جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.1
(13)

حتما افراد زیادی را می‌شناسید که در کودکی شروع به یادگیری یکی از رشته‌های رزمی‌ کرده اند. همچنین حتما نام رشته‌های هنرهای رزمی‌ مانند کیک بوکسینگ، کونگ فو و کاراته به گوش‌تان خورده است. با این حال برای همه مقدور نیست که در این کلاس‌ها شرکت کنند تا بتوانند هم از خود دفاع کنند و هم یک رشته ورزشی را یاد بگیرند. بسیاری افراد در دفاع از خود ناتوان هستند و در درگیری‌ها نمی‌توانند از خود محافظت کنند. برای همین تکنیک‌های دفاع شخصی می‌تواند به چنین افرادی کمک کنند.

در این مطلب تلاش کردیم پنج حرکت دفاع شخصی که برای مبتدیان مفید است را معرفی کنیم. بنابراین با ما در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه همراه باشید.

5 بهترین تکنیک دفاع شخصی

۱. آرنج و زانو

در درگیری خیابانی، اگر بخواهید از مشت زدن با دست بدون بوکس خودداری کنید، حتما درگیری با شکستن دست شما به پایان خواهد رسید. زیرا استخوان‌های کوچک و شکننده زیادی در دستان ما وجود دارد که به راحتی می‌شکنند. به همین دلیل است که استفاده از آرنج و زانوها در فاصله نزدیک می‌تواند بهترین انتخاب در دفاع از خودتان باشد. زاویه درستی به آرنج و زانو بدهید و ضربه را با شدت بزنید.

دفاع شخصی آرنج

۲. ضربات از جلو، ضربات جانبی و ضربات دور

ضربه زدن با پاها نقش مهمی ‌در دور نگهداشتن حریف دارد. زیرا پاها بلندتر از بازوها هستند، بنابراین دامنه ضربه بیشتر خواهد بود. و همین عملکرد شما حریف را دور نگه می‌دارد. از طرفی به او اجازه نمی‌دهید که به شما نزدیک شود. فراموش نکنید که پاها بسیار قوی تر از بازوها هستند، بنابراین اگر یاد بگیرید که چگونه ضربه ای درست بزنید، می‌توانید آسیب جدی به طرف مقابل خود وارد کنید. لگد زدن نیز زمانی موثر است که یاد بگیرید چگونه و به کجای کشاله ران ضربه وارد کنید. نقاط حساس را بشناسید و همان جا هم ضربه وارد کنید.

ضربات برای دفاع شخصی

۳. تکنیک‌های دفاع شخصی؛ چوک برهنه عقب

حرکت چوک برهنه عقب از جوجیتسو برزیلی نشات می‌گیرد که حرکات ملایمی‌دارد. زیرا شما می‌توانید فرد مقابل خود را بدون هیچ آسیبی کنترل کنید. جوجیتسو برزیلی یک ورزش و هنر رزمی‌می‌باشد. بر مهارت کنترل فرد روی زمین، تسلط کامل و استفاده از تعدادی تکنیک‌های دفاع شخصی برای تسلیم شدن حریف تمرکز دارد. حتما همه اصول گراپلینگ را بیاموزید زیرا در دعوا زمان زیادی ندارید و باید بتوانید در واکنش به حملات حریف، خیلی سریع از خود دفاع کنید.

‌۴. پنجه ببر

همانطور که قبلا اشاره کردیم، مشت زدن با دست به تنهایی نمی‌تواند تاثیر زیادی بر حریف شما داشته باشد. تنها نتیجه آن می‌تواند شکستن دست شما باشد. اما، ضربه زدن به کسی با کف دست یا خراشیدن روی صورت فرد مقابل‌تان (که به عنوان پنجه ببر نیز شناخته می‌شود) ممکن است به اندازه کافی برای دفع مهاجم موثر باشد. شما می‌توانید این تکنیک‌های دفاع شخصی را در کونگ فو، کراو ماگا یا کاراته بیاموزید.

دفاع شخصی پنجه ببر

۵. تکنیک‌های دفاع شخصی؛ دویدن

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر دعوا، دوری کامل از آن  است. یعنی آگاهی اجتماعی کافی برای جلوگیری از هرج و مرج داشته باشید، یا بدانید که چگونه یک درگیری فیزیکی بالقوه را با استفاده از کلمات آرام کنید. اما این کار همیشه نتیجه هم نمی‌دهد. گاهی اوقات نیز تنها راه حل فرار است. بهترین کار نیز شناخت درست موقعیت و مکان است. یک نکته کلیدی تا بتوانید راهی برای فرار پیدا کنید. برای دفاع از خود گاهی فرار را بر قرار ترجیح دهید.

دویدن

مثل یک جنگنده تمرین کنید

تمرینات با سطح بالاتر را دنبال کنید و مانند یک جنگنده با حفظ تناسب اندام خود مثل قهرمانان بوکس جهان مایک تایسون و فلوید می‌ودر تمرین کنید. همه آن چه نیاز دارید را فراهم کنید. از غذای سالم تا تجهیزات ورزشی. در کلاس‌های منظم تمرین و کلاس‌های ریکاوری که توسط مبارزان واقعی هدایت می‌شوند، شرکت کنید.

واقعیت این است که برای دفاع از خود باید زمانی را صرف یادگیری یک هنر رزمی‌کنید. در این مطلب نیز سعی شد تا حرکات رزمی‌که می‌تواند در دفاع شخصی موثر و کارساز، معرفی شود. این که کدام حرکات می‌تواند بهترین حرکات دفاع شخصی باشد به شما کمک می‌کند تا از خود با کمترین آسیب دفاع کنید. با ضربه زدن به نقطه حساسی از بدن خود را از یک دعوا که حتی می‌تواند به مرگ شما بی انجامد نجات دهید. به خصوص اگر زنی باشید که با یک مرد بزرگ هیکل مبارزه می‌کنید حتما این تکنیک‌ها آموخته و از آن‌ها استفاده کنید.

لینک‌های مرتبط

کاهش وزن با دوچرخه سواری: ۱۰ نکته خواندنی برای ورزش صبحگاهی

پردرآمدترین ورزشکاران زن با رکورد ۱۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱

فعالیت ورزشی برای تناسب اندام: چگونه برای ادامه برنامه ورزشی منظم با انگیزه بمانیم؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان