جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

مراقبت از پوست چرب سخت است، چرا که سبوم فراوان، منافذ مسدود شده، چربی و جوش، همه از مشکلاتی هستند که باید به آنها رسیدگی کنید. هرچند رهایی از این مشکلات پوستی در زمان کوتاه میسر نیست، می‌توانید با چند ماده ساده در آشپزخانه آنها را به حداقل برسانید. اگر می‌خواهید کمترین مشکل را با پوست خود داشته باشید بد نیست از ماسک برای پوست چرب و جوش دار استفاده کنید. دستور تهیه ۸ مورد از موثرترین ماسک‌های مخصوص پوست چرا را در این نوشتار خواهید یافت. با ما همراه باشید!

مطلب مرتبط: چطور می‌توان تاثیر استرس بر پوست را از بین برد؟

  1. ماسک برای پوست چرب و جوش دار؛ عسل و آب لیمو

عسل دارای خواص ضد میکروبی است که به کاهش آکنه کمک می‌کند. لیمو بر روی پوست شما اثر قابض دارد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری عسل

½ قاشق چای خوری آب لیمو رقیق شده

در این مطلب: با این ۸ راهکار به راحتی از شر استرس و درد خلاص شوید

دستورالعمل:

عسل و لیمو را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مخلوط را روی تمام صورت بمالید و مخلوط را بیشتر روی آکنه‌ها ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه روی پوست تان بماند. سپس پوست خود را بشویید و خشک کنید. 3 – 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

احتیاط: همیشه از آب لیمو رقیق شده روی پوست استفاده کنید. بعد از استفاده از این ماسک ضد آفتاب بزنید زیرا آب لیمو پوست شما را به نور حساس می‌کند.

این مطلب: فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

  1. آلوئه ورا و زردچوبه

هم آلوئه ورا و هم زردچوبه دارای اثرات ضد التهابی هستند و هر دو به کاهش آکنه و حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. ترکیب این دو بهترین ماسک را برای پوست چرب و جوش دار فراهم می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه

½ قاشق چایخوری زردچوبه

دستورالعمل:

ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن مخلوط کنید. آن را در ظرفی بریزید و با زردچوبه مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. صورت خود را بشویید و پوست خود را خشک کنید. 2-3 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

مطلب مرتبط: مراقبت از پوست: ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

  1. زردچوبه و عسل

زردچوبه و عسل هر دو دارای اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی بر روی پوست دارند. این مواد به طور گسترده در طب آیورودا برای اثرات درمانی استفاده می‌شوند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

دستورالعمل:

عسل و زردچوبه را در ظرفی مخلوط کنید تا خمیری آماده کنید. خمیر را روی تمام صورت یا فقط مناطق دارای آکنه بمالید. بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. از این ماسک هفته 3 بار در هفته استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: ۴ ماسک فوق العاده موثر و ساده برای برای زیبا شدن پوست صورت!

  1. ماسک جوی دوسر و عسل برای پوست چرب و جوش دار

جو دوسر اثرات ضد التهابی دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است و به تسکین بسیاری از بیماری‌های پوستی کمک می‌کند. عسل نیز دارای اثر ضد میکروبی است و از آکنه جلوگیری می‌کند و پوست شما را سالم و مرطوب نگه می‌دارد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری جو (پودر)

2 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

1 قاشق غذاخوری آب، گلاب یا شیر (برای مخلوط کردن مواد)

دستورالعمل:

مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. 2-3 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

  1. ماسک صورت دارچین و عسل

دارچین (هم روغن و هم عصاره آن) دارای ترکیبات ضد باکتریایی است و بر باکتری استافیلوکوکوس اورئوس، باکتری مولد آکنه موثر می‌باشد. همراه با عسل به شفاف نگه داشتن پوست و کاهش التهاب کمک می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری عسل

یک پیمانه پودر دارچین یا 1 قطره روغن دارچین

دستورالعمل:

هر دو ماده را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط فقط روی جوش‌ها و آکنه‌ها استفاده کنید. اجازه دهید 5-10 دقیقه روی آن‌ها بماند. سپس پوست خود را بشویید. یک بار در روز از این مخلوط برای از بین بردن جوش‌ها استفاده کنید.

احتیاط: دارچین ممکن است منجر به تحریک و قرمزی پوست شود. اگر پوست حساسی دارید از آن استفاده نکنید.

لینک مرتبط: ۱۰ ماسک سفت کننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

  1. ماسک صورت سفیده تخم مرغ، لیمو و روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای اثرات ضد باکتریایی است و به کاهش آکنه کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ با خشک شدن پوست، اثر سفت کنندگی دارد. طرفداران این ماسک صورت ادعا می‌کنند که استفاده از سفیده تخم مرغ و لیمو روی صورت می‌تواند به از بین بردن چربی اضافی آن کمک کند.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 1 عدد

½ قاشق چای خوری آب لیمو رقیق شده

2 قطره روغن درخت چای

دستورالعمل:

همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک برس، یک لایه نازک را روی صورت خود بمالید. بگذارید روی پوست خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک را ۲ بار در هفته استفاده کنید.

در این مطلب: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

  1. ماسک آرد نخود و ماست برای پوست جوش دار

آرد نخود به کاهش چربی و جوش کمک می‌کند. همراه با ماست، می‌تواند رنگ پوست را روشن کند.

مواد لازم:

1-2 قاشق غذاخوری آرد

1-2 قاشق غذاخوری ماست

دستورالعمل:

آرد نخود را با ماست در ظرفی مخلوط کنید. هنگامی‌که خمیر یکدستی به دست آوردید، آن را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود و سپس آن را بشویید. 2-3 بار در روز از آن استفاده کنید.

لینک مرتبط: ۸ روش خانگی موثر برای درمان پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس

  1. ماسک برای پوست چرب و جوش دار؛ سیر و عسل

اگرچه تحقیقی بر تاثیر استفاده سیر موضعی انجام نشده است، اما خواص آنتی اکسیدانی آن می‌تواند به جلوگیری از بسیاری از مشکلات پوستی کمک کند. این ماده همراه با عسل از باکتری‌های مولد آکنه جلوگیری می‌کند و پوست را شفاف نگه می‌دارد.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری سیر رنده شده

1 قاشق چای خوری عسل

دستورالعمل:

خمیر سیر و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

بعد از آن، پوست خود را بشویید. 2-3 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

لینک مرتبط: ۴ روش درمانی طبیعی برای از بین بردن لکه‌های قرمز روی پوست

کلام پایانی

ماسک صورت خانگی برای درمان آکنه روشی مقرون به صرفه و ایمن برای مراقبت از پوست و درمان مشکلات پوست چرب است. در حالی که این روش‌های خانگی نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی موجود برای آکنه شوند، اما به تسکین موقتی آن کمک می‌کنند. با این روش‌ها خیلی راحت از شر جوش‌ها و آکنه خلاص شوید. اگر آکنه خفیف تا متوسط ​​و مشکلاتی مانند چربی، تولید بیش از حد سبوم و لک دارید، با این دستور العمل‌ها می‌توانید آن را درمان کنید.

* این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان‌های خانگی با پزشک‌تان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان