جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3827 بازدید

مست عشق به سینماها آمد + خلاصه فیلم و بازیگران

مست عشق به سینماها آمد + خلاصه فیلم و بازیگران
خواندن 3 دقیقه
3.8
(30)

بنا به گزارش خبرگزاری ایمنا، مطابق با اعلام فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی در تاریخ ۵ اردیبهشت اکران شد. فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود از ۲۹ فروردین اکران شود، به دلیل مشکلات فنی در فرآیند آماده‌سازی با یک هفته تأخیر اکران شد.

خلاصه‌ای از فیلم مست عشق

چنانچه طی زمان تولید فیلم و پس از آن از سوی رسانه‌ها مطرح شد فیلم مست عشق درباره زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی از شاعران بزرگ پارسی است که با شمس تبریزی آشنا شده و سیر مراحل عرفان و سلوک را طی می‌کند. مست عشق نحوه حول محور رسیدن این دو یار به یکدیگر و سرگذشت آن‌ها می چرخد. فیلمنامه مست عشق توسط احسان جوانمرد و فرهاد توحیدی نگارش شده است. این دو در طول ساخت مشورت‌های زیادی با مولوی شناسان برجسته از جمله دکتر محمدعلی موحد داشتند تا داستان فیلم در حد امکان شبیه به واقعیت باشد.

فیلم مست عشق به بخشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری پرداخته و رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد. فیلم ۵ سال از زندگی مولانا را مقابل چشم مخاطب می آورد، ۵ سالی که اتفاق‌های زیادی در زندگی این عارف رخ داده است.

فهرست بازیگران فیلم مست عشق

ترکیب بازیگران مست عشق نقطه قوت این فیلم است. ستارگان مطرح سینمای ایران و ترکیه در این اثر سینمایی فاخر حضور دارند و می‌توان این فیلم را یکی از مهم‌ترین و پرستاره‌ترین آثار سینمایی چند سال اخیر دانست. پارسا پیروزفر در نقش مولانا بازی می‌کند و شهاب حسینی نیز نقش شمس تبریزی را دارد.

حسام منظور بازیگر دیگر حاضر در فیلم مست عشق است که یکی از نقش‌های اصلی این فیلم یعنی شخصیت حسام‌الدین چلبی را بر عهده دارد.

از بازیگران ترک فیلم مست عشق می توان به بوراک توزکوپاران بازیگر مطرح سینمای ترکیه در نقش سلطان ولد اشاره کرد. بوران کوزوم دیگر بازیگر مطرح ترکیه ای است که نقش علاءالدین را ایفا می‌کند. یکی از مهم‌ترین چهره‌های این فیلم هم هانده ارچل ستاره تلویزیون ترکیه است که در نقش کیمیا خاتون، دختر مولانا ایفای نقش می کند. بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون همسر مولانا، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر و خالد ارگنچ بازیگر مطرح ترکیه که پیش از این در سریال حریم سلطان نقش محوری داشت، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

عوامل تولید فیلم مست عشق

تهیه کننده مست عشق مهران برومند است که با مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه این فیلم را تولید کرده است. تمامی تصاویر مست عشق در کشور ترکیه ضبط شده است. فاهیر آتاک اوغلو آهنگساز آثاری همچون عمر و حریم سلطان، آهنگسازی موسیقی فیلم را انجام داده و علیرضا قربانی موسیقی تیتراژ آن را اجرا کرده است. سایر دست‌اندرکاران این فیلم مطرح به شرح زیر هستند:

  • مدیر صدابرداری: علیرضا علویان
  • مترجم فیلمنامه: نفیسه لاله
  • رنگ شناس: هوتن حق شناس و مانا محمدطاهر
  • آهنگساز: فاهیر آتاک اوغول
  • تدوین: جیدا کاراقول و دیلبر کویونجو
  • دستیار فیلمبردار: عارف جان کوجا و موجایت کیلیچ
  • دستیار نورپردازی: سید اوزدن
  • دستیار کارگردان: گیزم کاراجا و سوال سنرجانشین
  • سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی
  • مدیر فیلم برداری: مرتضی پورصمدی
  • مدیر تولید: تولگا توسون
  • مدیر هنری: نیلوفر چامور
  • طراح گریم: ایمان امیدواری
  • دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: فاتیح کجا
  • طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آیتکین یالچین
  • طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 30

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان