جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4
(4)

این یکی از سخت ترین چالش هایی است که می توانید با آن روبرو شوید: شما هنوز پدر و مادر نیستید، اما خیلی به آن فکر می کنید. شاید حتی همسرتان هم به اندازه شما از این ایده هیجان زده باشد. همه کتاب ها را خوانده اید، تمام تحقیقات را انجام داده اید، اما هنوز هم این شک آزاردهنده در ذهن شما وجود دارد. با این حال ما اینجاییم تا خیال شما را راحت کنیم. در این نوشتار ۸ نشانه خواهید دید که کمک‌تان خواهند کرد. با خواندن این نشانه ها خواهید فهمید که آیا پدر و مادر خوبی می‌شوید یا نه. با خبرنامه همراه باشید!

۸ نشانه که شما پدر و مادر خوبی خواهید شد

در اینجا نحوه اطمینان از اینکه شما پدر و مادر فوق‌العاده خواهید بود، آمده است. این ویژگی های رفتاری نشان می‌دهند که شما در فرزندپروری و به عنوان یک پدر یا مادر ایده آل هستید حتی اگر در حال حاضر دچار شک و تردید باشید.

توجه عمیقی به دیگران دارید

همدلی یک ویژگی اساسی در تربیت فرزندان است. پدر و مادر بودن به این معناست که بارها و بارها نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهید. اگر شما فردی هستید که به طور طبیعی نگران احساسات و رفاه دیگرانید، به احتمال زیاد برای فرزند آینده خود نیز همین کار را خواهید کرد.

بنابراین، اگر اغلب متوجه می‌شوید که به دیگران کمک می‌کنید، یا اگر همیشه فردی هستید که دوستانتان برای مشاوره یا حمایت به او مراجعه می‌کنند، اینها نشانه‌های واضحی هستند که شما پدر و مادر خوبی خواهید شد.

 قدرت صبر را می دانید

کودکان به دلیل آزمایش کردن مرزها و محدودیت ها بدنام هستند. آنها کنجکاو هستند، در حال یادگیری هستند و اشتباه خواهند کرد. اگر روی صبرتان کار می کنید، این نشانه خوبی است به این معنا که مایل به رشد و سازگاری به خاطر فرزند آینده تان هستید.

سفر به سوی صبر می تواند سخت باشد، اما سفری است که ارزش آن را دارد. و به ما اعتماد کنید، زمانی که آن چالش‌های اجتناب‌ناپذیر مخصوص پدر و مادرها پیش بیایند، خود آینده‌تان به خاطر صبری که دارید از شما تشکر خواهد کرد.

از کمی آشفتگی نمی ترسید

آشفتگی و شلوغی با وجود بچه عادی است و اگر شما بتوانید شادی را در این لحظات آشفته پیدا کنید، اگر بتوانید به جای گریه کردن بخندید، پس در راه تبدیل شدن به یک پدر و مادر عالی هستید. حتی اگر در حال حاضر، به خودتان شک دارید.

برای یادگیری و رشد ارزش قائل هستید

آیا می دانستید که مغز انسان تا حدود 25 سالگی به رشد خود ادامه می دهد؟ درست است. و این پیشرفت مداوم به این معناست که ما به عنوان انسان، ظرفیت باورنکردنی برای یادگیری و رشد داریم. همین امر در مورد فرزندپروری نیز صادق است. هیچ کس با علم به اینکه چگونه پدر و مادر خوبی باشد به دنیا نمی آید. ما آن را یاد می گیریم و در آن پیشرفتا می کنیم. اگر کسی هستید که عاشق یادگیری است، به دنبال دانش و تجربیات جدید هستید، احتمالاً والدین فوق‌العاده‌ای خواهید بود.

در مواجهه با تغییرات سازگار هستید

زندگی، همانطور که می دانیم، پر از پیچ و خم های غیرمنتظره است و هیچ آزمونی بزرگتر از پدر و مادر شدن برای سازگاری با تغییرات وجود ندارد. از شب‌های بی‌خوابی تا بیماری‌های ناگهانی، از اولین قدم‌ها تا اولین دلشکستگی‌ها، پدر و مادر شدن یک سفر دائمی پر از تغییر است. اگر شما فردی هستید که با تغییرات به سرعت سازگار می‌شوید، می توانید خود را با موقعیت های جدید وفق دهید، پس برای سفر پدر و مادر شدن به خوبی مجهز شده اید.

می توانید ارتباطات موثر برقرار کنید

از توضیح اینکه چرا ما به اجاق داغ دست نمی زنیم، تا بحث در مورد اینکه چرا به اشتراک گذاری تجربه‌های‌مان مهم است، ارتباط موثر سنگ بنای والدین است. اگر شما فردی هستید که ارزش ارتباط شفاف و دلسوزانه را درک می کنید، پس در حال حاضر در مسیر درستی قرار گرفته اید.

اهمیت مراقبت از خود را می دانید

در تمام شلوغی های زندگی، به راحتی می توان مراقبت از خود را فراموش کرد. ما آدم‌ها وقتی پدر و مادر می‌شویم، اغلب نیازهای فرزندانمان را بر نیازهای خود ترجیح می دهیم. و در حالی که این بخشی از پدرو مادر بودن است، همچنین مهم است به یاد داشته باشیم که نمی توانیم از یک قوری خالی چیزی بریزیم.

اگر شما فردی هستید که مراقبت از خود را می‌فهمد و  از طریق ورزش، مراقبه، مطالعه یا هر چیز دیگری به خودش انرژی می‌دهد، در این صورت الگوی خوبی برای فرزند آینده خود خواهید بود. به یاد داشته باشید، مراقبت از خود شما را خودخواه نمی کند بلکه شما را به پدر و مادری تبدیل می کند که اهمیت تعادل را درک می کند. و این، نشانه یک پدر و مادر فوق العاده است.

ترس را احساس می کنید اما به هر حال آنچه لازم است را انجام دهید

نکته اینجاست: احساس ترس به این معنا نیست که پدر و مادر خوبی نخواهید بود. در واقع، کاملا برعکس است. احساس ترس به این معنی است که شما موضوع مورد نظر را جدی می گیرید. این بدان معناست که  عظمت آوردن یک انسان را به دنیا و تربیت او به عنوان فردی مهربان و دلسوز درک می کنید. بنابراین اگر احساس ترس می کنید، اما همچنان مایل به انجام این سفر باورنکردنی هستید، پس به ما اعتماد کنید، والدین فوق العاده ای خواهید بود.

کلام پایانی

اگر این ویژگی ها در مورد شما صدق می‌کند، واضح است که بسیاری از ویژگی های لازم برای داشتن یک پدر و مادر فوق العاده را دارید. اما مهم است که به یاد داشته باشید، تردیدها و ترس ها طبیعی هستند. آنها پتانسیل شما را تضعیف نمی کنند، بلکه نشان دهنده مراقبت و تعهد عمیق شما هستند.

در حالی که برای پدر و مادر شدن آماده می شوید، این سفر خودیابی را در آغوش بگیرید. اشتباه کردن، سوال کردن و یاد گرفتن اشکالی ندارد. فرزندپروری به معنای کامل بودن نیست، بلکه به معنای رشد کردن در کنار فرزندتان است.

به این نشانه ها توجه کنید. آنها فقط نشانگر پتانسیل شما به عنوان والدین نیستند، بلکه یادآور قدرت و توانایی شما هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان