جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

زنان باردار نه تنها به خاطر خود بلکه به خاطر جنین‌ نیز باید مراقب سلامتی شان باشند. بنابراین، در این مطلب ما به معرفی برخی از میان وعده برای زنان باردار پرداخته ایم، میان وعده های انرژی زا و توصیه های سبک زندگی سالم برای زنان باردار که از سوی متخصصان تایید شده‌اند.

بارداری یک دوره خاص و مهم در زندگی هر زنی است و مراقبت از سلامت مادر و کودک در حال رشد مهم‌تر از آنچه چیزی است که فکرش را بکنید. حفظ سبک زندگی سالم برای داشتن یک دوران بارداری بی‌خطر مهم است.

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، داشتن تمرین و فعالیت بدنی، خواب کافی، کنترل استرس و هیدراته نگهداشتن بدن، همه و همه عوامل مهمی هستند که می‌توانند به بارداری سالم کمک کنند. علاوه بر این، انتخاب میان‌وعده‌های مناسب می‌توانند به زنان باردار کمک کنند تا در طول روز برای انجام فعالیت‌های روزانه‌شان انرژی کافی داشته باشند. برای راحت سپری کردن این دوره حساس، حتما این مطلب را مطالعه نمایید!

نکات مهم برای حفظ سبک زندگی سالم در دوران بارداری

میان وعده برای زنان باردار

بیایید نگاهی به چند نکته مهم در مورد حفظ سبک زندگی سالم برای زنان باردار بیندازیم.

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری ضروری است. رژیم غذایی باید شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین و چربی های سالم باشد. همچنین مصرف گوشت خام یا نیم پز، ماهی، تخم مرغ و غذاهای دریایی و مصرف کافئین را محدود کنید.

ورزش کنید

ورزش و فعالیت بدنی در دوران بارداری می‌تواند به حفظ وزن سالم، کاهش خطر عوارض و داشتن یک دوره سالم بارداری کمک کند. قبل از انجام هر ورزشی ابتدا با پزشک تان صحبت کنید تا در مورد بهترین برنامه ورزشی و تمرین به توافق برسید.

به اندازه کافی بخوابید

خواب در دوران بارداری ضرورت دارد و مهم است که به اندازه کافی استراحت کنید. یک زن باردار باید 7 تا 8 ساعت در شب بخوابد و در صورت نیاز در طول روز نیز مدتی را به استراحت اختصاص دهد.

استرس‌تان را کنترل کنید

بارداری می‌تواند استرس زا باشد، بنابراین باید استرس‌تان را کنترل کنید. تمرینات یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق هر کدام می‌تواند به کنترل استرس شما کمک کنند.

بدن‌تان را هیدراته نگه دارید

مواد غذایی برای پیشگیری از عفونت مجاری ادراری شیر کاکائو بعد از ورزش

هیدراته ماندن در دوران بارداری خیلی مهم است زیرا می‌تواند به جلوگیری از یبوست، تورم و سایر عوارض جانبی در طول این دوره کمک کند. اگر باردار هستید، باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

میان وعده های انرژی زا برای زنان باردار

در این بخش برخی از میان وعده های انرژی زا که زنان باردار باید میل کنند را معرفی کرده ایم:

میوه تازه

میوه های تازه یک میان وعده عالی برای افزایش انرژی در زنان باردار است. خوردن میوه هایی مانند سیب، موز و پرتقال راحت است و به سرعت باعث افزایش انرژی می‌شود.

ماست با میوه

میان وعده برای زنان باردار

ماست ساده حاوی پروتئین و کلسیم به علاوه پروبیوتیک هایی است که می‌تواند زن باردار را از یبوست مرتبط با بارداری دور نگه دارد. انتخاب ماست ساده به جای ماست‌های طعم‌دار باعث محدود کردن مصرف شکر اضافه می‌شود. به جای ماست‌های طعم‌دار می‌توانید میوه های تازه مانند انواع توت، انبه خرد شده یا سیب خرد شده را به ماست تان اضافه کنید.

اسموتی میوه با شیر

اسموتی با ترکیبات ساده‌ای مانند پودر میوه خشک بو داده شده با موز و شیر، از اسموتی های انرژی زا برای زنان باردار است.

غلات کامل با شیر

کلسیم و پروتئین مورد نیاز بدنتان را می‌توانید در یک فنجان شیر کم چرب دریافت کنید. به علاوه ترکیب شیر با غلات سبوس‌دار آن را به یک میان وعده سیر کننده تبدیل می‌کند.

آجیل مخلوط یا تریل میکس

میان وعده برای زنان باردار

تریل میکس یا آجیل مخلوط یک میان وعده عالی و فوق العاده سالم برای زنان باردار است، زیرا حاوی ترکیبی از آجیل، دانه‌ها و میوه های خشک است. همچنین این مخلوط سرشار از مواد مغذی تقویت‌کننده انرژی است و می‌تواند سریع انرژی بدن‌تان را بازیابی و تقویت کند.

هوموس و سبزیجات

هوموس و سبزیجات میان وعده‌ هایی عالی برای زنان باردار هستند. هوموس سرشار از پروتئین و چربی های سالم است، در حالی که سبزیجات کم کالری و سرشار از فیبر هستند که هر دو برای سلامت مادر و کودک ضرورت دارند.

آجیل

یک مشت آجیل می‌تواند نیاز روزانه بدن شما به مواد مغذی را رفع نماید. آجیل سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم است که آن را به یک میان وعده کامل تبدیل می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان