جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.1
(117)

معمای ریاضی: به تصویر نگاه کنید و در طول 9 ثانیه بگویید جواب این معمای ساده ریاضی چند می شود؟ اما ادعا شده است که فقط افراد با IQ بالا می توانند جواب درست را در طول 9 ثانیه پیدا کنند!

این معمای ریاضی روشی سرگرم کننده برای آزمایش سطح هوش شما است. در این نوع از سوالات ذهنی، باید مسئله را با دقت تجزیه و تحلیل کنید و با استفاده از مهارت های تحلیلی و استدلال منطقی خود به پاسخ برسید. مسائل ریاضی با افزودن یک عنصر سرگرم کننده به پازل ها، یک معمای ساده را جالب تر می کنند. برای رسیدن به راه حل باید خلاقانه فکر کنید و فرمول های دوران مدرسه را به یاد بیاورید. بنابراین، بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه امروز یک معمای ریاضی جالب را برای شما آماده کرده است که در آن باید یک مسئله ریاضی ساده حل کنید.

تصویر معمای ریاضی

در تصویر باید این معادله را حل کنید:

مسئله ریاضی را حل کنید

چهار گزینه به عنوان پاسخ به سوال ارائه شده است:

الف) 11 ب) 12 ج) 13 د) 14

این معمای ریاضی بینندگان را به چالش می‌کشد تا در طول 9 ثانیه جواب مسئله را بدست آورند. شما باید قبل از پاسخ دادن به این معما به اعداد و عملیه های ریاضی با دقت نگاه کنید زیرا پاسخ بسیار ساده اما دشوار است. به هر حال، پاسخ سوال در آخر صفحه قرار دارد، اما تقلب نکنید.

.

.

.

.

.

قدرت بینایی و مهارت جزئی نگری

قدرت بینایی پیچیده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. مسیر انتقال سیگنال‌های حس بینایی به قشر بینایی مغز، فرایندی فوق العاده پیچیده است. به همین دلیل اطلاعات بصری از چشم تا رسیدن به مغز مسیر طولانی را طی می‌کند تا مغز و ذهن شما بتواند روی درک و تشخیص آن تمرکز کند. بسته به عکس و مشاهدات چشم، لایه‌های تصویر ممکن است متفاوت نمایش داده شوند. به همین دلیل شما آنچه را در توهمات فیزیولوژیکی می‌بینید، خیلی متفاوت‌تر از خود واقعی‌اش است. این تصاویر حاوی چندین نمونه از یک الگو یا تصویر هستند. آنچه هم سرگرم کننده است هم گیج کننده.

.

هوش چیست؟

هوش قابل مشاهده یا حس کردنی نیست، بلکه یک مفهوم ذهنی و انتزاعی و صفت فرضی است که باید در مورد آن تحقیق و مطالعه بیشتری صورت بگیرد. برای تعریف هوش سه نکته مدنظر گرفته می‌شود که عبارت اند از:

  • استعداد و توانایی کافی برای یادگیری و درک امور
  • همراهی، هماهنگی و سازگاری با محیط
  • قضاوت و استدلال صحیح و پیدا کردن راهی منطقی با توجه به تجربیات گذشته

.

.

پاسخ معمای ریاضی

اگر به معادله با دقت نگاه کنید، می توانید تشخیص دهید که این مسئله ریاضی با استفاده از قانون BODMAS حل می شود. بنابراین، برای رسیدن به جواب باید این گونه عمل کنیم:

  • ابتدا باید قوس را ساده سازیم. دو منفی سه می شود پنج.
  • سپس، چهار را با دو ضرب می کنیم که می شود هشت.
  • بعد، هشت و سه را با هم جمع می کنیم که مساوی به یازده می شود.

بنابراین، پاسخ به این معمای ریاضی ساده 11 است و گزینه الف درست است.

جواب معمای ریاضی

بازی فکری فوق راهی سرگرم کننده برای آزمایش هوش و قدرت ذهن شماست. برای رسیدن به جواب در این نوع از پازل ها نیاز به مهارت های اولیه ریاضی دارید. با این حال، اگر در طول چند ثانیه پاسخ را بدست آورید، قطعا احساس موفقیت خواهید کرد. این بازی فکری فقط یک راه سرگرم کننده دیگر برای ارزیابی سطح IQ شما است. با این حال، انجام یک تست IQ واقعی راه خوبی برای دانستن میزان ضریب هوش شما است.

بازی فکری

به هر فعالیت ذهنی هدفدار که باعث درگیر کردن ذهن و مغز شما شود و به صورت گروهی یا تک نفری انجام شود، بازی فکری می‌گویند. بازی‌های فکری بدون در نظر گرفتن سن، جنس، نژاد یا وضعیت جسمانی می‌توانند تاثیرات مثبتی بر ذهن، روحیه، شخصیت، رفتار و زندگی هر انسانی بگذارد. این تغییرات باعث تمرکز و تقویت قدرت ذهنی شما می‌شوند.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از این معمای ریاضی لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌های بینایی، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

فواید حل معماها

تفریح و سرگرمی از جمله نیاز های اساسی برای روح و درون ما انسان ها است. معماها و تست های هوش مانند این معمای ریاضی تقویت‌کننده عالی برای خلق و خو هستند. همچنین از نظر علمی ثابت شده‌ است که انجام این تست ها ظرفیت‌های شناختی و مهارت‌های استدلال منطقی شما را بهبود می بخشند. در مجموع، بازی های فکری شما را باهوش‌تر و ریزبین‌تر می کنند. بنابراین، روزانه از حل کردن آن‌ها غافل نشوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 117

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. سامیار نیم‌رخ
    سامیار

    واقعا مسخرست این است درست نیست

    1. کارو نیم‌رخ
      کارو

      درست هست اول پرانتزه میشه ۲ بعد ضربه میشه ۸ بعد با ۳ جمع میشه

  2. کارو اولیایی نیم‌رخ
    کارو اولیایی

    خیلی خیلی اسونه

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان