جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

لوبریکانت یا روان کننده برای کاهش اصطکاک در طول فعالیت جنسی، افزایش راحتی و لذت استفاده می‌شود. این محصول رطوبت مورد نیاز برای رابطه جنسی را فراهم کرده و به کاهش ناراحتی و تحریک کمک می‌کند. با این حال، انتخاب روان کننده مناسب بسیار مهم است، زیرا انواع خاصی از لوبریکانت‌ها ممکن است حاوی مواد افزودنی باشند که می‌توانند منجر به عوارض جانبی مانند خشکی، تحریک و عفونت شوند. در این نوشتار به عوارض جانبی لوبریکانت پرداخته‌ایم. به علاوه، به شما خواهیم گفت که چه نوع ژل روان کننده‌ای بهترین محصول و کم‌ضررترین است.

عوارض جانبی ژل لوبریکانت چیست؟

عوارض جانبی ژل لوبریکانت چیست؟

ژل های روان کننده‌ یا لوبریکانت برای داشتن رابطه جنسی بهینه مفید هستند اما می‌توانند با برخی عوارض جانبی همراه باشند:

خارش و تحریک پوست

روان کننده‌ها، به ویژه آنهایی که حاوی مواد افزودنی یا عطرهای خاص هستند، می‌توانند منجر به خارش و تحریک پوست شوند. یک مطالعه در سال 2023 که در مجله طب جنسی منتشر شد نشان داد که روان کننده‌های دارای عطر یا عوامل گرم کننده بیشتر احتمال دارد باعث خارش و تحریک پوست شوند. توصیه می‌شود برای به حداقل رساندن خطر واکنش‌های پوستی، روان کننده‌های ضد حساسیت و بدون عطر را انتخاب کنید.

عوارض جانبی لوبریکانت: عفونت‌های قارچی

عفونت قارچی

برخی از روان کننده‌ها ممکن است تعادل طبیعی فلور واژن را تغییر دهند و به طور بالقوه منجر به عفونت‌های قارچی شوند. مطابق با مطالعه‌ای در سال 2021 در کتابخانه ملی پزشکی، لوبریکانت‌های حاوی چند ماده مضر مانند گلیسیرین و پارابن می‌توانند خطر ابتلا به عفونت‌های واژن را افزایش دهند. کسانی که مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی هستند باید روان کننده‌های مبتنی بر آب یا سیلیکون بدون این مواد افزودنی را استفاده کنند.

خطر ناباروری 

یکی از بدترین عوارض لوبریکانت‌ها خطر ناباروری است. تحقیقات ارتباط بالقوه ای را بین استفاده از روان کننده و مشکلات باروری نشان می‌دهد. یک مطالعه در سال 2010 در مجله باروری و ناباروری نشان داد که برخی از لوبریکانت‌های حاوی گلیسیرین بر تحرک اسپرم و رشد جنین تأثیر منفی می‌گذارد. این محصولات ممکن است عملکرد اسپرم را مختل کنند. مطالعه دیگری که توسط ژورنال باروری و ناباروری در سال 2016 منتشر شد، نشان داد که زوج‌هایی که برای باردار شدن تلاش می‌کنند ممکن است از مصرف لوبریکانت‌های مناسب برای باروری یا انتخاب جایگزین‌های طبیعی لوبریکانت مانند خردل یا روغن بچه سود ببرند.

عوارض جانبی لوبریکانت: واکنش‌های آلرژیک

علائم واکنش آلرژیک

روان کننده‌ها ممکن است حاوی موادی باشند که باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد می‌شود. یک مطالعه در سال 2017 که توسط Annals of Dermatology منتشر شد، موارد درماتیت تماسی ناشی از قرار گرفتن در معرض روان کننده‌ها با نگهدارنده‌ها و افزودنی‌های خاص را اثبات کرد. همیشه قبل از خرید برچسب روی لوبریکانت را بخوانید و یک محصول مناسب را انتخاب کنید.

خشکی واژن

هرچند روان‌کننده‌ها برای احساس خیس شدن بیشتر و افزایش لذت استفاده می‌شوند، استفاده مکرر یا نادرست از برخی محصولات ممکن است منجر به افزایش خشکی در طول زمان شود. برخی روان کننده‌ها، به ویژه روان کننده‌های مبتنی بر آب، به سرعت خشک می‌شوند و می‌توانند تعادل رطوبت طبیعی ناحیه تناسلی را مختل کنند و به طور بالقوه منجر به خشکی و ناراحتی شوند.

چگونه یک لوبریکانت مناسب را انتخاب کنیم؟

متخصصین پیشنهاد می‌کنند که هنگام انتخاب ژل لوبریکانت، گزینه‌های مبتنی بر آب یا سیلیکون را انتخاب کنید. از محصولات حاوی گلیسیرین، پارابن و عطرها اجتناب کنید، زیرا می‌توانند پوست را تحریک کنند. جدا از این، به خاطر داشته باشید که روان کننده باید مناسب برای لاتکس، لاستیک و پلاستیک باشد. همچنین می‌توانید ابتدا مقدار کمی را برای بررسی هرگونه واکنش نامطلوب آزمایش کنید. در صورت مشاهده هرگونه واکنش نامطلوب، مصرف آن را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان