جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.8
(24)

رنگ ها بیشتر از آنچه که تصور می کنیم در زندگی ما نقش دارند. انتخاب درست رنگ ها که تاثیر آن تقریبا در همه زمینه ها ثابت شده است برای اتاق های مطالعه نیز بسیار مهم است. شما می توانید با انتخاب رنگ های مناسب هم در دفتر کار و هم در اتاق مطالعه کودکان، کارایی را افزایش دهید. علاوه بر این، می توانید از رنگ ها برای کاهش استرس و افزایش تمرکز در دوره های کاری پر استرس استفاده کنید. می‌توانید با انتخاب رنگ‌هایی که حافظه را تقویت می‌کند، زمان تمرکز را افزایش و بر خلق و خوی تأثیر می‌گذارد، فضای اتاق مطالعه را تغییر دهید. در این مقاله 10 بهترین رنگ برای اتاق مطالعه را گردآوری کرده ایم که در اتاق مطالعه می تواند موثر باشد.

1. صورتی روشن

القای حس آرامش با این رنگ امکان پذیر است. رنگ صورتی که می توان از آن برای از بین بردن انرژی های مخرب مانند عصبانیت استفاده کرد، برای اتاق های مطالعه نیز رنگ ایده آلی است. به خصوص هنگامی که در رنگ های روشن ترجیح داده می شود، باعث افزایش راندمان کار می شود، زیرا روشنایی به اتاق ها می دهد. علاوه بر این، با اثر آرامش بخش خود در دوره های کاری پر استرس یا زمان های امتحان، استرس و تنش را کاهش می دهد.

بهترین رنگ‌ برای اتاق مطالعه

 2. زرد

زرد، رنگی دلگرم کننده، نمایانگر تابستان، خورشید و طراوت است. همچنین به عنوان رنگی پر جنب و جوش شناخته می شود. این رنگ شاد، سرزنده و روشن در اتاق های مطالعه نیز همین تاثیر را نشان می دهد. می توان آن را ترجیح داد تا کودکانی که حوصله درس خواندن ندارند بتوانند فعال تر مطالعه کنند. علاوه بر این، رنگ زرد به جذابیت کار کمک می کند. این یکی از دلایلی است که از هایلایت های زرد هنگام خط زدن برخی یادداشت های مهم استفاده می شود. با این حال، از آنجایی که رنگ زرد نیز می تواند باعث حواس پرتی شود، باید مراقب بود که از آن خیلی زیاد استفاده نکنید.

بهترین رنگ‌ برای اتاق مطالعه

پیشنهاد می شود بخوانید: ۱۴ بهترین رنگ برای اتاق خواب که فضایی پر از آرامش برای تان فراهم می کند

3.آبی

آبی به عنوان رنگی است که از خلاقیت پشتیبانی می کند. به خصوص تن های روشن به مردم انرژی می دهد و از آنها حمایت می کند تا بازدهی بیشتری داشته باشند. کسانی که مطالعات آکادمیک انجام می دهند، کسانی که مجبور به نوشتن مقالات طولانی مدت هستند و کسانی که تکالیف مهم را آماده می کنند، می توانند از رنگ آبی بهره ببرند. علاوه بر این، چون رنگ آبی حس آرامش می دهد، استفاده از آن در دوره های پر استرس مفید خواهد بود.

بهترین رنگ برای اتاق مطالعه

4.رنگ کرم

رنگ کرم حواس پرتی را کاهش می دهد و ذهن را آرام می کند. این رنگ هنگام استفاده در اتاق های مطالعه به تمرکز طولانی مدت کمک می کند. رنگ کرم ذهن را زیاد خسته نمی کند و اتاق را روشن می کند. برای افرادی که صبح زود شروع به کار می کنند، در اتاق کرم سریعتر با شغل خود سازگار می شوند. هنگامی که در اتاق مطالعه کودکان دارای حواس پرتی استفاده می شود، به کودکان کمک می کند تا بیشتر پشت میز بمانند.

 اتاق مطالعه

پیشنهاد می شود بخوانید: رنگ سال ۲۰۲۲: نمادی از دوران گذار و تحول کنونی جهان!

5.از بهترین رنگ‌ برای اتاق مطالعه؛ یاس بنفش

یاس بنفش که به دلیل طراوت و آرامش بسیار محبوب است، جلوه ای تازه را در اتاق های مطالعه ایجاد می کند. هم در ادارات و هم در اتاق مطالعه کودکان به راحتی قابل استفاده است. این به ارائه ایده های جدید کمک می کند، زیرا انرژی نوآوری را به اتاق اضافه می کند. در عین حال، به دلیل داشتن ویژگی آرامش بخش روی چشم ها، به حفظ آرامش ذهن کمک می کند.

رنگ یاس بنفش

6. سبز

سبز هم رنگی شاد و هم آرامش بخش است و می تواند برای افزایش سرزندگی به اتاق های مطالعه استفاده شود. این رنگ که به عنوان رنگ طبیعت شناخته می شود، نشان دهنده تجدید و طراوت است. از این نظر از خلاقیت حمایت می کند. محیط کاری آرام تری ایجاد می کند زیرا انرژی آرامش را به شما می دهد. به خصوص در مواقعی که در دوره های مضطرب ترجیح داده می شود. این به افراد کمک می کند تا ذهن خود را آرام کنند و با حفظ آرامش به کار خود ادامه دهند.

رنگ سبز

7. بهترین رنگ برای اتاق مطالعه؛ نارنجی

رنگ نارنجی که حاوی انرژی قرمز و زرد است. رنگی ایده آل برای کسانی است که می خواهند به اتاق نشاط و تحرک بیافزایند. رنگ نارنجی به دلیل داشتن رنگ بسیار گرم باعث می شود افراد در اتاق مطالعه احساس تحرک و نشاط بیشتری داشته باشند. به خصوص کسانی که انگیزه خود را از دست داده اند می توانند با استفاده از رنگ نارنجی انگیزه خود را افزایش دهند. از آنجایی که نارنجی یک رنگ بسیار فعال است، با استفاده از رنگ روشن می توان نتایج بهتری به دست آورد.

رنگ نارنجی

8.رنگ بنفش

رنگ بنفش با توجه به تن هایش جلوه های متفاوتی ایجاد می کند. بنفش در تن های روشن باعث آرامش، می شود. ارغوانی ترجیح داده شده در تن های تیره ذهن را فعال تر می کند. برای کاهش استرس در محیط های کاری می توان رنگ بنفش روشن را ترجیح داد. کسانی که می خواهند خلاقیت خود را افزایش دهند. و یا ذهن خود را فعال کنند می توانند بنفش تیره را انتخاب کنند. مخصوصاً اگر در قسمتی از اتاق از رنگ بنفش تیره استفاده شود. البته نه کل آن و با رنگ روشنی مانند کرم حمایت شود، سود بیشتری خواهد داشت.

رنگ بنفش

9.بهترین رنگ برای اتاق مطالعه؛ آبی سرمه ای

رنگ آبی تیره باعث تقویت شهود و تحریک ذهن می شود. می توان این رنگ در بخشی از اتاق های مطالعه ترجیح داد. از آنجایی که رنگ آمیزی کل اتاق به رنگ آبی سرمه ای می تواند جلوه ای تیره ایجاد کند. می توان یک دیوار اتاق را به این رنگ کرد تا جلوه تقویت کننده این رنگ را به دست آورد. این رنگ همچنین به کاهش استرس افراد کمک می کند زیرا به عنوان رنگی آرام بخش شناخته می شود.

رنگ سورمه ای

10.قرمز

قرمز، یکی از چشمگیرترین رنگ ها، رنگی بسیار قوی است. احساس شور و شوق، انرژی و هیجان را برمی انگیزد. با این جنبه ها می تواند در اتاق های مطالعه نیز مفید باشد. با این حال، وقتی که کل اتاق به رنگ قرمز می تواند یک اثر خفه کننده ایجاد کند. بنابراین، می توانید این رنگ را روی دیوارهایی که می خواهید توجه شما را جلب کند. جایی که یادداشت های خود را دارید یا جایی که کاغذهای کار خود را آویزان می کنید، استفاده کنید.

رنگ قرمز

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 24

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان