جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

این کاملا طبیعی است که گاهی یک زوج با هم بحث و دعوا کنند. زیرا، شما دو فرد با نظرات و باورهای متفاوت هستید. برای همین ممکن است گاهی با نظر یکدیگر مخالف باشید. این جا است که دعوا سر بگیرد. تا این جای کار زیاد هم بحث جدی نیست و با کمی صبوری حل می شود. اما ادامه این بحث زمانی بدتر می شود که اغلب اوقات یکی از دو نفر تصمیم می‌گیرید پس از دعوا با شریک زندگی خود دست به کارهایی بزنند که وضعیت را از آن چه هست بدتر می کند. به نحوه برخورد پس از دعوا با همسر خود دقت کنید.

نحوه برخورد پس از دعوا با همسر

چیزی که ممکن است سبب شود که متوجه نشوید نحوه رفتار شما پس از دعوا می تواند به همان اندازه مهم باشد که رفتارتان در لحظات خوشحالی مهم است؟ با این اوصاف، این جا 6 نکته وجود دارد که باید بعد از یک مشاجره از آن اجتناب کنید. خواه هنوز از همدیگر ناراحت باشید یا به کل دعوا را فراموش کرده باشید.

به نیاز همسرتان برای کمی تنها بودن احترام بگذارید

در یک دعوا، زمانی که یکی از شرکای عاطفی ناراحت است، ممکن است نتواند خیلی زود آرام شود. “به همین دلیل مهم است که وقتی می گوید “من به استراحت نیاز دارم” احترام گذاشته و او را درک کنید.” اگر شریک زندگی شما برای آرام شدن و جمع کردن افکارش به زمان نیاز دارد، به او زمان بدهید. اگر این اتفاق افتاد، شاید احساس اضطراب کنید، اما چند نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که اگر شما به این تنهایی نیاز داشتید، انتظار شما از همسرتان چه بود؟ او را درک کنید و هم به خود و هم به او فضا برای تنهایی بدهید.

ذهنیت همه یا هیچ را نداشته باشید

پس از یک مشاجره شدید با شریک زندگی خود، سعی کنید قضاوت نکنید. در بحبوحه دعوا، می توان به راحتی به فکر سیاه یا سفید مطلق افتاد. استفاده از عباراتی مانند «تو همیشه» یا «تو هرگز» مشاجره را حل نمی‌کند، بنابراین مهم است که وقتی بحث پایان یافت، یک گام به عقب بردارید و با دادن وقت به یکدیگر و زمان بیشتر به آرامی با هم صحبت کنید تا به تصمیم درست برسید.

با همسر خود به سردی رفتار نکنید

اگر بعد از دعوا به تنهایی و کمی فضا برای فکر کردن و آرام شدن نیاز دارید، باید به آن ها بگویید. این درست ترین گزینه است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم بعد از مشاجره مرتکب می شوند. شعله ور کردن جرقه های بحث پیش آمده است. اگر شریک زندگی‌تان را نادیده بگیرید، ممکن است فکر کنند که او را تنبیه می‌کنید، همین سبب می شود در آینده به شما نگویند چه احساسی دارند. در عوض، بگویید: “احساسات من مانند تو به سرعت فروکش نمی کند، پس 24 ساعت به من فرصت بده، من مطمئن هستم که همه چیز خوب خواهد شد. هستم که همه چیز خوب خواهد شد. اگر نه، می توانیم بیشتر صحبت کنیم کنیم.”

دعوا با همسر؛ هیچ چیز را درون خود نریزید

نباید هر چیزی که شریک زندگی شما در طول دعوا می گوید را درون خود بریزید و تظاهر به فراموشی کنید. اکثر اوقات زوج ها پس از دعوا به یکدیگر از آن چه آن ها را ناراحت کرده حرفی نمی زنند. در حالی که اگر در طول دعوا چیزی می شنوید که شما را آزار می دهد. به آن ها بگویید که حرف هایشان شما را ناراحت کرده است یا می کند. اگر پس از دعوا ساعت ها نتوانستید حرف هایی که سبب ناراحتی تان شده را فراموش کنید، به جای این که همه را نادیده بگیرید. و دوباره به او نزدیک شوید، کمی به خودتان فرصت بدهید. مطرح کردن یک بحث اغلب می تواند منجر به گفتگو شود نه به حل و فصل یک بحث، پس با هم صحبت کنید تا مشکل را به کلی حل کنید.

اگر با حرف به او آسیب رساندید یک متاسفم کافی نیست

لوری پوهن، نویسنده کتاب «کمتر بجنگ، بیشتر عشق بورز»، می‌گوید: “از این کار حالم به هم می‌خورد. جمله مرا رها کن، بگذار تنها باشم درست نیست.” “حتما پس از آن چیزی که می خواهید بگویید این است “متاسفم برای …” این کافی نیست. بلکه شما باید توضیح دهید که در مورد چه چیزی صحبت می کنید و چرا عذرخواهی می کنید. بخش دوم عذرخواهی باید شامل این باشد که: “در آینده، من …” و جای خالی را با نحوه صحبت و موضوع خود پر کنید. و بگویید که هرگز دوباره مرتکب چنین اشتباهی نمی شود.”

دعوا با همسر؛ برای این که چرا دعوا کرده اید بهانه نیاورید

میلیون‌ ها چیز وجود دارد که می تواند شروع کننده یک بحث باشد: یک روز بد در محل کار، یک سردرد، یک شب بی خوابی. در واقع مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا برکلی نشان داد زوج‌ هایی که خواب کافی ندارند، بیشتر در معرض دعوا هستند. با این حال، سرزنش کردن خود یا شریک زندگیتان منصفانه نیست. “دعواها بر اثر بی اطلاعی و بی خبری رخ می دهد.” “اگر عصبانی، غمگین یا ناراحت هستید، با شوهرتان در میان بگذارید، همسر شما باید از احساسات شما با خبر باشند.” پیشنهاد می شود دفعه بعد که روز بدی در محل کارتان داشتید، قبل از رسیدن به خانه یک پیام به همسر خود ارسال کنید. به این ترتیب، آن ها می دانند که شما ممکن است تحریک پذیرتر باشید. و فضا را برای آرامش بهتر شما فراهم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای عالی برای موفقیت در کار: چگونه کارهای دلخواه را با موفقیت انجام دهید؟

۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهداف

شکوفایی کسب و کار: کارگران شاد عامل اصلی موفقیت کسب و کارها هستند!

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان