند.

درمان نقرس با روغن علف لیمو

خواص ضد التهابی این روغن می‌تواند به درمان نقرس کمک کند.

تقویت سلامت سیستم عصبی

خواص درمانی روغن علف لیمو

روغن علف لیمو به عنوان یک ماده تقویت کننده سلامت سیستم عصبی عمل می‌کند. در واقع شما می‌توانید انواع اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون، آلزایمر، تشنج و غیره را با روغن لمون گرس درمان کنید. در اصل این روغن با تقویت اعصاب بدن و تحریک آن باعث بهبود بیماری های عصبی می‌شود.

تسکین سردرد

روغن علف لیمو دارای اثرات آرام بخش و تسکین دهنده است که می‌تواند درد، فشار و تنش را از شما دور کند. همچنین این یک داروی طبیعی برای تسکین و از بین بردن سردردهای خطرناک است. بر اساس یک تحقیق از محققان هندی، روغن علف لیمو درمان کننده سردرد است.

سم زدایی بدن با روغن لمون گرس

این اسانس همچنین به عنوان محرکی برای هضم غذا استفاده می‌شود، زیرا این روغن کبد، دستگاه گوارش، کلیه‌ها، مثانه و لوزالمعده را سم زدایی می‌کند. خاصیت سم زدایی روغن علف لیمو از خاصیت ادرارآوری آن سرچشمه می‌گیرد. برای بهره مندی از خاصیت سم زدایی این روغن می‌توانید آن را در انواع غذاها مثل سوپ یا چای‌تان بریزید.

روغن علف لیمو یک خوشبو کننده طبیعی است

هرچند دئودورانت‌ها مهم هستند – اما بیشتر آن‌ها که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید، به پوست شما آسیب می‌رسانند. به همین دلیل بهترین خوشبو کننده‌ها می‌توانند از گیاهان معطر ساخته شوند. روغن علف لیمو نیز یکی از همان خوشبوکننده های طبیعی است که نه تنها بدن بلکه محیط زندگی شما را نیز خوشبو نگه می‌دارد. برای این کار چند قطره از این روغن را به آب وان اضافه کنید، یا چند قطره را با آب مخلوط کنید و درون یک آب پاش ریخته و اطراف خانه اسپری کنید.

روغن علف لیمو شل کننده عضلات است

خواص درمانی روغن علف لیمو

این روغن می‌تواند به بهبود گردش خون شما کمک کند و در نتیجه اسپاسم عضلانی، رگ به رگ شدن، درد و گرفتگی عضلات را تسکین دهد. برای استفاده مقداری از روغن علف لیمو رقیق شده را روی بدن‌تان بمالید و قسمت آسیب دیده را ماساژ دهید. همچنین از این روغن برای ماساژ درمانی هم استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بوی خوبی داشته باشد، قبل از استفاده آن را با چند روغن معطر دیگر ترکیب کنید.

اسانس لمون گرس همچنین برای تسکین سایر مشکلات عضلانی مانند التهاب کف پا و لنف ادم مفید است.

تقویت سلامت تیروئید

بر اساس برخی مطالعات انجام شده، روغن علف لیمو می‌تواند در مقابله با کم کاری تیروئید موثر باشد. برای بهره مندی از این خاصیت، دو تا چهار قطره از این روغن را روی ناحیه تیروئید بمالید. با این حال، قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.

خواص درمانی روغن علف لیمو: تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

روغن علف لیمو جذب مواد مغذی را در بدن تسهیل می‌کند، در نتیجه به تقویت بدن کمک کرده و به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی عمل می‌کند. مصرف این روغن محافظ بدن شما در برابر بیماری‌ها است.

اثرات تقویت کنندگی سیستم ایمنی روغن لمون گرس همچنین در مقابله با سرماخوردگی و تب موثر است و تسریع کننده بهبود زخم است.

خواب بهتر با مصرف روغن لمون گرس

اثرات تسکین دهندگی و آرام بخشی این روغن ذهن را نیز آرام می‌کند. در واقع با اسپری مخلوط آب و این روغن روی بالشت یا محیط اتاق خوابتان می‌توانید خواب بهتری داشته باشید. حتی با این روغن می‌توان افسردگی را نیز درمان کرد.

درمان واریس

بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن های ضروری مانند علف لیمو با افزایش گردش خون می‌توانند تورم پاها را کاهش دهند. برای استفاده از این روغن برای درمان واریس، می‌توانید با خیس کردن یک پارچه تمیز در مخلوطی از پنج قطره اسانس علف لیمو و یک لیتر یا 4 لیوان فرانسوی آب، یک کمپرس گرم آماده کنید. این کمپرس را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. دقت کنید، وقتی از این روش درمانی استفاده می‌کنید پاهای‌تان را بالا نگه دارید.

درمان قارچ ناخن

خواص درمانی روغن علف لیمو

خواص ضد قارچی اسانس علف لیمو می‌تواند به درمان قارچ ناخن کمک کند. ابتدا می‌توانید این روغن را با روغن حامل مانند روغن زیتون یا هسته انگور رقیق کنید. 28 گرم از روغن حامل را در یک بطری تمیز بریزید و شش قطره روغن علف لیمو نیز به آن اضافه کنید. درب بطری را ببندید و خوب تکان دهید.

این روغن را دو بار در روز روی ناخن آسیب دیده ماساژ دهید. تنها پس از چند روز مشاهده خواهید کرد که قارچ سیاه یا قهوه‌ای روی ناخن‌تان در حال خشک شدن است. همچنان به استفاده از آن ادامه دهید، تا به طور کن از شر قارچ ناخن خلاص شوید.

درمان عفونت پوستی کاندیدا

اسانس علف لیمو که به دلیل خواص ضد میکروبی عالی‌اش شناخته می‌شود، می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند کاندیدا، سلولیت و حتی تبخال کمک کند.

برای درمان عفونت پوستی کاندیدا، تنها دو بار در روز چند قطره از روغن را روی نواحی آسیب دیده ماساژ دهید.

درمان برفک دهان

همچنین می‌توانید از این روغن برای درمان برفک دهان نیز استفاده کنید. برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با سه قطره روغن علف لیمو مخلوط کرده و غرغره کنید. 10 دقیقه آن را داخل دهانتان چرخانده و سپس تف کنید. در آخر دهانتان را خوب بشویید. از این روش درمانی یک بار در روز استفاده کنید.

کاهش سلولیت

برای کاهش سلولیت، نواحی آسیب دیده را با روغن علف لیمو ماساژ دهید، زیرا خواص دیورتیک آن، احتباس مایعات را کاهش می‌دهد.

درمان تبخال

برای درمان تبخال نیز پنج قطره اسانس علف لیمو را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید به طور طبیعی جذب شده و روی پوست خشک شود. اگر هر روز یک تا 2 بار از این روش استفاده کنید، خیلی زود تبخالتان درمان خواهد شد.

درمان حساسیت پوستی

خاصیت ضد التهابی این روغن نیز می‌تواند به درمان حساسیت پوستی کمک کند. چند قطره از روغن را به آب وان اضافه کنید و چند دقیقه داخل آب بنشینید تا روغن جذب پوستتان شود.

درمان آکنه

خواص درمانی روغن علف لیمو

همچنین می‌توانید از این روغن در روتین مراقبت از پوست‌تان استفاده کنید، زیرا می‌تواند به بهبود آکنه نیز کمک کند. خواص ضد میکروبی روغن، باکتری‌های به دام افتاده در منافذ را از بین می‌برد باعث التیام پوست می‌شود.

افزایش و تقویت رشد مو

علف لیمو یکی از بهترین داروهای طبیعی برای تقویت مو است. خواص ضد باکتریایی آن، عاملی موثر برای رشد موهای سالم است زیرا فولیکول های مو را تقویت می‌کند. می‌توانید سه قطره روغن علف لیمو را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون خام مخلوط کرده و روی پوست سرتان ماساژ دهید. سپس یک حوله را به مدت 15 دقیقه دور سرتان بپیچید و در آخر با استفاده از شامپو، موهایتان را شستشو دهید.

درمان شپش مو با روغن علف لیمو

اگر از روش بالا که می‌توانستید با استفاده از روغن لمون گرس به تقویت رشد موهایتان کمک کنید، استفاده کنید، شپش موها نیز از بین خواهد رفت.

عوارض جانبی اسانس علف لیمو چیست؟

عوارض جانبی این روغن به شرح زیر است:

مشکلات تنفسی و ریوی

برخی تحقیقات نشان از بروز مشکلات ریه و تنفس پس از استنشاق اسانس علف لیمو دارند. اگر بیماری تنفسی دارید، لطفاً قبل از استفاده از روغن لمون گرس برای رایحه درمانی یا استنشاق حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

احتمال حساسیت در دوران بارداری و شیردهی

این روغن می‌تواند باعث جریان قاعدگی شود و در صورت مصرف در دوران بارداری خطر سقط جنین را به همراه دارد. هرچند از تاثیر مصرف این روغن در دوران شیردهی اطلاعات کاملی در دست نیست، بهتر است در دوران شیردهی از مصرف آن خودداری کنید. تا به حفظ سلامت خود و نوزادتان کمک کنید.

کلام پایانی

خواص درمانی علف لیمو شگفت انگیز است. این روغن خواص ضد قارچی، ضد عفونی کننده، ضد التهابی دارد. در حالی که به تقویت سلامت قلبی عروقی، عصبی و گوارشی شما کمک می‌کند، به دلیل ماهیت ضد دردش، بر شل شدن عضلات و درمان گرفتگی عضلانی، دردها و سردردها نیز نیز موثر است.

روغن لمون گرس تنها برای سلامت پوست و مو مفید است، بلکه تاثیر فوق العاده‌ای بر سم زدایی سیستم بدن و کیفیت خواب نیز دارد. برای استفاده از این روغن و بهره مندی از فواید فوق العاده‌اش حتما از روش های ذکر شده در متن استفاده کنید. با این حال زنان باردار یا شیرده و افراد مبتلا به مشکلات تنفسی باید از مصرف روغن علف لیمو خودداری کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان