جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

زندگی مشترک پر از دست انداز و چاله است. گاهی این چاله ها، گودال های بزرگی می شوند که به درون آن می افتید. همه این دست اندازها و چاله ها تاثیر عمیقی بر رابطه شما در زندگی مشترک دارد. باعث می شود شما در زندگی خود خوش حال باشید یا ناراحت. با این حال بعضی از زوج ها سعی می کنند با نگاهی متفاوت ازدواجی شاد داشته باشند. در این مطلب ما سعی می کنیم راز های علمی برای داشتن ازدواجی شاد را در اختیار شما قرار دهیم.

راز های علمی برای داشتن ازدواجی شاد

در این مقاله به هفت نکته برای یک ازدواج شاد پرداخته شده است:

1- خبرهای خوب را جشن بگیرید

تحقیقات نشات داده میزان طلاق به افزایش چالش ها و فضای منفی نیست، بلکه به کاهش جنبه های مثبت زندگی مربوط می شود.

هوارد مارکمن، مدیر مرکز مطالعات زناشویی و خانواده در دانشگاه دنور می گوید: “ما دریافته‌ایم که نکات مثبت در زندگی بیشتر مهم هستند. معلوم می شود که میزان سرگرمی زوج ها و استحکام روابط دوستانه آن ها پیش بینی کننده قوی آینده آن ها است.”

چه باید کرد؟ لحظات خوب زندگی خود را بیشتر جشن بگیرید.

تحقیقات نشان می‌دهد، زوج‌هایی که به طور منظم اوقات خوش را جشن می‌گیرند، سطوح بالاتری از تعهد، صمیمیت، اعتماد و رضایت از رابطه دارند. این که شریک زندگی شما بداند شما به موفقیت‌های او افتخار می‌کنید کافی نیست. شما باید آن را نشان دهید، ایجاد سر و صدا برای چیزهای کوچک و خوبی که هر روز اتفاق می افتد می تواند سلامت ازدواج شما را تقویت کند.

2-  پنج به یک؛ راز های علمی برای داشتن ازدواجی شاد 

برای جبران لحظه بد، به چند لحظه خوب نیاز دارید؟ تحقیقات می گوید: نسبت 5 به 1

شما نیازی به شمارش تک تک اتفاقات مثبت و منفی در زندگی خود ندارید. اما اگر این نسبت تقریبا برابر باشد، شانس طلاق شما بسیار بالا می رود.

در جریان بررسی داده ها، محققان دانشگاه واشنگتن به یک الگوی قابل توجه برخوردند. در ازدواج های پایدار تعاملات مثبت حداقل پنج برابر بیشتر از روابط و موارد منفی است. وقتی این نسبت شروع به کاهش می کند، ازدواج در معرض خطر بالای طلاق واقع می شود. در زندگی واقعی، هیچ زوجی نمی‌تواند این تعادل مثبت و منفی را حفظ کند. صدها مورد از آن ها وجود دارد که در هر روز اتفاق می افتد. اما از نظر عملی، بعد از یک رفتار بد تنها یک «متاسفم» گفتن کافی نیست. برای هر اظهار نظر یا اتفاقی منفی در ازدواج، باید نکات مثبت را افزایش دهید تا نسبت خوب به بد به سطح مخاطره آمیزی سقوط نکند.

3- استانداردهای خود را بالا نگه دارید

اغلب اوقات به مردم می گویند: انتظاراتشان از ازدواج بسیار بالاست. تحقیقات نیز می گوید: افرادی که انتظار بیشتری از ازدواج دارند، بیشتر بدست می آورند.

به ازدواج درجه دو راضی نباشید

دکتر باوکم می گوید: افرادی که می خواهند نتیجه ازدواج شان رفتار خوب، عاشقانه و اشتیاق باشد، در نهایت به چنین ازدواجی خواهند رسید. اما مردان و زنانی با استانداردهای پایین، انتظار برخورد، ارتباط یا روابط عاشقانه خوب را ندارند. در نهایت به روابطی با همان استانداردهای پایین می رسند. زن و شوهرهایی که اولویت و استاندارد های شریک زندگی خود را در حد معقولی بالا نگه می دارند، ازدواج های بهتری دارند. اگر انتظار یک رابطه بهتر و رضایت بخش تر را دارید، شانس خود را برای داشتن آن افزایش می دهید.

4- نزدیک به خانواده و دوستان باشید؛ راز های علمی برای داشتن ازدواجی شاد

امروزه ازدواج به پیله ای دو نفره تبدیل شده، که انتظار داریم تمام حمایت و صمیمیت خود را از همان فضای دو نفره بگیرید. این نگاه سالم یا واقع بینانه نیست. دوستان و خانواده خود را فراموش نکنید. ازدواج باید رابطه اصلی شما باشد – نه تنها رابطه شما.

دکتر کونتز فکر می کند؛ بیش از حد با هم بودن لزوما برای زوج ها خوب نیست. او استدلال می کند که راه تقویت ازدواج این است که خواسته های عاطفی کمتری از همسران داشته باشیم. و این به معنای از دست دادن صمیمیت عاطفی با همسرتان نیست. یعنی زوج های متاهل با تقویت روابط با اعضای خانواده و دوستان، چیزهای زیادی به دست می آورند. او می‌گوید خوشبخت‌ترین زوج‌ها کسانی هستند که دوستدار و حامی فضا و رابطه «فراتر از دو نفر» می باشند.

5- انتظار خوشحالی بیش از حد از همسرتان نداشته باشید

تحقیقات نشان می‌دهد که در اوج خوشحالی نیز بیشتر افراد به حالت اولیه و طبیعی خود باز می‌گردد، حتی پس از رویدادهای بسیار مثبتی مانند عروسی. خوشبختی در درون فرد نهفته است و از همسرتان انتظار تغییر برای همیشه، امری غیر واقعی و غیرمنصفانه است.

شگفت انگیز است اگر بدانید تحقیقات نشان می دهد که خوشحالی نسبتا پایدار است. یک رویداد مهم زندگی (مانند ازدواج) ممکن است باعث افزایش شادی کوتاه مدت شود. اما مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر افراد دوباره به «نقطه تعیین‌شده» خوشحالی خود باز می‌گردند. اگر سطح شادی خود را 7.5 در مقیاس 1 تا 10 در نظر بگیرید، در بیشتر مواقع، رویدادهای زندگی شما تغییری در آن ایجاد نمی کند. شما تقریبا با میزان 7.5 شادی در تمام زندگی خود خواهید بود.

6- بیشتر رابطه جنسی/سکس داشته باشید

در طول یک ازدواج، میل به رابطه جنسی می تواند کاهش یابد. با این وجود، رابطه جنسی سالم انواع فواید بیولوژیکی و عاطفی دارد که نباید نادیده گرفته شوند. با گذشت زمان، رابطه جنسی منظم می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. خشم شما را فروکش کند و صبورتر شوید. در نهایت منجر به یک رابطه بهتر و رضایت بخش شود.

آن کتاب را زمین بگذارید و با همسرتان رابطه جنسی بر قرار کنید.

7- هیجان! راز های علمی برای داشتن ازدواجی شاد 

زوج‌ها به فعالیت‌های هیجان‌انگیز بیشتری نیاز دارند تا اشتیاق و هیجانی را که در اوایل عاشق شدن احساس می‌کردند حفظ کنند.

پس از ده هفته، زوجین مجددا آزمایشاتی را برای سنجش کیفیت روابط خود انجام دادند. آن هایی که شب های قرار «هیجان انگیز» را تجربه کرده اند، رضایت زناشویی قابل توجهی بیشتر از برنامه های جمعی خوشایند داشته اند. با آزمایش منظم چیزهای جدید و به اشتراک گذاشتن تجربیات جدید با همسرتان، از ازدواج خود محافظت کنید. فهرستی از کارهای مورد علاقه خود و همسرتان را با هم تجربه کنید. سپس فهرستی از کارهای سرگرم کننده ای که دوست دارید امتحان کنید را تهیه کنید. از عادات قدیمی خودداری کرده و هفته ای یک بار برای انجام کاری تازه و متفاوت برنامه ریزی کنید. این گونه ازدواج شادی خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

نکات مهم برای حفظ زندگی مشترک: ۵ چیزی که نباید یک زن از همسرش توقع کند!

۵ رفتار سمی که نابودگر زندگی مسترک تان هستند

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

۵ زبان عشق در زندگی مشترک که هر زوجی باید بداند

۱۲ دلیل اصلی خیانت زنان در زندگی مشترک

اگر این کارها را انجام نداده اید، وارد زندگی مشترک نشوید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان