جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.5
(13)

هیچ شکی در این نیست که شما پس از داشتن رابطه جنسی حس و حال بهتری خواهید داشت. احساسات خوبی که در طول رابطه جنسی احساس می کنید، ​​به دلیل شیمی مغز، به ویژه دوپامین و مواد شیمیایی افیونی یا اُپیوئید است. حس سرخوشی و آرامش تنها فایده رابطه جنسی برای شما نیست. بلکه دلایل حفظ رابطه جنسی فراتر از چیزی است که به آن فکر می کنید. بنابراین در این مطلب برای دانستن 15 مزایای سکس یا رابطه جنسی با ما باشید.

دلایل حفظ رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی برای سلامتی چیست؟

  1. می تواند طول عمر را افزایش دهد

تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی ممکن است به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید. یک مطالعه در سال 2019 روی افراد مسن نشان داد که رابطه جنسی در سال‌ های پس از حمله قلبی خطر مرگ را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

  1. باعث افزایش رضایت شغلی می شود

اگر از کار کردن ناامید شده اید، رابطه جنسی را فراموش نکنید. مطالعه ای در 2017 بیانگر این بود که وقتی زوج‌ های متاهل از خانه با رضایت کامل خارج می شوند، این حالات خوب به محل کارشان نیز سرایت می‌ کند. یعنی افراد خلق و خوی بهتری دارند و فعالیت بهتری در انجام امور شغلی خود دارند.

  1. باعث ثبات ازدواج می شود

به کسانی که ازدواج کرده اند؛ برای پایداری زندگی مشترک باید به روابط جنسی خود اهمیت بدهید. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که “احساسات پس از رابطه جنسی” 48 ساعت پس از آن نیز به طول می انجامد و به پایداری رابطه بین زوج کمک می کند. همان احساسات ناشی از دوست داشتن و صمیمی بودن که بین شما و همسرتان وجود دارد.

  1. درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

محققان دریافتند کسانی که چند بار در هفته فعالیت جنسی انجام می‌دهند در بزاق خود سطوح بالاتری از ایمونوگلوبولین A دارند. آنتی‌بادی که به مبارزه با عفونت‌ها و سرماخوردگی کمک می‌کند. جالب این جاست که سطوح ایمنوگلوبولین در زوج هایی که به طور مداوم چند بار در هفته رابطه جنسی داشتند نیز چنین بود. اما در افرادی که رابطه جنسی نداشتند کمتر بوده.

  1. عزت نفس بالا؛ حفظ رابطه جنسی 

شاید یک دلیل دیگر نیز برای حفظ رابطه جنسی وجود داشته باشد. در سال 2014، محققان به مدت یک سال هر هفته اطلاعات مربوط به دانشجویان را جمع آوری کردند. آن ها دریافتند، کسانی که رابطه جنسی گاه به گاه دهانی، واژینال یا مقعدی داشتند. در تست‌های بهزیستی و عزت‌نفس بهتر از کسانی که رابطه جنسی نداشتند، عمل کردند.

  1. استرس را کاهش می دهد

روابط جنسی برای همه، تداعی مثبتی برای سلامت روان دارند. به طور کلی، در مقاربت، فشار خون کمتر به استرس واکنش نشان خواهد داد که در این حالت سطح کلی استرس نیز کاهش می‌یابد.

  1. یک تمرین ورزشی عالی است

هر کسی که تا به حال فیلمی با رتبه R تماشا کرده است، می‌داند که رابطه جنسی می‌تواند تمرین بسیار خوب ورزشی باشد. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که افراد با رابطه جنسی به طور متوسط ​​ 85 ​​کالری یا 3.6 کالری در دقیقه می سوزاند. این باعث شد محققان به این نتیجه برسند که گاهی اوقات، رابطه جنسی را می توان مانند یک ورزش مهم نیز در نظر گرفت.

  1. سردرد را برطرف می نماید

رابطه جنسی باعث آزاد شدن سروتونین، اندورفین و اکسی توسین، هورمون شادی در بدن می شود. سبب ایجاد احساس سرخوشی، لذت، و شادی در انسان خواهد شد و باعث می شود مردم همه آن سردرد های آزاردهنده را فراموش کند. مطالعات نشان داده است که 37 درصد از افراد پس از فعالیت جنسی احساس بهتری داشته اند.

  1. داشتن خواب آرام؛ حفظ رابطه جنسی 

این کلیشه است که افراد بلافاصله بعد از رابطه جنسی از حال می روند. اما آمیزش در واقع می تواند به همه افراد کمک کند تا از افکار متعدد رهایی یابد. بنابراین منطقی است که تمایل به چرت زدن بلافاصله بعد از رابطه جنسی وجود داشته باشد. در این مورد، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که افرادی که قبل از خواب ارگاسم داشتند،”نتایج خواب مطلوب” را تجربه کردند.

  1. سبب کاهش علائم افسردگی می شود

ما می دانیم که به چه فکر می‌کنید: حتی غلتک زدن روی سبزه‌ها باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین و تقویت روحیه می شود. شک نکنید که رابطه جنسی هم، چنین واکنشی دارد. مطالعه‌ای درباره مایع منی نشان داد که تماس با آن در طول رابطه جنسی به عنوان یک داروی ضد افسردگی برای زنان عمل می‌کند. به این دلیل که محتوایات منی با جذب در واژن وارد جریان خون می شود.

  1. حفظ رابطه جنسی؛ پریود را منظم می کند

برخی از عشق‌بازی‌های غیرمنتظره در سطح ابتدایی، یک یا دو بار در هفته می‌توانند، به منظم شدن پریود تاثیر داشته باشد. در یک مطالعه، دانشمندان دریافتند زنانی رابطه جنسی داشته اند، نسبت به گروه های دیگر پریود راحت تری داشته اند. بعلاوه این زنان تغییرات کمتری در سطح هورمون لوتئینیزه کننده (که چرخه قاعدگی را کنترل می کند) در خون را تجربه کرده اند. این عمل همچنین استرس را کاهش می دهد. که یکی دیگر از عوامل موثر در منظم نگه داشتن قاعدگی به حساب می آید.

  1. خطر پره اکلامپسی را کاهش می دهد

خانم های باردار، وقت آن است که به فکر خود باشید. مقاربت جنسی مکرر و قرار گرفتن در معرض مایع منی، می تواند خطر ابتلا به یک عارضه جدی بارداری به نام پره اکلامپسی را کاهش دهد. که سبب تورم پاها و بازوها، سردرد، حالت تهوع و تشنج می شود. پروتئین موجود در مایع منی به نام HLG-A می تواند سیستم ایمنی زنان را تنظیم کرده و احتمال تجربه چنین عارضه ای را کاهش دهد.

به همین دلیل، مطالعه‌ای در سال 2014 پیشنهاد کرد که مادران آینده باید از روش‌های بازدارنده (مانند کاندوم، دیافراگم و غیره) پرهیز کنند. قبل از باردار شدن، مقاربت واژینال را افزایش دهند. آن را به عنوان یک آمادگی سیستم ایمنی برای داشتن فرزندی سالم، در نظر بگیرند.

  1. تقلیل یافتن فشار خون؛ حفظ رابطه جنسی

فشار خون بالا به رگ‌های خونی فشار وارد می نماید که منجر به آسیب و تنگ شدن شریان‌ها خواهد شد. خوشبختانه، یک مطالعه در سال 2016 به اثبات رساند زنان با رابطه جنسی، سلامت قلبی عروقی بهتری دارند. که خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد.

  1. آسان کردن لقاح در مردان

برای مدت طولانی تصور می شد که داشتن رابطه جنسی بیش از حد می تواند شانس باروری را تضعیف کند. در سال 2016، محققان دریافتند که یک دوره کوتاه دوری از آن. سپس به دنبال آن رابطه جنسی روزانه، تعداد اسپرم ها را در طول انزال به حداکثر می رساند. بنابراین، برای افرادی که سعی در باردار شدن دارند، چیزیی به نام «تلاش» بیش از حد در زمان تخمک گذاری وجود ندارد. فقط کافی است رابطه جنسی بیشتری داشته باشند.

  1. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

یک خبر خوب، رابطه جنسی خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب را در مردان کاهش می دهد. بر اساس یک مطالعه بریتانیایی، مردانی که یک بار در ماه یا کمتر رابطه جنسی داشتند. 45 درصد بیشتر از سایرین در معرض بیماری قلبی عروقی قرار گرفته اند. فواید سلامتی متعددی در رابطه جنسی وجود دارد. بنابراین، چه بخواهید سردرد خود را بهبود بخشید و چه بخواهید امشب راحت بخوابید، به رابطه جنسی فکر کنید. رابطه جنسی به عنوان نسخه ای برای سلامتی در بدن شما عمل می کند. زوج های عزیز اگر رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، ذهن و بدن شما حتما از شما سپاسگذاری خواهد کرد.

لینک های مرتبط

روش های خانگی موثر برای درمان  درد و  ورم پاها

دانستنی های مهم: ۱۰ عارضه جانبی قارچ که نباید از آن چشم پوشی کرد

۱۱ درمان خانگی معجزه آسا برای رفع تیرگی کشاله ران + نکات پیشگیری

۷ غذای فوق العاده موثر برای داشتن پوست، مو و ناخن های رویایی

افزایش شانس بارداری سریع: با این ۴ نکته کلیدی، شانس بارداری خود را افزایش دهید

۵ نکته مهم برای برقراری رابطه احساسی با یک زن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان