جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

چگونه وقتی تنها هستیم از حمله قلبی جان سالم به در ببریم

خواندن 4 دقیقه
1.3
(3)

حمله قلبی و شکل‌های دیگر بیماری قلبی هر روز هزاران نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال امروزه و با وجود درمان‌های سریع، جان سالم به در بردن از حمله قلبی و سکته ممکن است. اگر زمانی که متوجه می‌شوید دچار حمله قلبی شده‌اید، تنها هستید انجام اقدامات درست می‌تواند تا حدود زیادی به بهبودی شما کمک کند، و این احتمال وجود دارد که خطر حمله قلبی را در همان وهله‌ی اول تا حد زیادی کاهش دهید. در این نوشتار می‌بینیم که چطور از حمله قلبی در زمان تنهایی نجات پیدا کنیم.

حمله قلبی چه نشانه‌ها و علائمی دارد؟

شناختن علائم حمله قلبی برای آن که بدانید در صورت احساس ناراحتی چه باید بکنید اهمیت زیادی دارد. علائم حمله قلبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– احساس درد شدید در قفسه‌ سینه

– درد در قسمت فوقانی دست چپ، فک یا گردن

– درد قفسه سینه که حداقل 20 دقیقه طول کشیده باشد

تعریق زیاد

– احساس از حال رفتگی

– تهوع یا استفراغ

تنگی نفس

احساس فشار روی قفسه‌ی سینه

با این چک لیست ساده در تمام طول سال از سلامت قلب‌تان محافظت کنید

هنگام رخ دادن حمله قلبی چه کار کنیم؟

اگر علائم حمله قلبی را بشناسید اولین کاری که باید انجام بدهید این است که درخواست کمک اورژانسی بدهید. در صورتی که به آسپرین دسترسی دارید، مصرف یک دوز استاندارد می‌تواند یکی از بهترین راه‌های افزایش شانس زنده ماندن باشد چون آسپرین از بزرگتر شدن لخته‌های خونی خطرناک جلوگیری می‌کند. در شرایطی که منتظر رسیدن تیم اورژانس هستید، اطلاعات تماس اضطراری و اطلاعاتی درباره‌ هر بیماری دیگری که به خاطرش تحت درمان بوده‌اید را روی یک تکه کاغذ بنویسید.

در صورت بروز حمله قلبی در تنهایی چه باید بکنید؟

– سرفه‌ کردن منظم و پشت هم یا فشار وارد کردن روی قفسه سینه نیز درمان‌هایی هستند که به طریقی دیگر به شما کمک خواهند کرد. برخی منابع آنلاین ادعا می کنند که تنفس عمیق، و سپس سرفه عمیق، می تواند فشار خون شما را برای یک یا دو ثانیه افزایش دهد. گفته می‌شود که سرفه عمیق ممکن است تپش قلب را به حالت طبیعی برساند.

– آرام باشید و استراحت کنید

حرکت زیاد می‌تواند حمله قلبی را بدتر کند، بنابراین استراحت کنید و آرام باشید، حتی اگر وضعیت ترسناکی باشد. به خود یادآوری کنید که کمک به زودی می‌رسد و همه چیز درست خواهد شد.

– آسپرین بجوید

آسپرین در این شرایط و هنگام وقوع حمله قلبی در تنهایی واقعا می‌تواند کمک کننده باشد. اگر آن را بجوید سریع‌تر وارد جریان خونتان می‌شود.

– برای کمک گرفتن آماده باشید

مطمئن شوید که درها قفل نیستند. علاوه بر این، لیست داروها و آلرژی زاها را پیدا کنید. توصیه می‌شود که این لیست‌ها را در کیف پول خود داشته باشید.

۳۵ راهکار جلوگیری از حمله قلبی را در این مقاله بخوانید!

چطور میتوان خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش داد؟

ورزش جسمی منظم، کلسترول پایین، و رژیمی که سرشار از غلات و کم چربی باشد می‌تواند به شما کمک کند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهید. این چای طبیعی می‌تواند با کاستن از قند خون‌تان، افزایش سلامت عضلات، و پایین آوردن وزن‌تان به شما کمک کند خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهید.

محتویات:

– یک چای سبز کیسه‌ای

– یک تکه نیم سانتی زنجبیل

– نوک انگشت شنبلیله

– عسل جهت طعم دادن

طرز تهیه:

– ۲ فنجان آب را با زنجبیل خرد شده و شنبلیله‌ی پودر شده بجوشانید.

– وقتی که آب به جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید و کیسه‌ی چای را به آن اضافه کنید.

– اجازه بدهید چای به مدت 15 دقیقه خیس بخورد.

– آن را با عسل شیرین کنید و وقتی که خنک شد بنوشید.

هرچند تصور بروز حمله قلبی در تنهایی ممکن است ترسناک باشد، اما احتمال جان سالم به در بردن از آن وجود دارد. حفظ آرامش، خبر کردن آمبولانس، و خوردن آسپرین در صورت وقوع حمله قلبی می‌تواند تا حدود زیادی به شما کمک کند. به علاوه، با درمان‌های پیشگیرانه، می‌توانید تا حدود زیادی خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهید، و در نتیجه نگرانی کمتری داشته باشید.

* این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی ارائه شده‌است و جایگزین مشاوره یا کمک حرفه‌ای نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان