جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
4.5
(2)

با استفاده از مواد طبیعی در خانه کراتوزپیلاریس یا پوست مرغی را درمان کنید. کراتوزپیلاریس یا پوست مرغی، دانه‌های ریز برجسته ای است که در قسمت‌های مختلف بدن و به خصوص روی بازوها ایجاد می‌شود. خلاص شدن از شر کراتوزپیلاریس آسان نیست، زیرا درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد. با این حال، درمان پوست مرغی‌ با درمان خانگی و سایر روش‌های درمانی می‌‌توانند به کاهش شدت آن کمک کنند. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه ما در مورد اختلال پوست مرغی (که شبیه آکنه است اما نیست) و چند روش درمانی موثر صحبت می‌کنیم، همراه ما باشید!

درمان پوست مرغی؛ کراتوز پیلاریس چیست؟

کراتوز پیلاریس یک بیماری شایع پوستی است که در آن پروتئینی در پوست به نام کراتین، شاخه‌های سختی را در فولیکول‌های مو ایجاد می‌کند. هرچند پوست مرغ هیچ عارضه جدی برای سلامتی ندارد، اما می‌تواند آزار دهنده باشد و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد. کراتوز پیلاریس معمولا در افرادی که پوست خیلی خشک یا اگزما دارند، به وجود می‌آید. و به خصوص در ماه‌های زمستان منجر به خارش می‌شود. با این حال، مسری نیست.

لینک های مرتبط

۱۲ درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی به طور طبیعی

انتخاب بهترین رژ لب قرمز بر اساس رنگ پوست

حقایق جالب؛ در مورد فواید جویدن آدامس چه می دانید؟

نکات شگفت انگیز برای آرایش صورت با لباس آبی

روش درمان پوست مرغی چیست؟

اگرچه پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس را نمی‌توان به طور کلی از بین برد، اما می‌توانید با روش‌های مناسب شدت آن را کاهش دهید و این لک‌های قرمز را از بین ببرید. اگر مشتاق به دانستن روش‌های درمانی هستید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید!

  1. روغن نارگیل برای رفع پوست مرغی

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر

شکر قهوه ای 1 قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

روغن را کمی‌گرم کرده و شکر را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت دو تا سه دقیقه روی نواحی آسیب دیده ماساژ دهید. سپس با آب بشویید. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، هر روز این روش درمانی را استفاده کنید.

روغن نارگیل به عنوان یک درمان خانگی عالی کراتوز پیلاریس عمل می‌کند و نه تنها برای موهای شما بلکه برای پوست شما نیز مفید است. اسیدهای چرب منحصر به فرد آن پوست را نرم کرده و از درون تغذیه می‌کند. ضمنا خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی قوی روغن نارگیل به درمان التهاب پوست در طول زمان کمک می‌کند.

  1. اسانس یا روغن‌های ضروری

مواد لازم:

2-3 قطره اسانس لیمو

2-3 قطره اسانس اسطوخودوس

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستورالعمل:

تمام روغن‌ها را با هم مخلوط کرده و چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید. بگذارید روی پوست خشک شود. این روش درمانی را دو بار در روز تکرار کنید. روغن لیمو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که پوست شما را سالم نگه می‌دارد. همچنین دارای خواص ضد قارچی است که پوست را عاری از عفونت نگه می‌دارد. روغن اسطوخودوس با خواص ضد باکتریایی خود به روغن لیمو در حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. همچنین سبب آرام شدن پوست و ذهن می‌شود.

  1. رژیم غذایی برای از بین بردن پوست مرغی

برای رفع پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس و علائم آن، تنها استفاده از محصولات و عصاره‌ها به صورت خارجی کافی نیست. همچنین باید نوع مناسبی از برنامه غذایی را دنبال کنید. رژیم غذایی مناسب به بدن شما مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز را برای مبارزه با بیماری‌های پوستی مانند کراتوز پیلاریس فراهم می‌آورد. برای بهبود سلامت پوست این موارد را در رژیم غذایی خود بگنجانید: حداقل 5 وعده در روز میوه و سبزیجات تازه میل کنید. غذاهای غنی از ویتامین A و E مانند انبه، کدو تنبل، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز و غیره مصرف کنید. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و گوشت بدون چربی را فراموش نکنید.

لینک های مرتبط

آیا در مورد فواید و عوارض جانبی روغن چوب صندل می دانید؟

آلرژی پاییزی؛ علائم حساسیت‌‌ فصل پاییز چیست و چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد؟

لکه های سفید روی ناخن چیست و چگونه آن ها را درمان کنیم؟

خواص عناب؛ ۲۱ مزیت شگفت انگیز عناب + عوارض جانبی

حقایقی در مورد کرم ضد آفتاب: چرا باید در تابستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

  1. سرکه سیب برای رفع کراتوز پیلاریس

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1 قاشق چای خوری عسل

دستورالعمل:

مواد را خوب با هم مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید خشک شود. سپس پوست خود را با آب بشویید.

برای گرفتن نتیجه بهتر هر روز این روش درمانی را تکرار کنید. سرکه سیب، در کاربرد موضعی، به عنوان یک لایه بردار شیمیایی عمل می‌کند. سلول‌های مرده پوست و کراتین اضافی که منجر به ایجاد برجستگی روی پوست می‌شوند را از بین می‌برد. همچنین از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل و عسل نیز به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده عمل می‌کنند.

  1. روغن درخت چای برای درمان پوست مرغی

مواد لازم:

2 قطره اسانس درخت چای

10 قطره روغن نارگیل

دستورالعمل:

این دو روغن را با هم مخلوط کرده و روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. سپس بگذراید جذب پوست شود. از این روش دو بار در روز استفاده کنید. روغن درخت چای پوست را تمیز، شفاف و سالم نگه می‌کند. همچنین خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن به تسکین سریع کراتوز پیلاریس بدون ایجاد عفونت کمک می‌کند.

  1. آلوئه ورا

مواد لازم:

ژل آلوئه ورا تازه

پد پنبه ای

دستورالعمل:

ژل تازه را از برگ آلوئه ورا خارج کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید پنج تا 10 دقیقه روی پوست بماند. پس از آن، ژل را به آرامی‌برای چند دقیقه ماساژ دهید. ژل اضافی را با استفاده از یک پد پنبه ای پاک کنید. می‌توانید از ژل‌های آلوئه ورا ارگانیک موجود در بازار نیز استفاده کنید. ضمنا می‌توانید این روش درمانی را دو یا سه بار در روز استفاده کنید. ژل آلوئه ورا نه تنها تسکین دهنده پوست است، بلکه اثرات درمانی و مرطوب کنندگی نیز دارد. استفاده از این ژل موضعی برای پوست بسیار مفید است.

  1. روغن آرگان

مواد لازم:

روغن آرگان

دستورالعمل:

این روغن را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید و بگذارید جذب پوست شود. اگر می‌خواهید به نتیجه بهتری برای از بین بردن پوست مرغی بگیرید دو بار در روز از آن استفاده کنید. بعد از چند روز شاهد تغییر روی پوست خود خواهید بود. روغن آرگان یک روغن غیر چرب است که پوست را تغذیه می‌کند. حاوی ویتامین E است که به حفظ سلامت پوست بدون لک کمک می‌کند. همچنین در التیام زخم‌ها و جای زخم‌ها نیز موثر است.

  1. جوش شیرین برای درمان پوست مرغی

کاربرد جوش شیرین برای کراتوز پیلاریس

مواد لازم:

2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین

آب

دستورالعمل:

به اندازه کافی آب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری با غلظت متوسط ​​به دست آید. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی‌با حرکات دایره ای به مدت سه تا پنج دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب بشویید. این کار را هر روز قبل از دوش گرفتن انجام دهید. جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و گردش خون را بهبود می‌بخشد تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید. همچنین التهاب پوست را کاهش می‌دهد.

لینک های مرتبط

بالم لب خانگی بسازید؛ ۱۵ روش برای ساخت بالم لب خانگی با طعم دلخواه خودتان

حقایقی در مورد کرم ضد آفتاب: چرا باید در تابستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

فواید گلیسیرین برای مو؛ فواید و عوارض جانبی آن

۱۸ راهکار موثر برای درمان خانگی اگزما که معجزه می کنند

فواید ژلاتین برای سلامت بدن و عوارض جانبی آن

علل ابتلا به پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس چیست؟

تنها علت پوست مرغی تجمع کراتین در فولیکول‌های مو است. کراتین از پوست در برابر عفونت‌ها و سایر موارد مضر محافظت می‌کند. پوست خشک و درماتیت آتوپیک می‌تواند منجر به ایجاد پوست مرغی شود. با این حال، هیچ دلیل زمینه ای برای تشکیل این دانه‌ها بر روی پوست در بدن کشف نشده است.

کلام پایانی

می‌توانید از این 8 درمان موثر برای کنترل و تسکین کراتوز پیلاریس استفاده کنید. حتما از خود می‌پرسید که باید کدام یکی از این روش‌های درمانی را اول امتحان کنید. به ترکیب‌ها نگاه کنید و اگر با موادی در ترکیب هر یکی از این روش‌های درمانی حساسیت دارید از استفاده آن خودداری کنید.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان‌های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان