جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(38)

این دانه‌های ترد و خوش طعم و مزه در تمام طول سال در دسترس و مملو از مواد مغذی هستند که می‌توانند به میزان زیادی برای سلامت مردان مفید باشند! از سلامت پروستات گرفته تا باروری مردان، خواص تخمه کدو برای مردان بی‌شمار است! قطعا دانه‌های کدو تنبل بهترین دوست مردان هستند.

نکات خلاصه:

* دانه‌های کدو تنبل برای بهبود باروری مردان مفید است.

*آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های کدو تنبل ممکن است سطح تستوسترون را بهبود ببخشد.

* مردان می‌توانند از روی (زینک) موجود در تخم کدو بهره ببرند!

وقتی صحبت از مراقبت های بهداشتی به میان می‌آید، ما مردان باید آن را حسابی جدی بگیریم. و هر چه زودتر این کار را انجام دهیم، بهتر است. برای مراجعه به دکتر نباید تا 50 سالگی صبر کرد. ما باید مراقب سلامت خود در همه قسمت‌‌های بدن‌مان باشیم. اگرچه مراجعه به پزشک، رفتن به باشگاه و انجام معاینات منظم پزشکی ضروری است، اما برخی مواد غذایی طبیعی نیز وجود دارند که برای داشتن یک زندگی سالم به همان اندازه مهم هستند. بد نیست با بهترین دوست مردان – تخم کدو نیز آشنا شوید. این دانه‌های کوچک و متواضع یک میان وعده ایده آل و بسیار راحت هستند. تخمه کدو در تمام طول سال در دسترس است و مواد مغذی فراوانی دارد که می‌تواند به میزان زیادی برای سلامت مردان مفید باشد!

خواص تخمه کدو برای مردان

۱. مصرف تخمه کدو سلامت جنسی مردان را بهبود می‌بخشد

ایندانه‌ّای کوچک علاوه بر طعم مطبوع، خواص بسیاری نیز برای سلامتی دارند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله اورولوژی هند، مصرف دانه کدو تنبل می‌تواند بر سلامت پروستات تأثیر مثبت بگذارد، که برای سلامت جنسی مردان بسیار مهم است. تخمه کدو معمولاً برای تقویت غده پروستات و تقویت عملکرد هورمونی سالم در مردان استفاده می‌شود. مصرف این دانه‌ّای مغذی ممکن است به بهبود هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کند. مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف منظم تخه کدو ممکن است به کاهش علائم مربوط به BPH کمک کند.

۲. بهبود باروری مردان از خواص تخم کدو است

مردان می‌توانند از روی (زینک) موجود در تخمه کدو بهره مند شوند. کاهش کیفیت اسپرم و حتی ناباروری در مردان ممکن است با سطوح پایین روی همراه باشد. گنجاندن این دانه‌ها در رژیم غذایی روزانه ممکن است به بهبود کیفیت کلی اسپرم کمک کند. بر اساس کتاب “غذاهای شفابخش” انتشارات DK، تخمه کدو برای تقویت باروری مردان و جلوگیری از مشکلات پروستات مفید است. محتوای آنتی اکسیدانی این دانه‌ّها نیز ممکن است در بهبود سطح تستوسترون نقش داشته باشد.

مطلب مرتبط: علائم کمبود تستوسترون؛ ۹ نشانه پایین بودن تستوسترون در مردان

۳. پروتئین های گیاهی را به بدن می‌رساند

تخمه کدو تنبل سرشار از پروتئین است که برای ساختن و ترمیم عضلات ضرورت دارد. طبق نمودار تغذیه ای وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) در یک وعده 100 گرمی ‌دانه کدو تنبل حدود 23.33 گرم پروتئین وجود دارد. برای افزایش پروتئین دریافتی‌تان، تخم کدو را به هر وعده غذایی یا میان وعده اضافه کنید.

۴. خواص تخمه کدو برای مردان؛ سلامت عضلات را بهبود می‌دهد

پروتئین برای عضله سازی و ترمیم عضلات بسیار مهم است و تخمه کدو به میزان فراوانی پروتئین دارد. یک وعده ۱۰۰ گرمی تخمه کدو حدود ۲۳ تا ۳۳ گرم پروتئین دارد.

۵. تخمه کدو می‌تواند کیفیت اسپرم را بهبود بخشد

سطوح پایین روی با کاهش کیفیت اسپرم و افزایش خطر ناباروری در مردان مرتبط است. از آنجایی که دانه کدو تنبل منبع غنی روی است، ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشد.

شواهد یک مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد که تخمه کدو همچنین ممکن است از اسپرم انسان در برابر آسیب‌های ناشی از شیمی درمانی و بیماری‌های خودایمنی محافظت کند.

تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به سطح تستوسترون سالم کمک کند و سلامت کلی را بهبود بخشد.

سایر خواص کدو تنبل برای مردان

– این دانه‌ها سرشار از روغن طبیعی هستند. اما آیا خوردن بیش از حد تخمه کدو می‌تواند شما را چاق کند؟ پاسخ یک نه قاطع است. “به دلیل محتوای روغن بالای مغزها و دانه ها، می‌توان گمان برد که مصرف مکرر آجیل و دانه‌ها میزان چاقی را افزایش می‌دهد. اما مطالعه ای روی 26000 آمریکایی نشان داد افرادی که مغزها و دانه های بیشتری مصرف می‌کردند کمتر مشکل چاقی داشتند.

– از آنجایی که دانه‌های کدو تنبل غنی از روی هستند، به بازسازی سلول‌ها، ترمیم آسیب‌ها و تقویت موهای سالم کمک می‌کنند.

– این دانه‌ها همچنین یکی از منابع اصلی فسفر هستند، که متابولیسم شما را بالا می‌برد و برای افزایش انرژی بدن مهم است.

– دانه‌های کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند که برای طیف وسیعی از عملکردهای مهم فیزیولوژیکی مانند پمپاژ قلب، شل شدن رگ های خونی و عملکرد درست روده ضروری است.

–  دانه های کدو تنبل دارای خواص ضد التهابی هستند. دانه های کدو تنبل به دلیل داشتن تریپتوفان زیاد باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش افسردگی می‌شوند.

کلام پایانی

برای مردان در هر سنی مهم است که در مورد سلامت خود جدی‌تر باشند. یک راه آسان برای شروع این است که تخمه کدو را به طور روزانه در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به بهبود سلامتی بدن‌تان کمک کند. با این حال، در صورتی که با بیماری یا اختلال خاصی مواجه هستید، توصیه می‌شود قبل از افزودن تخمه کدو به رژیم غذایی با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 38

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان