جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(17)

دانه های کدو تنبل که سرشار از مواد مغذی قدرتمند است، برای سلامتی شما مفید می باشند. با مجموعه گسترده ای از مواد معدنی و ویتامین ها. این دانه ها از غنی ترین دانه هایی به حساب می آید که برای درمان مشکلات پروستات، آرتریت، حملات انگلی استفاده می شود. ضمنا برای درمان افسردگی نیز کاربرد دارد. اگرچه دانه کدو تنبل در مقادیر غذایی کم بی خطر و مفید است، اما مصرف آن به عنوان دارو ممکن است خطرناک باشد. از عوارض جانبی تخمه کدو تنبل غافل نشوید. بنابراین، برای دانستن عوارض جانبی آن با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

عوارض جانبی تخمه کدو تنبل

عوارض جانبی بالقوه ای در ارتباط با خوردن این دانه وجود دارد. برای دریافت خلاصه ای از عوارض جانبی دانه کدو تنبل با ما در این مطلب همراه باشید:

درد معده

اگر تخمه کدو تنبل به مقدار زیاد مصرف شود سبب درد معده می شود. این یک منبع غنی از شحم است که در صورت مصرف بیش از حد مجاز، می تواند سبب مشکلات معده و به دنبال آن گرفتگی و درد آن شود. فقط سعی کنید 1 تا 2 قاشق چای خوری را در یک زمان مصرف کنید یا آن را همراه با سایر غذاها بخورید تا عارضه های آن را از بین برود. همچنین می توانید این دانه ها را قبل از مصرف بخور دهید.

عوارض جانبی تخمه کدو تنبل؛ عدم وجود مواد مغذی

اگر این دانه ها را به درستی مصرف نکنید، ممکن است در خطر از دست دادن مواد مغذی مختلف باشید. پخت بیش از حد یا عدم جویدن در واقع شما را از مزایای آن محروم می کند. تخمه کدو تنبل ترد پخته شده فاقد مواد مغذی محلول در آب مانند ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B12 و ویتامین C است. اگر این دانه ها را می پزید، حرارت را در کمترین حد ممکن نگه دارید. همچنین درست جویدن دانه کدو تنبل به جای بلعیدن آنها سبب هضم بیشتر دانه می شود و به جذب بهتر مواد مغذی موجود کمک می کند.

برای افرادی که از داروهای ادرارآور استفاده می کنند خوب نیست

این دانه ها دارای قدرت ادرارآور خفیف ذاتی هستند که به نوبه خود می توانند با داروهای ادرارآور تداخل داشته باشند. این در واقع ممکن است بر تعادل مواد معدنی در بدن شما تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر از داروهای ادرارآور استفاده می کنید، باید در مصرف آن محتاط باشید.

عوارض جانبی تخمه کدو تنبل؛ برای نوزادان ایمن نیست

تخمه کدو حاوی پروتئین و آهن در مقادیر بسیار خوب است که آن را به یک میان وعده وسوسه انگیز برای نوزادان تبدیل می کند. با این حال، به دلیل داشتن فیبر و اسیدهای چرب، برای نوزادان مناسب نمی باشد. زیرا می تواند منجر به گرفتگی معده، درد، استفراغ و حتی اسهال شود.

برای زنان باردار و شیرده نامناسب است

دانه کدو تنبل منبع طبیعی آلفا لینولنیک اسید و DHA است که به روند شیردهی در مادران شیرده کمک می کند. با این حال، باید در حد اعتدال مصرف شود. زیرا عوارض جانبی ایجاد می کند. همچنین، تخمه کدو تنبل برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای دوران بارداری و رشد جنین است.

آلرژی به دانه کدو تنبل

در حالی که دانه های کدو تنبل در مقایسه با سایر گونه های دانه حساسیت زا نیستند، اما واکنش های آلرژیک خاصی وجود دارد که می تواند با استفاده از دانه های کدو تنبل ایجاد شود و پوست هدف اصلی است. اگر با این دانه دچار آلرژی شوید، انتظار این حالات را داشته باشید:

اگزما که با پوسته پوسته شدن به همراه است، ملتهب و قرمز مشخص می شود. خارش و کهیر. رینوکونژونکتیویت با احتقان بینی و عطسه مشخص. آسم آلرژیک. انسداد تنفس. سردرد. تورم و قرمزی در داخل و اطراف دهان. تحریک گلو. تنگی نفس و در نهایت سرفه کردن.

برای افراد مبتلا به هیپوگلیسمی ایمن نیست

دانه های کدو تنبل گزینه های ایده آلی برای دیابتی ها هستند زیرا دارای پتانسیل تنظیم قند خون می باشند. در واقع سطح گلوکز را در خون کاهش می دهد و در نهایت از تشدید ناخواسته جلوگیری می کند. اگر از داروهای ضد دیابت استفاده می کنید یا اگر دچار افت قند خون هستید، توصیه می شود پس از مشورت با پزشک، دانه کدو تنبل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منجر به افزایش وزن

100 گرم دانه کدو تنبل به شما 559 کالری انرژی می دهد، با 49.05 گرم چربی (164 درصد از چربی توصیه شده روزانه). بنابراین با وجود این ویژگی باید این دانه را در حد اعتدال مصرف کنید. مگر اینکه علاقه به اضافه وزن داشته باشید. چاقی دلیل اصلی بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون بالا و دیابت است. بنابراین، قبل از گنجاندن این دانه ها در رژیم غذایی خود، باید محتاط باشید، به خصوص موقعی‌‌که به کاهش وزن نیاز دارید.

برای افراد با فشار خون پایین بی خطر نیست

دانه های کدو تنبل غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. این ویژگی به آنها این امکان را می دهد که سطح فشار خون را کاهش دهند. بنابراین، اگر از افت فشار خون رنج می ‌برید یا مشکل در مصرف داروهای ضد فشار خون بالا دارید، توصیه می ‌شود پس از مشورت در مورد عوارض و خطرات مرتبط با آن، از این دانه استفاده کنید.

عوارض جانبی تخمه کدو تنبل؛ باید گفت

تخمه کدو تنبل یک میان وعده خوشمزه به حساب می آید. با این حال، مصرف بیش از حد آن ممکن است مضر باشد. از عوارض تخمه کدو تنبل می توان به افت قند خون و معده درد اشاره کرد. نوزادان، زنان باردار و زنان شیرده باید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند زیرا این دانه ها سبب ایجاد مشکلات گوارشی می شوند. در برخی موارد، تخمه کدو تنبل می تواند سبب واکنش های آلرژیک یا اختلال در عملکرد برخی داروها شود. بنابراین، در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، باید مصرف دانه کدو تنبل را محدود کنید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه سوپ کدو تنبل به روش کلاسیک

۲۳ فایده شگفت انگیز کدو حلوایی برای پوست، مو و سلامتی

از بهبود باروری تا تقویت سلامت جنسی؛ ۵ برترین خواص تخمه کدو برای مردان!

۱۸ مهم ترین خواص تخمه کدو برای سلامتی + عوارض جانبی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 17

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان