نان کدو حلوایی با لعاب تار عنکبوتی، عصرانه ای فوق العاده برای روزهای پاییزی

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۶, ۱۴۰۰ , ,
نان کدو حلوایی

 

نان کدو حلوایی و پاییز! چه ترکیب فوق العاده‌ای! بله، پاییز است و ما تقریباً همه چیزهای لازم برای جشن گرفتن این فصل را در اختیار داریم. کدو حلوایی از جمله سبزیجاتی است که با وجود خواص فراوان آن، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید علتش، نبود روش‌های خاص برای پخت این سبزی است.

کدو تنبل از جمله سبزیجاتی است که می‌شود در سوپ، شیرینی و غذاهای مختلف آن را به کار برد. این نوشتار طرز تهیه یک نان شیرین مخصوص با طعم کدو حلوایی را آموزش می‌دهد. این نان را در آخر هفته درست کنید و در تمام طول هفته یک صبحانه آسان، خوشمزه و فصلی خواهید داشت.

نان ادویه ای کدو حلوایی با لعاب تار عنکبوتی

مواد لازم:

شیر گرم شده ولرم 300میلی‌لیتر

1 قاشق چای خوری مایع خمیر

50 گرم شکر قهوه ای

400 گرم آرد

نصف قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری ادویه پای کدو تنبل

30 گرم کره ذوب شده

100 گرم کدو تنبل پخته شده پوره شده.

2 عدد تخم مرغ بزرگ

50 گرم شکر شیرینی پزی

20 گرم پنیر خامه ای

نصف قاشق چای‌خوری وانیل

دستورالعمل تهیه این نان پاییزه:

یک کاسه را کمی چرب کنید. شیر را در کاسه دوم بریزید و مایع خمیر را به آن اضافه کنید. بگذارید 4 تا 5 دقیقه بماند تا کف کند (اگر مایع کف نکرد، دور بریزید و دوباره امتحان کنید. احتمالا مایع خمیر شما کهنه است.) سپس نصف شکر قهوه ای و 1 فنجان آرد را اضافه کنید. یک تا دو دقیقه با سرعت کم با همزن برقی هم بزنید تا مایع یکدستی بدست آید. سپس نمک، نصف قاشق چای خوری ادویه پای کدو تنبل و کره را به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا یکدست شود. سه چهارم از کدو تنبل را هم اضافه کنید. هم بزنید تا مایع یکدست شود.

تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن آنقدر هم بزنید تا مخلوط شوند. آرد باقیمانده را به‌تدریج اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا ترکیب شوند.

سرعت همزن را به متوسط ​​افزایش دهید و هم بزنید تا خمیر به شکل یک توپ شل در بیاید و از بالای کاسه شروع به جدا شدن کند، حدود 3 دقیقه (خمیر همچنان به ته کاسه می چسبد).  به هم زدن ادامه دهید تا خمیر صاف و کشدار شود. خمیر را در کاسه آماده شده قرار دهید و روی آن را بپوشانید. با یک حوله تمیز ظرف را بپوشانید و در جای گرم بگذارید تا کمی خمیر ور بیاید. برای اینکه حجم خمیر دو برابر شود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان لازم است.

کره و باقیمانده کدو تنبل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس باقیمانده شکر قهوه‌ای و ادویه پای کدو تنبل را هم  جداگانه در ظرف دیگر با هم مخلوط کنید.

خمیر نان کدو حلوایی آماده را بردارید. روی یک سطح صاف، آرد بپاشید. و خمیر را بر روی آن به شکل مستطیل نازک کنید. سپس مخلوط کره را روی خمیر بمالید و یک حاشیه نیم اینچی در اطراف لبه ها بگذارید. سپس مخلوط شکر قهوه ای را بپاشید و به آرامی فشار دهید تا به خمیر بچسبد. سپس خمیر را از دراز لول کنید. (دو سه دور). سپس دو سر خمیر را برش دهید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. با استفاده از یک چاقوی دندانه‌دار خمیر را به 12 برش مساوی تقسیم کنید و بر روی سینه قرار دهید. سپس پارچه‌ای تمیز روی آن بیندازید و سی تا چهل دقیقه در جای گرم بگذارید تا پف کند.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. 20 تا 25 دقیقه تا زمانی که خمیر قهوه ای طلایی و پخته شود، بپزید. سپس نان‌های پخته شده را بر روی توری سیمی بگذارید تا کمی خنک شود.

سپس شکر شیرینی پزی، پنیر خامه ای و وانیل را در ظرفی با همزن بزنید تا یکدست شود. مواد را به یک کیسه فریزر منتقل کنید. یک سوراخ 1/4 اینچی در یک گوشه کیسه برش دهید. روی نان‌ها به شکل تار عنکبوت لعاب لوله‌ای بزنید. حالا می توانید گرم سرو کنید. نان کدو حلوایی شما آماده است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *