جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2
(1)

برخلاف تصور عموم مردم، باردار شدن یک امر دشوار است. دشواری در بارداری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به همین خاطر زوج هایی هستند که مدت ها و حتی سال ها تلاش می کنند تا صاحب فرزندی شوند. یکی از دلایل مهم در ناباروری این است که اکثر مردم از عوامل اساسی که شانس بارداری را تعیین می کنند، بی اطلاع هستند. مطالعه و افزایش سطح آگاهی زوج ها در مورد چگونگی افزایش بارداری می تواند، راهگشا باشد. در این مطلب از سری مطالب زناشویی خبرنامه، ما به موضوع افزایش شانس بارداری سریع پرداخته ایم. نکات مهمی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها، شانس بارداری شما افزایش می یابد.

افزایش شانس بارداری سریع با ۴ نکته کلیدی

۱.انجام آزمایشات و معاینات قبل از بارداری

شاید شما با خودتان فکر می کنید که شما و همسرتان  از هر نظر سالم و سلامت هستید. این درسته، شاید از سلامتی کامل برخوردار باشید و هیچ نیازی برای مراجعه به پزشک نداشته باشید. اما با این وجود قبل از این که می خواهید باردار شوید، لازم است به پزشک مراجعه کنید. زیرا انجام معاینه قبل از بارداری یکی از مهم ترین مراحلی است که می تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد.

قبل از این که به طور رسمی شروع به تلاش کنید. مهم است که موانعی را که ممکن است بر سر راه شما قرار گیرد از بین ببرید. با از میان برداشتن هر مانعی با تایید پزشک شما می توانید برای باردار شدن اقدام کنید. به علاوه ممکن است پزشک مکمل های اسید فولیک و سایر ویتامین ها را برای شما تجویز کند. مصرف این مکمل ها قبل از تولد به رشد سالم کودک کمک می کند و از نقص هایی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: رابطه جنسی در دوران بارداری: آیا نزدیکی در زمان بارداری بی خطر است؟

۲.افزایش شانس بارداری سریع، کنترل دقیق چرخه قاعدگی

کنترل دقیق چرخه قاعدگی برای اطمینان از بارداری بسیار مهم است. اولین روز قاعدگی اولین روز سیکل شما در نظر گرفته می شود. چهارده روز از این روز، مرحله تخمک گذاری شروع می شود که حدود یک هفته طول می کشد.این بهترین زمان برای تلاش برای باردار شدن است. دوره تخمک گذاری ممکن است در زنان متفاوت باشد. طول آن نیز متفاوت است. شناخت صحیح چرخه قاعدگی به تعیین دقیق ترین روزها کمک می کند تا  شما بیشتر برای بارداری تلاش کنید.

بنابراین برای کنترل دقیق چرخه قاعدگی تان، یک تقویم خریداری کنید. تاریخ دقیق شروع قاعدگی خود را در آن مشخص کنید. با مشخص کردن تاریخ دقیق قاعدگی تان در یک تقویم به راحتی می توانید در زمان های مشخص برای بارداری بیشتر تلاش کنید.

بیشتر بخوانید: فواید امگا ۳ و اسید فولیک در دوران بارداری: ۲ ماده مهم که برای تغذیه مادران مهم هستند

۳.بهترین موقعیت مقاربت

ممکن است شنیده باشید که موقعیت های رابطه جنسی می‌توانند بر لقاح تأثیر بگذارد. زیرا برخی از موقعیت ها احتمال بارداری را افزایش می‌دهند. با این حال، چنین رابطه ای بین احتمال حاملگی و موقعیت های مقاربت وجود ندارد. فقط برخی موارد استثنا مانند ایستادن یا نشستن در حین مقاربت است. این می تواند موقعیت دهانه رحم را به گونه ای به خطر بیندازد که مانع ورود اسپرم به واژن شود.

با این وجود، بهتر است برای باردار شدن در رختخواب دراز بکشید. زیرا دراز کشیدن در رختخواب به مدت ده تا پانزده دقیقه پس از مقاربت باعث می شود که اسپرم وارد دهانه رحم شود. در آن جا قرار می گیرد و لقاح را تسهیل می کند. در این مدت به دستشویی نروید و لگن خود را زیاد حرکت ندهید.

بیشتر بخوانید: آیا خوردن غذاهای تند در دوران بارداری به کودک من آسیب می رساند؟

۴.افزایش شانس بارداری سریع، رابطه جنسی منظم کلیدی است

داشتن رابطه جنسی بیشتر در مرحله تخمک گذاری ایده خوبی است که می تواند به باردار شدن کمک کند. البته به یاد داشته باشید که رابطه تان باید با آرامش و توام با لذت باشد. از استرس و اضطراب دوری کنید. تلاش کنید در مواقعی که سرحال و خوشحال هستید، به انجام رابطه بپردازید.

نکته دیگری را که باید در نظر بگیرید این است که انجام بیش از حد آن هرگز راه حل نیست. نباید مرد یا زن از شدت رابطه به حالت ضعف و مریض حالی برسد. تلاش کنید نظم و آرامش را در رابطه تان حفظ کنید. زیرا داشتن رابطه جنسی منظم، چه در حال تخمک گذاری یا غیر آن، یکی از توصیه های مهم برای سلامتی است. به علاوه، مراقبت از کیفیت اسپرم با اطمینان از عادات سالم غذایی و حداقل تماس با وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه مهم است.

بیشتر بخوانید: بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان