جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

با شروع همه گیری در چند سال گذشته وضعیت برای هیچ فردی خوب نبوده است. به خصوص برای رهبران کسب وکارها. طبق نظرسنجی که در اوج همه‌گیری کووید-19 انجام شد، نزدیک به نیمی از کارگران ایالات متحده اعتراف کردند. که با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می‌کنند. رهبران کسب و کار قطعا از چنین چالش هایی مصون نیستند. در واقع، اولویت دادن به سلامت یک شرکت بر رفاه زندگی بسیار آسان است. اما حقیقت این است که اگر رهبران آن از لحاظ فیزیکی و روانی سالم نباشند، نمی‌توانند پیشرفت کنند. برای سلامت یک شرکت (و افراد درون آن) ضروری است که از خود مراقبت کنند. در این مطلب دو نکته کلیدی مهم برای بهبود سلامت ذهنی و عاطفی رهبران بیان شده که از طریق آزمون و خطا بدست آمده شده بود. که از افول آن و تاثیرگذاری بر کسب و کار جلوگیری می کند: شفافیت و مالکیت.

سلامت ذهنی و عاطفی رهبران از طریق شفافیت: خوب، بد و زشت

این که به طور انحصاری اخبار خوب را به اشتراک بگذارید و بد را کنار بگذراید، یک غریزه طبیعی است. این که شما همیشه تبلیغات هیجان‌انگیز و مهمانی‌های شگفت‌انگیز را در رسانه ها می‌بینید، تنها بعدی است که شما شاهد آن هستید. داستان‌های فراوانی از استارت‌آپ‌های جدید و هیجان‌انگیز وجود دارد که به نظر می‌رسد همه چیز به خوبی پیش می‌رود. اما پس از آن، در کمال تعجب، شرکت ورشکست می شود و کارمندان و سرمایه گذاران متعجب از اتفاقی که افتاده هستند.

مطلب مرتبط: سوالات چالشی مصاحبه استخدامی: ۱۰ سوال فریبنده و چالش برانگیز که در مصاحبه ها می پرسند

به عنوان رهبر، ما باید با اعضای تیم و سرمایه گذاران در مورد خوب و بد اتفاقات رک و شفاف باشیم. فقدان آن نه تنها برای کسانی که با آن ها کار می کنید ناعادلانه است. بلکه شما را به عنوان یک رهبر منزوی می کند، و درخواست کمک را برای شما سخت تر می کند. شما با به اشتراک گذاشتن شرایط، آزادانه یک تیم با اعتماد ایجاد می کنید و به خود فرصت می دهید از دیگران بیاموزید و راه حل های خلاقانه را شناسایی کنید.

مطلب مرتبط: ۲۵ چیز که رهبران قدرتمند به کارمندان‌شان می‌گویند

شفافیت چگونه است؟

در شرکت خود، به‌روزرسانی‌های منظمی را در مورد وضعیت کسب‌وکار به سرمایه‌گذاران ارائه ‌دهید. و تا حدی به به دلیل بیان آشکارای اهداف به دست آمده و همچنین ناکامی‌هایی که به اشتراک گذشته شده. کارکنان در تمام طول مسیر از مدیریت پیروی کرده و حمایت می‌کنند. به عنوان مثال، یک شرکت امکان دارد وسط یک فشار جمع آوری سرمایه قرار بگیرد. که در حوزه تخصص شما نباشد. اما تقریبا همه سرمایه گذاران شما، همانطور که مشخص است، جمع آوری کننده های مالی حرفه ای هستند. بنابراین اگر دیدگاه آن‌ها را در مورد تلاش های شرکت جویا شوید. و هیچ ترسی در مورد قضاوت شدن از جانب آن ها نداشته باشید. زیرا شما اساس اعتماد و شفافیت را ایجاد کرده‌اید. اگر از به اشتراک گذاشتن هر چیز منفی بترسید، به همین ترتیب از مشورت با کارکنان می ترسید و تلاش های تان برای جمع آوری کمک های مالی آسیب خواهد دید.

مطلب مرتبط: کارفرمایان بخوانند: بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان       

برای سلامت ذهنی و عاطفی رهبران چگونه شروع کنیم

لازم نیست فورا همه چیز را با کل کارکنان یا اعضای هیئت مدیره به اشتراک بگذارید. شاید فقط باید با یک نفر شروع کنید. یک مشاور نزدیک یا همکار قدیمی. سپس دفعه بعد، ممکن است آماده اشتراک گذاری وضعیت شرکت با دو نفر باشید. سپس با پنج نفر، 10 و در نهایت با کل شرکت. با گذشت زمان، خواهید دید که بازخورد و حمایت کارکنان چقدر برای موفقیت ارزشمند است. البته ممکن است مواقعی پیش بیاید که نتوانید کاملا رک با کارکنان صحبت کنید. اما این استثناست نه قاعده.

مطلب مرتبط: ۵ بزرگترین موانع روان شناختی که کارآفرینان با آنها مواجه خواهند بود

موانع موجود در مسیر موفقیت وجود دارد و اگر بخواهید با آن‌ها مقابله کنید به یک تیم پشتیبان نیاز خواهید داشت. اما بدون اعتماد هیچ مسیری ساخته نمی‌شود و اعتماد بدون شفافیت ساخته نمی‌شود. بنابراین، خود را منزوی و گوشه گیر نکنید. کسب و کار پر از فراز و نشیب است، و اگر فقط کارهایی را که انجام می‌شود به اشتراک بگذارید، تنها خواهید ماند. و چیز زیادی برای به اشتراک گذاشتن ندارید.

مطلب مرتبط: کسب درآمد از خانه: ۱۰ بهترین راه کسب درآمد بدون این که خانه خود را ترک کنید

مسئول اشتباهات خود باشید

دومین کلید برای حفظ سلامت روانی خوب به عنوان یک رهبر، مالکیت است. وقتی همه چیز اشتباه می شود، اغلب اوقات می خواهیم انگشت خود را به سمت دیگری نشانه بگیریم. با این حال، رهبران موفق کسانی هستند که مسئولیت هر چیزی را بر عهده می گیرند. به عنوان یک کارفرما اگر اشتباهی در کسب و کار وجود دارد، تقصیر شما است. شما کسی هستید که باید وضعیت را تحت کنترول داشته باشید. برای این که به جلو بروید باید به اشتباهات نگاه کنید و مسئولیت آن را به عهده بگیرید. در انجام این کار، اهمیت استخدام افراد با صداقت را فراموش نکنید که باعث می‌شود دیگران را نیز به کار زیاد کند. و از این دانش برای ایجاد شرکت های موفقی استفاده کنید که جوایزی بسیاری را از آن خود می‌کنند. این درسی است که اگر مسئولیت شکست خود را به عهده نگیرید هرگز آن را درک نمی‌کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ شغل مهم که برای استخدام در آن ها نیاز به تجربه و مدرک زیادی نیست!

دیدگاه خود را تغییر دهید

به عنوان یک رهبر، شما اشتباه خواهید کرد، اما آنچه مهمتر از خود اشتباه است، نحوه پاسخ شما به آن است. آیا انگشت را به سمت دیگری نشانه می گیرید؟. آن را پنهان نگه می‌دارید و اجازه می‌دهید شرم در درون شما ایجاد شود؟. یا شجاعانه به آن نگاه می کنید، آنچه را که می توانید یاد می گیرید و جلو می روید؟. رویکرد صحیح مستلزم تغییر دیدگاه است. به جای فریاد زدن “چرا من؟” و وقتی مشکلی پیش می‌آید دیگران را سرزنش کردن. باید به سمت خود برگردیم و مسئولیت جایی که ممکن است اشتباه کرده باشیم، بپذیریم.

شما مسئول هر قدمی هستید که شرکت شما برمی دارد، خواه استخدام جدید به نتیجه نرسد یا سرمایه گذاری با شکست مواجه شود. با در دست گرفتن مالکیت، خود را از افکار منفی فلج کننده رها می کنید. و به خود فضایی می دهید تا رشد کنید و برای آینده برنامه ریزی کنید. و کارمندان از این راه پیروی خواهند کرد. زیرا آن ها می‌فهمند که اگر اشتباهی رخ دهد شما کنار آن ها ایستاده و از شرکت حمایت می‌کنید.

مطلب مرتبط: با این ۵ ویژگی به یک رئیس موفق و محبوب تبدیل شوید

موفق یک شرکت سالم با یک رهبر سالم شروع می شود

وقتی شرکت را با شفافیت و مالکیت رهبری نمی‌کنید، خود را در تنهایی، انزوا، ناامیدی غرق خواهد کرد. و سلامت روان شما و سلامت شرکت آسیب می‌بیند. نتایج منفی ممکن شامل افزایش جابجایی کارکنان، بی‌انگیزگی، از دست دادن اعتماد کارکنان به شما به عنوان یک رهبر و بدتر از آن باشد. اگر در حال حاضر با مسائل مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می کنید، بدانید که تنها نیستید و رهبران بی شماری قبل از شما در این مبارزه شریک بوده اند.

می‌توانید از پیدا کردن راه‌حل‌های کوچک شروع کنید. بنابراین در مورد آن چه که با آن سر و کار دارید، با یک یا دو مشاور مورد اعتماد تماس بگیرید. اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شده باشید را به عهده بگیرید و از درخواست کمک نترسید. به یاد داشته باشید: فقط به این دلیل که شما رهبر هستید به این معنی نیست که در برابر ناملایمات غیرقابل نفوذ هستید. شما به اندازه هر کس دیگری شایسته حمایت هستید، پس اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهید.

مطلب مرتبط: ویژگی رهبران موفق: ۷ ویژگی رهبری موفق در زنان که مردان بیاموزند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان