جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

هرچند شاید با یک رئیس یا مدیر خوب هم کار کرده باشید، اما مدیران بدی نیز وجود دارند که باعث اذیت و ناراحتی شما می شوند. چنین فردی از شما شکایت می کند یا برای شما شایعه ایجاد می کند، حتی ممکن است کاری کند که احساس کنید به درد هیچ کاری نمی خورید. داشتن یک مدیر ایده‌آل در هر محیط کاری بسیار مهم است، اما برخی از کارمندان بدشانسی می‌آورند و با یک فرد بی‌رحم سر و کار دارند. در این مطلب به 6 عبارت از زبان مدیران می پردازیم که باعث بی انگیزه شدن کارمندان می شود.

1. “توقع زیادی از تو داشتم” از دلایل بی انگیزه شدن کارمندان

وقتی مدیر این جمله را به شما می گوید، فشار زیادی را تحمل خواهید کرد. شما تمام سعی خود را می کنید تا همیشه موفق باشید. در واقع چنین مدیری به طور غیر مستقیم از شما می خواهند تا شبیه کارمند قبلی عمل کنید. او می خواهد ظرفیت حرفه ای شما درست مانند یک کارمند با سابقه در نظر بگیرد.

مطلب مرتبط: رهبران اثرگذار چه ویژگی هایی دارند؟

2. “تو نمی‌توانی از پس هیچ کاری بر بیایی”

یک کارمند وقتی این جمله را می شنود، بلافاصله احساس می کند که به درد هیچ کاری نمی خورد. احساس می کند نمی تواند برای سازمان یا شرکت مفید باشد. او فکر می کند وقتی با انجام پروژه باز هم مدیرش چنین حرفی می زند یعنی نمی تواند از عهده کار بر بیاید. چنین جمله ای باعث از بین رفتن انگیزه در کارمندان می شود.

3. “ابتدا من انجام می دهم بعد تو”

شاید به نظر برسد که یک حرکت احتیاطی است، اما در واقع این عبارت نشان دهنده عدم اعتماد بین مدیر و کارمند است. این جمله به کارمند نشان می دهد که مدیرش به او در انجام کار اعتماد ندارد و می خواهد خودش آن را انجام دهد. او از این که ابتدا فردی دیگر کارها را به عهده می گیرد، ناراحت می شود.

لینک مرتبط: عادات آزاردهنده مدیران که مانعی در راه موفقیت آنهاست!

4. “همیشه حق با فلانی است” از دلایل بی انگیزه شدن کارمندان

وقتی مدیر شما به جای این که شما را باور کند، همیشه حق را به طرف مقابل می دهد. یعنی هیچ اعتمادی بین شما و مدیرتان شکل نگرفته است. در حالی که این اعتماد باید وجود داشته باشد. شاید ابتدا شما حق را به مدیر بدهید و فکر کنید مقصر شما هستید. اما اگر دوباره تکرار شود، وحشتناک است. این کار باعث بی انگیزگی در شما شده و حتی ممکن است کار خود را رها کنید.

5. ”دیدی فلانی امروز چه کار کرد؟”

وقتی مدیرتان به شما مثالی از کار خوب یک کارمند دیگر می زند، ممکن است احساس کنید که به اندازه او برای کار و موقعیت شما ارزش قائل نیست. مقایسه آشکارا با سایر کارمندان در محل کار غیر معمول نیست، اما می تواند بسیار ناعادلانه باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد باعث ناراحتی شما خواهد شد.

مطلب مرتبط: زنان، رهبران موفق؛ ۱۰ دلیل که زنان می توانند رهبران موفقی باشند

6. “لطفا از من سوال نکن” یکی از دلایل بی انگیزه شدن کارمندان

کارکنان در واقع با پرسیدن سوال های مختلف از بازخوردها و کیفیت عملکردشان از مدیران خود یاد می‌گیرند. اما اگر مدیر شما مستقیما از پاسخ دادن به سوالات تان امتناع کند، از فرصت رشد به عنوان یک کارمند در شرکت محروم شوید. این جمله و عملکرد حتی می تواند باعث ترک محل کارتان شود.

کلام پایانی

این شش عبارت می تواند بر عملکرد هر کارمندی در محیط کار تاثیر گذاشته و حتی باعث شود کار در شرکت یا سازمان به حدی دشوار شود که فرد از ادامه فعالیت خود صرف نظر کند. از این اگر یک مدیر هستید و این مطلب را می٬خوانید، توصیه می‌شود هر گز از این عبارات در برابر کارمندان استفاده نکنید!

لینک مرتبط: ۲ نکته کلیدی مهم برای بهبود سلامت ذهنی و عاطفی رهبران

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان