جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
67 بازدید

طرز تهیه سس سیب خانگی: ساده ترین دستوری که می توانید پیدا کنید!

طرز تهیه سس سیب خانگی
خواندن 3 دقیقه
3.5
(8)

اگر عاشق خوردن سس سیب هستید، پس این سس خوش عطر و طعم را در خانه آماده کنید. سس سیب خانگی نه تنها به سادگی آماده می‌شود، بلکه غذایی سالم و بدون شکر اضافه نیز به حساب می‌آید که می‌توانید بدون نگرانی از کالری اضافی آن، مصرف کنید. طرز تهیه سس سیب خانگی خیلی آسان است، و ما نیز سعی کرده ایم ساده ترین دستورالعمل برای شما آماده کنیم.

فواید سس سیب برای سلامتی

طرز تهیه سس سیب خانگی

سس سیب نه تنها خوشمزه است، بلکه فواید زیادی هم برای سلامتی دارد. این سس منبع خوبی از فیبر است که بر سلامت دستگاه گوارش تان تاثیر می‌گذارد. همچنین می‌توانید از سس سیب برای کاهش سطح کلسترول تان نیز استفاده کنید. همچنین کالری کمی دارد و برای کسانی که در تلاش کاهش وزن هستند، گزینه مناسبی برای میان وعده به حساب می‌آید. از طرفی این سس حاوی پری بیوتیک است که می تواند به رشد باکتری های مفید روده کمک کند.

طرز تهیه سس سیب خانگی

مواد لازم:

6 عدد سیب متوسط

4/1  فنجان آب

4/1 فنجان شکر (اختیاری)

1 قاشق چایخوری دارچین (اختیاری)

 

دستورالعمل ساده برای تهیه سس سیب:

طرز تهیه سس سیب خانگی

  • سیب‌ها را پوست بگیرید و هسته آن‌ها را در بیاورید، یعنی قسمت وسط سیب را جدا کنید. سپس آن‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید.
  • در یک قابلمه، سیب‌های خرد شده، آب، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. برای درست کردن سس سیب شیرین نشده، می‌توانید شکر را کامل حذف کنید. به این ترتیب سس سیب سالمی برای خوردن خواهید داشت.
  • مخلوط را روی حرارت متوسط گرم کنید، هر از گاهی نیز هم بزنید تا سیب ها نرم و پخته شوند.
  • قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط خنک شود.
  • حالا با استفاده از مخلوط کنید یا غذاساز، سیب‌های پخته و نرم را در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید تا به قوام دلخواه شما برسد. اگر سس سیب درشته تر دوست دارید، پس مخلوط کن را یک دور روشن کنید، اما اگر سس سیب کامل پوره شده می‌خواهید، بیشتر مخلوط کنید.
  • حالا سس سیب شما آماده شده و زمان سرو فرا رسیده است. می‌توانید آن را گرم یا سرد سرو کنید یا برای یک هفته آن را در یخچال نگهداشته و در مواقع ضروری استفاده کنید.

سس سیب را با چه چیزی بخوریم؟

طرز تهیه سس سیب خانگی

سس سیب را می توان در کنار انواع غذاها چه شیرین یا شور میل کرد. ما به چند نمونه آن این زیر اشاره کرده ایم:

  • سرو سس سیب کنار غذای اصلی: سس سیب یک غذای جانبی عالی کنار غذاهای گوشتی است. همچنین می‌توانید آن را کنار پنکیک سیب زمینی نیز سرو کنید.
  • در ترکیب پخت غذا: سس سیب را می‌توان به عنوان جایگزین روغن یا کره در دستور پخت غذاها استفاده کرد. بدون افزودن چربی یا کالری اضافه می‌توانید به غذاهایتان طعم لطیف و شیرینی ببخشید.
  • به عنوان میان وعده: این سس به تنهایی یک میان وعده سالم و خوشمزه است. مخصوصا زمانی که در یک روز گرم بهاری یا تابستانی به صورت سرد سرو شود.
  • سرو سس سیب در وعده صبحانه: سس سیب را می‌توانید با بلغور جو دوسر یا ماست مخلوط کنید یا روی پنکیک و وافل بریزید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان