جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 13 دقیقه
0
(0)

برابری در یک رابطه چگونه نمایان می شود و چگونه می توانید بدانید رابطه ای برابر دارید یا خیر! آیا می توانید بدون برابری در یک رابطه شاد باشید؟ اگر احساس می کنید چنین نیست باید چه کاری انجام دهید؟ ایجاد برابری در یک رابطه به این معناست که همراه شریک زندگی خود به یک اندازه از نفوذ و اهمیت برخوردار باشید. در قلب هر دوی شما میزان احترامی وجود دارد که شما به عنوان یک انسان به یکدیگر و همچنین نیمه دیگر خود نسبت به رابطه نشان می دهید.

نابرابری در یک رابطه به این معنی است که قدرت و نفوذ هر کدام از شما از تعادل خارج شود. یکی از شما نسبت به دیگری مسلط‌‌ تر شوید، بر دیگری غلبه کنید و طرف مقابل خود را نادیده بگیرید که سبب می‌شود او احساس بی‌احترامی، کم‌ارزشی و حتی رنجش کند.

ایجاد برابری در رابطه

اگر مطمئن نیستید که چقدر رابطه شما بر پایه برابری بنا شده است، برای بررسی، برخی از نشانه های زیر را مطالعه کنید.

با این حال، اگر می‌دانید که برابری مشکلی بین شما و شریک زندگی‌تان است، برای ایجاد یک تغییر مثبت به خاطر آینده رابطه‌تان خیلی دیر نیست. تا زمانی که هر دو پذیرا باشید و مایل به همکاری با یکدیگر و ایجاد تغییراتی در نحوه تعامل خود باشید، همچنان می توانید برای ایجاد برابری بیشتر بین خود تلاش کنید.

به خواندن نکاتی در مورد آنچه که می توانید برای تشویق احترام و برابری بیشتر بین خود و شریک زندگی خود انجام دهید و این که چرا این بخش مهمی از هر رابطه ای است، ادامه دهید.

5 نشانه که نشان می دهد رابطه شما بر اساس برابری ساخته نشده است

از خود بپرسید چه ارزشی برای رابطه قائل هستید

چگونه می توانید تشخیص دهید ارزشی که شما و شریک زندگی تان برای یک رابطه قائل هستید، برابر است یا خیر؟

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که مردم فکر می‌کنند می‌توانند حس برابری را در یک رابطه ایجاد کنند، اندازه‌گیری ارزش مالی است. به عبارت دیگر، آیا شما پرداخت تمام قبوض را بین هم تقسیم می کنید یا شریک زندگی تان تمام قدرت مالی را در اختیار دارد؟

اما حتی اگر صورت حساب ها را 50/50 تقسیم کنید، این چیزی نیست که شما را در یک رابطه برابر قرار می دهد. داشتن برابری در یک رابطه به این است که چقدر احساس ارزشمندی می کنید. در واقع به این نکته اشاره دارد که آیا شما آن قدر که برای شریک زندگی تان ارزش قائل هستید، او نیز برای شما ارزش قائل است یا خیر.

آیا احساس می کنید حرف های شما شنیده می شود؟ یا آیا احساس می کنید مورد توجه قرار می گیرید؟ از خود بپرسید آیا شریک زندگی تان به شما فکر می کند؟

ارزش شما به این نیست که از نظر فیزیکی چه چیزی را وارد رابطه می کنید، یا آن چه را شریک زندگی تان نمی تواند انجام دهد شما انجامش دهید. اگر احساس می کنید همیشه باید برای ثابت کردن ارزش خود، خود را زیر سوال ببرید، پس بدانید در یک رابطه نابرابر قرار دارید.

این که همیشه کنار شریک زندگی خود احساس ناراحتی کنید، سبب می شود به خود شک کنید و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. این چیزی نیست که در یک رابطه سالم و برابر وجود داشته باشد. به همین دلیل است که ایجاد یک رابطه بر اساس برابری بسیار مهم است.

نیازهای شما هرگز در اولویت قرار نمی گیرند

در یک رابطه برابر، هرگز نباید احساس کنید که نیازهای شما در درجه دوم نیازهای همسرتان قرار می گیرد. ممکن است مواقعی پیش بیاید که مجبور شوید فداکاری کنید و نیازهای شریک زندگی خود را بالاتر از نیازهای خود قرار دهید. تفاوت در انجام این کار و نابرابری در رابطه در این است که شما ترجیح می دهید نیازهای شریک زندگی خود را بالاتر از نیازهای خود قرار دهید بدون این که چنین انتظاری را از او داشته باشید.

در رابطه‌ای که بر اساس برابری بنا شده است، می‌دانید که وقتی شریک زندگی خود را در اولویت قرار می‌دهید، کار شما مورد قدردانی قرار می‌گیرند. و اگر وضعیت برعکس شود، او نیز چنین فداکاری خواهد کرد. اگر این توقع وجود داشته باشد که همیشه خواسته های خود به خاطر خواسته های شریک عاطفی تان نادیده بگیرید، یا برعکس خواسته های او را به جای نیازهای خود نادیده بگیرید، یعنی رابطه شما برابر نیست.

به همان اندازه که شما به عنوان یک زوج در حال ساختن زندگی مشترک خود هستید، در عین حال فردی مستقل با نیازهای مستقل هستید. شریک زندگی شما باید به همان اندازه که شما از او حمایت می کنید، از شما حمایت کند. هر دوی شما باید احساس کنید که برای همدیگر احترام یکسانی دارید.

استانداردهای دوگانه در رابطه شما وجود دارد

اگر احساس می کنید که در زندگی مشترک خود هر کدام قوانین خاص خود را دارید، مثلا یک قانون برای شما و یک قانون دیگر برای همسر شما است که باید رعایت شود، یعنی رابطه نابرابر.

نباید قوانینی داشته باشید که فقط یکی از شما باید به آن پابند باشد. این منصفانه نیست که احساس کنید در یک محدودیت قرار گرفته اید، خواه تا دیروقت بیرون ماندن با دوستان باشد یا مسئولیت تمام کارهای خانه. و این قواعد چیزی باشد که شریک عاطفی تان هیچ پایبندی به آن نداشته باشد.

در رابطه‌ای که بر پایه برابری استوار است، هرگز نباید قواعدی اجباری برای یکدیگر ایجاد کنید که یکی از هر دو از آن رعایت نمی کند. در رابطه‌ای که به انصاف و برابری اهمیت می‌دهد، استانداردهای دوگانه جایی ندارد، و اگر استانداردهای دوگانه ایجاد شود، بعدا سبب رنجش و مشاجره می‌شود.

هیچ سازشی در رابطه شما وجود ندارد

گاهی اوقات در هر رابطه ای تفاوت نظر وجود دارد.  سازش بخشی از هر رابطه سالم است. شما ممکن است چیزهای مختلفی بخواهید و نظرات متفاوتی داشته باشید، اما از طریق مصالحه می توانید راه حلی پیدا کنید. تا هر دو با توافقی دوستانه به نتیجه برسید. گاهی اوقات نیز یک از زوج ها تمام تصمیمات را به دست می گیرد و حرف آخر را می زند که سبب از بین رفتن تعادل و برابری می شود.

هرگز نباید یکی از شما احساس کند که نیازهایش هرگز در اولویت قرار نمی گیرند و تنها او است که باید به خاطر دیگری فداکاری کند. شریک زندگی باید به شما نشان دهد که به خاطر خوشبختی شما به همان اندازه که شما برای خوشبختی او فداکاری می کنید، فداکاری می کند.

سازش به این معناست که هر دوی شما انتظارات خود از یکدیگر را بیان کنید تا به هر یک از دو نفر اجازه داده شود تا آن چه را می خواهد، به دست آورد. اگر یکی از شما هرگز به خواسته هایش نمی رسد، یعنی شما زندگی برابر ندارید. باید به فکر راه حل باشید. راه حل آن نیز صحبت در مورد خواسته هایتان است.

در زندگی شریک عاطفی خود زندگی می کنبد

وقتی در یک رابطه هستید، بسیاری از تصمیمات به شریک زندگی بستگی دارد. ممکن است به خاطر شغل شریک زندگی‌تان جایی زندگی کنید که هرگز تصورش را هم نمی‌کردید. یا شاید برای تعطیلات به مکان هایی می روید که هرگز به آن فکر نمی کردید، زیرا شریک زندگی شما می خواهد. گاهی نیز شاید از وقت خود با دوستان یا خانواده خود صرف نظر کنید تا در عوض وقت خود را با او یا خانواده اش بگذرانید.

اگر واقعا دلتان می خواهد چنین کاری انجام دهید، همه این تصمیمات خوب هستند. اما نباید طوری باشد که چون شریک عاطفی شما می خواهد باید قبول کنید، باید از آن چه لذت می برید را در نظر بگرید و انجامش دهید.

به عنوان یک زوج، زندگی شما به طور طبیعی در هم تنیده می شود و باید برای همه چیزهایی که یکدیگر نیاز دارند و از آن ها لذت می برند، جا باز کنید. اگر احساس می‌کنید به جای ابراز فعالانه انتخاب‌های خود، تحت تأثیر انتخاب ‌های همسرتان قرار گرفته‌اید، باید برابری بیشتری را در نحوه تعامل و تصمیم‌هایی که با هم می‌گیرید، تمرین کنید. وقتی به عنوان یک تیم کار می کنید، باید روی ادغام زندگی خود با هم روی آن چه قبلا بودید، تمرکز کنید. نه این که به خاطر کسی که با آن هستید، از آن چیزی که بودید، کنار بروید.

مطمئن شوید که کنترل رابطه خود را به دست می گیرید و در نحوه زندگی تان به یک اندازه به همدیگر فضا می دهید.

چرا برابری در یک رابطه مهم است؟

ما به برخی از واضح‌ ترین نشانه ها پرداختیم تا شما بگویید در رابطه ‌تان برابری دارید یا خیر، اما در وهله اول چرا این برابری مهم است؟

ایجاد برابری در رابطه؛ برای احساس ارزشمند بودن

فقدان برابری در یک رابطه می تواند خود را در کنترل رفتار یک شریک نسبت به دیگری نشان دهد. اگر احساس می‌کنید وقتی در مورد تصمیم ‌های شریک تان صحبت می‌کنید، و نادیده گرفته می شوید یا مورد اذیت قرار می گیرید، باید بدانید که او سعی می کند کنترل بیش از حدی بر شما داشته باشد. از طرفی به نظرات شما در رابطه به ‌عنوان یکسان ارزش قائل نیست.

شما نباید احساس کنید که بعد از شریک زندگی خود در رتبه دوم قرار دارید یا آن چه را که باید در رابطه به ارمغان بیاورید، پست تر از چیزی است که او وارد زندگی می کند. در رابطه برابر آن ها با شما مانند خود رفتار می کنند. آن قدر به نظرات شما توجه می کنند که انتظار دارند در ازای آن به نظرات آن ها توجه کنید. یک رابطه باید سبب شود که شما احساس عشق، امنیت و شادی کنید. اگر چنین نیست پس رابطه سالمی ندارید.

نادیده گرفته می شوید یا کمتر مورد توجه قرار می گیرید

آیا واقعا به همان اندازه که فکر کنید در رابطه خود به حرف یکدیگر گوش می دهید؟ گوش دادن به همدیگر فقط شنیدن صحبت های یکدیگر نیست؛ بلکه به این معنی است که تمام توجه خود را به شریکتان بدهید، با دقت در مورد پاسخ خود فکر کنید، برای پایان صحبت عجله نکنید، و آنچه را که می‌خواهد بگویند، بپذیرید. احساس این که شریک زندگی شما به شما گوش می دهد در یک رابطه قوی ضروری است، زیرا اینگونه است که شما یک محیط امن و قابل اعتماد بین خود ایجاد می کنید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را به اشتراک بگذارید.

اگر زمانی که شریک زندگی تان صحبت می کند، توجهی که لایقش باشد را نمی دهید، و انتظار دارید او به تمام حرف های شما در هر موقعیت گوش کند، یعنی رابطه نابرابر. هر چیزی که هر یک از شما باید به اشتراک بگذارید باید فضای شنیده شدن داشته باشد. هیچ ‌چیز شما یا شریک زندگی‌تان نباید بی‌اهمیت تلقی شود. اگر خواهان برابری در روابط خود هستید، پس باید احساس کنید که شریک زندگی تان به همان میزان توجه و احترامی را که هنگام صحبت به او قائل هستید، به شما می دهد. به زبان ساده تر باید صدای شما به اندازه صدای آن ها شنیده شود.

ایجاد برابری در رابطه؛ تا بهترین نسخه از خودت باشی

داشتن برابری در یک رابطه به این معنا نیست که دقیقا همان چیزهایی را که شریک زندگی تان انجام می دهد، انجام دهید. یک شریک عالی بهترین ویژگی های شما را از طریق عشق و حمایت از شما تقویت می کند. در رابطه‌ای که بر پایه برابری استوار است، هر دوی شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا بهترین‌ها را به یکدیگر نشان دهید.

نباید اینطور باشد که فقط یکی از شما از دیگری حمایت می کند زیرا او خواسته های زیادی دارد. شما نباید احساس کنید که باید به خاطر شریک زندگی خود از آن چه هستید یا بودید یا می خواهید باشید، دست بردارید.

اگر این طور است، با تمام تاکید بر خوشحالی او، باید برای یافتن برابری تلاش کنید. نقش شما در یک رابطه این است که یکدیگر را بالا ببرید و به نسخه بهتری از خود تبدیل شوید. و به طور مساوی توجه، عشق و تشویق را بین یکدیگر تقدیم کنید. تنها با انجام این کار می توانید بهترین نتیجه را از خود، شریک زندگی و رابطه خود بگیرید.

روی هدف بلند مدت تمرکز کنید

هنگامی که در یک رابطه طولانی مدت هستید، گاهی اوقات باید اهداف فردی خود را به خاطر رویای مشترکی که هر دو دارید، کنار بگذارید. همان‌ طور که در مورد برنامه های آینده خود با شریک زندگی خود صحبت می کنید، ممکن است متوجه شوید که این کار نه تنها زمان می برد. بلکه هر دوی شما باید برای آینده ای که به ساختن آن امیدوار هستید، وقت و انرژی صرف کنید. یکی از شما ممکن است مجبور شود در حال حاضر آرزوهای شخصی خود به خاطر آینده که به هر دوی شما بستگی دارد، دست بردارید. این کار نیاز به اعتماد زیادی دارد تا بدانید که فدا کردن راحتی و استقلال فردی خود، ارزش این رویایی مشترک را دارد.

گاهی اوقات باید روی تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنید تا مطمئن شوید این فداکاری ارزش و اهمیت دارد. این از خودگذشتگی نباید فقط به یکی از شما بستگی داشته باشد. و اگر رابطه خود را بر اساس برابری بنا کرده اید، باید بدانید که اگرچه ممکن است در حال حاضر چیزی را فدا کنید، در آینده شریک زندگی شما نیز مایل و آماده چنین کاری خواهد بود.

این بدان معنا نیست که رویاهای شما مهم نیستند یا اکنون که در یک رابطه هستید هرگز فرصتی برای دستیابی به هر چیزی ندارید. این کار فقط به این معنی است که ممکن است مجبور شوید بیشتر روی چیزهایی که در حال حاضر برای هر دوی شما مهم است، تمرکز کنید. و انتخاب هایی داشته باشید که نه تنها برای رویاهای خودتان، بلکه به نفع آرزوی آینده مشترکی است که شما به عنوان یک زن و شوهر دارید.

  • ایجاد برابری در رابطه؛ هدف مشترک

داشتن برابری در یک رابطه به معنای تغییر حالت ذهنی شما برای قدردانی از شخصی است که انتخاب کرده اید، زندگی خود را با او بگذرانید.

همیشه آسان نیست و همیشه قرار نیست کارها را درست انجام دهید. برای این که مطمئن شوید با شریک زندگی خود منصف هستید. و به او به عنوان یک فرد احترام می گذارید، در حالی که سعی در ساختن یک زندگی مشترک دارید، کار مداوم و فکر می طلبد.

هیچ راه مشخصی برای اطمینان از این که با همدیگر یکسان رفتار می کنید، وجود ندارد. زیرا هر رابطه ای کاملا منحصر به فرد است. شما نمی توانید برابری را در یک رابطه به روش فیزیکی اندازه گیری کنید، زیرا بیشتر به احساس هر دوی شما بستگی دارد.

همیشه بخش هایی از رابطه وجود دارد که باید روی آن کار کنید تا مطمئن شوید که هر دوی شما به یک اندازه از زندگی مشترکی که دارید راضی هستید. اما مکان خوب برای شروع، راضی بودن در عشقی است که به اشتراک می گذارید و اطمینان از احساسی که نسبت به یکدیگر دارید، می باشد.

مطالب مرتبط:

۷ راز علمی برای داشتن زندگی شاد

۱۳ کاری که هرگز نباید در رختخواب انجام دهید

نشانه های دختر عاشق؛ ۲۲ نشانه که یک دختر دیوانه وار شما را می‌ خواهد

۱۱ نشانه که یک مرد شما را فقط برای رابطه جنسی می خواهد

تنفر زنان از مردان؛ از مقایسه با مادرشوهر تا وسواس های عجیب

نظریه عشق مثلث استرنبرگ چیست و شما در روابط عاطفی تان کجای این مثلث قرار دارید؟

۶ باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان