فعالیت ورزشی برای تناسب اندام: چگونه برای ادامه برنامه ورزشی منظم با انگیزه بمانیم؟

توسطعقیله نرگس رحمانی

دی ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۱۱, ۱۴۰۰ ,
چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم 16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند! روتین مراقبت از پوست چرب جوش قفسه سینه افزایش وزن در طول دوران قاعدگی

سلامتی با ورزش و تمرینات بدنی رابطه مستقیم دارد. لذا گاهی علاقمند می شویم که در یک باشگاه تناسب اندام ثبت نام کنیم. مدتی به فعالیت ادامه می دهیم. اما خیلی زود فعالیت بدنی را رها می کنیم. همه ما با فواید ورزش آشنایی داریم. اما ادامه برنامه ورزشی منظم سخت است. چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم؟ برای پاسخ سوال با خبرنامه همراه باشید. برای یافتن راه حل این مقاله را خوانده و در جایی ذخیره کنید.

نامه یک مخاطب به مربی ورزش

راشل عزیز

من تنبلم. تنها زمان خوش فرم بودنم، زمانی بود که به همراه دوستم به ورزشگاه می رفتیم. اما برنامه های ما تغییر کرد و من به تنهایی هیچ انگیزه ای نداشتم. اکنون زیاد کار می کنم، بنابراین یافتن یک دوست دیگر در باشگاه غیرممکن است. همواره احساس خستگی می کنم. احساس می‌کنم وقت ندارم. اگر روزی بچه‌دار شوم و خوش فرم بودنم به هم بریزد، به عقب نگاه می‌کنم. قطعاً خودم را سرزنش می‌کنم که چرا وقتی زمان «بیش‌تری» در اختیارم بود، تمرین نکردم.

روبروی یک باشگاه ورزشی زندگی می کنم. اما آخرین باری که ورزش کردم، زمانی بود که می خواستم در یک جمع خانوادگی عالی به نظر برسم. شروع به ورزش کردم اما یک هفته و نیم دوام آوردم و بعد آن را متوقف کردم. درد یا خستگی خود را بهانه کردم. چه کاری باید انجام دهم تا واقعاً خودم را به تمرین برسانم؟ من به طور طبیعی لاغر هستم، اما اخیراً هیکلم با بازوها و ران‌هایم چاق شده است. احساس می کنم جوانی ام را از دست داده ام و نمی دانم چگونه آن را برگردانم.

مطلب مرتبط: روش کاهش وزن اصولی: ورزش یا رژیم لاغری، کدامیک سالم تر و مفیدتر است؟

پاسخ نامه از طرف مربی؛ چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم.

خانم تنبل عزیز

به نظر می رسد که به خودتان سخت می گیرید. اما توانایی تغییر روش و ایجاد عادات پایدار و سالم کاملاً در اختیار شماست. به نظم و انضباط تکیه کن نه انگیزه. این اشتباه است که منتظر انگیزه باشیم.

این ایده که تغییر پایدار در مورد انگیزه است، یک افسانه بزرگ است. اگر به انگیزه تکیه کنیم، به ندرت به جایی می رسیم. باید کمی نظم و انضباط را به کار بگیرید. اقدام کردن و فشار دادن به خودتان سخت است، اما وقتی این کار را انجام دادید و شروع به دیدن نتایج کردید، انگیزه ادامه دادن خواهید داشت.

به جای اینکه بخواهید در یک لباس، خوب به نظر برسید؛ چیزی را پیدا کنید که شما را از درون نگه دارد (انگیزه درونی). سعی کنید یک هدف مبتنی بر عملکرد مانند دویدن در نیم ساعت یا دستیابی به یک فشار کامل انجام دهید. این مربی در ادامه نامه راهکارهایی که می توانید شما را برای ادامه ورزش باانگیزه نگه دارد، اشاره می کند.

مطلب مرتبط: ۹ اصل ساده در مورد تناسب اندام که همه باید بدانند

پاسخگو نگه داشتن خود

بسیاری از مردم به خوبی به خود پاسخگو هستند. مربی ورزش در نامه اشاره دارد که فرد مورد نظر برای مسئولیت پذیر بودن خود وابسته به دیگر است. کسی که در باشگاه باید منتظر او باشد؛ تا با هم ورزش کنید.

مربی ورزش توصیه می‌کند که در صورت توانایی مالی، یک مربی شخصی استخدام کند، زیرا احتمال لغو آن کمتر است. اگر نه بدنبال یک دوست دائمی باشید. آیا دوستی دارید که هر بار که ورزش می کنید بتوانید با او تماس بگیرید؟ آیا کسی ایده آل است که به شما انگیزه بدهد و اجازه ندهد بدون دلیل موجه از تمرینات خود دور شوید؟

مطلب مرتبط: ورزش برای پشت میز نشین ها: ۱۰ ترفند که تحرک بیشتری داشته باشید!

چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم؛ از تغذیه غافل نشوید

وقتی صحبت از ترکیب بدن به میان می آید، تغذیه نقش مهمی ایفا می کند. شما می توانید با عادات غذایی خود کارهای زیادی انجام دهید تا ظاهر بدن خود را تغییر دهید، حتی با حداقل ورزش. به جای کاهش شدید کالری، بر روی اتخاذ رفتارهای غذایی سالم تمرکز دارد.

با خوردن 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده شروع کنید. در بیشتر منابع غذایی، میوه و سبزیجات مصرف کنید. به آرامی و بدون حواس پرتی غذا بخورید و یک الگوی غذایی منظم ایجاد کنید.

تغییر، محصول بسیاری از عادات است که در طول زمان بدست می‌آید. به یاد داشته باشید که کارهای روزانه شما که بارها و بارها تکرار می شوند برای پیشرفت بسیار مهم تر هستند.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم؛ آغاز آرام

بسیاری از افراد از رژیم های تناسب اندام خود دست می کشند. زیرا یکباره سعی می کنند از حالت کاملاً بی تحرک به پنج بار در هفته ورزش کنند و این اغلب ناپایدار است. مربی ورزش تشویق می کند که با دو تمرین در هفته شروع کنید، حتی اگر در ابتدا احساس می کنید می خواهید بیشتر انجام دهید.

با برنامه خیلی تهاجمی شروع نکنید. برای کاهش درد عضلانی در چند هفته اول سبک و آسان حرکت کنید. بدین ترتیب کمتر از ادامه دادن به تمرینات بعدی خود منصرف شوید. در صورتی که تمایل به کاهش وزن و لاغری داشته باشید، می توانید از ورزش آرام شروع کنید. کم کم با عادت کردن برنامه دائمی ورزش، می توانید تمرینات را افزایش دهید.

مطلب مرتبط: کاهش وزن طبیعی: با استفاده از این ۱۲ گیاه به صورت طبیعی لاغر شوید

انتخاب زمان و رژیم ورزشی براساس میل خود

اگر تمرینات صبح زود سخت است، وقت ناهار یا عصرها را امتحان کنید. زمان و رژیمی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید. اگر یک رژیم تناسب اندام مانند یک تنبیه یا کار سخت نباشد، بسیار ساده تر است. مهم است که از تمرینی که انجام می‌دهید لذت ببرید. من این تصور را دارم که کاری که در باشگاه انجام می‌دهید کاملاً سرگرم‌کننده نیست. این امر باعث می‌شود که ثابت قدم باشید.

فراموش کنید چه نوع تمرینی ممکن است برای اهداف بدنی شما “بهینه” باشد. به جای آن بر آنچه که از آن لذت می برید تمرکز کنید، خواه این کلاس رقص YouTube باشد که می توانید در اتاق نشیمن انجام دهید یا پیاده روی در اطراف پارک. اگر راهی برای حرکت پیدا کنید که دوست دارید، احتمال موفقیت شما بیشتر از این است که سعی کنید برنامه “عالی” را دنبال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.