جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

رنگ آمیزی معمولا سرگرمی است که فکر می کنیم فقط کودکان نوپا از آن لذت می برند. اما اگر بگوییم که برای بزرگسالان نیز مفید است، چه؟ طبق مطالعات جدید، روانشناسان دریافتند که رنگ‌ آمیزی سبب کاهش استرس می شود. در واقع رنگ آمیزی به افراد کمک می ‌کند با یادآوری خاطرات کودکی‌ شان، زمانی که همه چیز ساده تر و بهتر بود، حس خوب را درون آنان زنده کنند. و بله، کاهش استرس با رنگ آمیزی حتی با مدیتیشن نیز مقایسه شده است. اگر می خواهید بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

کاهش استرس با رنگ آمیزی؛ رنگ آمیزی جایگزین مدیتشن

به گفته روانشناسان رنگ آمیزی بهترین جایگزین برای مدیتیشن است

به باور روانشناسان می توان رنگ آمیزی می تواند توانایی خلاقیت شما را تقویت کند. این کار را در محیطی آرام و با موسیقی ملایم انجام دهید و اجازه دهید رنگ ها به ذهن شما آرامش را تزریق کند.

آیا رنگ آمیزی واقعا به کاهش استرس کمک می کند؟

طبق تکنیک روانشناسی یونگ، رنگ آمیزی ماندالا در طرح های دایره ای و داخل اشکال هندسی بتنی، قسمت های مختلف مغز را فعال می کند. این تکنیک به دو چیز – منطق و خلاقیت نیاز دارد. رنگ آمیزی در اشکال هندسی مستلزم منطق است در حالی که ترکیب و تطبیق رنگ ها مستلزم خلاقیت می باشد. ترکیب منطق و خلاقیت قسمت های مختلف از قشر مغز را فعال می کند. و آرامشی که ایجاد می کند سبب کاهش فعالیت در آمیگدال می شود. یعنی بخشی از مغز که احساسات را کنترل می کند.

به طور خلاصه، ما می توانیم یک فعالیت تنش ‌زدایی را انجام دهیم. زیرا صرفا بر روی یک فعالیت خاص که انجام آن واقعا سرگرم کننده است، تمرکز می‌ کنیم. به علاوه، شما را به یاد روزهای کودکی می اندازد، دوره ای که فارغ از دنیا سرگرم بودید. استرس نداشتید یا استرس بسیار کمتری داشتید.

طبق یک نظرسنجی، از بین 20 کتاب پرفروش آمازون، فهرست برتر شامل 6 کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان است. در نهایت می توان گفت که تکنیک رنگ آمیزی واقعا عملکرد فوق العاده ای در کاهش استرس دارد. رنگ‌ آمیزی بهترین راه برای دور نگه داشتن استرس است. همچنین راهی برای دور ماندن از مصرف دارو.

افرادی که از چنین کتاب هایی استفاده کرده اند، احساس می کنند که رنگ آمیزی به کاهش استرس آن ها کمک می کند تا حدی که حتی داروها را ترک کرده اند. بله، این بدان معنی است که بازی با رنگ ها نتایج فوق العاده ای دارد.

آیا روزهای سختی در محل کار خود دارید؟ با خیال راحت مداد رنگی ها را بیرون بیاورید و شروع به رنگ آمیزی کنید. وقت آن است که کودک درونی خود را دوباره کشف کنید و اجازه دهید رنگ ها و خطوط ذهن شما را آزاد کند.

رنگ آمیزی بزرگسالان برای آرامش افراد چه می کند؟

دور شدن از خود

یک عمل ساده، مانند رنگ آمیزی، توجه شما را از خودتان (و چیزهایی که شما را تحت فشار قرار می دهند!) دور می کند. و تمام ذهن شما را به همان لحظه جلب می کند. به این ترتیب، این تمرین، بسیار شبیه یک تمرین مراقبه یا مدیتیشن است.

تزریق آرامش به مغز

هنگامی که افکار بر روی چنین فعالیت های ساده ای متمرکز می شوند، مغز شما تمایل به استراحت دارد.

لذت از انجام رنگ آمیزی

ادامه دهید: به خود اجازه دهید تا از آن لحظه لذت ببرید، فرقی نمی کند با تمام دقت رنگ آمیزی کنید یا رنگ را خارج از شکل ها پخش کنید. و همین امر به شما آرامش می بخشد. رنگ‌آمیزی بزرگسالان می‌تواند یک فرار شگفت‌انگیز باشد، نه آزمونی سخت برای سنجش استعداد شما. پس با خیال راحت رنگ آمیزی کنید و از آن لحظه لذت ببرید.

لینک های مرتبط

تست شخصیت؛ رنگ ها چه چیزی در باره شما می گویند؟

۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

کاهش استرس و اضطراب؛ ۱۰ بهترین راهکار برای کاهش فوری استرس

۱۰ فایده‌ علمی مراقبه (مدیتیشن)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان