جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4.1
(29)

همه والدین سعی می‌کنند برای فرزندان‌شان، والدین ایده آلی باشند. برخی والدین سختگیر هستند، برخی نه، اما همه آن ها کاری را انجام می‌دهند که فکر می‌کنند درست است. با این حال، اغلب والدین فراموش می‌کنند چه چیزی واقعا برای فرزندانشان مهم است. شاید شما همان پدر و مادر ایده آلی باشد که همیشه آرزویش را دارید، اما تا کنون نمی دانستید یا به خودتان شک داشتید. اگر این 7 نکته را مطالعه کنید به ویژگی های والدین خوب پی خواهید برد.

فرزندتان مشکلات شان را با شما در میان می‌گذارند

ویژگی های والدین خوب

وقتی پسر یا دخترتان از موفقیت ها و دستاوردهای شان به شما می‌گوید، خیلی عالی است. اما برای آن ها مهم‌تر از صحبت در مورد موفقیت، صحبت در مورد مشکلات و چالش ها است. طبیعی است که فرزندانتان نیاز دارند تا در مورد مشکلات‌شان با کسی صحبت کنند و چه کسی بهتر از شما؟! کودکان نیاز به حمایت شما دارند، بنابراین به حرف های آن ها گوش کنید. کودکان باید بدانند که ممکن است در موقعیت های مختلف و چالش زا قرار بگیرند و مرتکب اشتباه شوند. همچنین آن ها باید بدانند که در هر شرایطی شما کنارشان هستید تا به آن ها در رفع مشکلات شان کمک کنید. به آن ها یاد بدهید که مرتکب شدن اشتباه چیز بدی نیست، بلکه باید دوباره آن را اصلاح کنند و سعی کنند دیگر چنین اتفاقی نیفتد.

به این که نمره خوب همه چیز است، اعتقاد ندارید

اگر فرزندتان در مدرسه نمره بدی گرفت، نباید از گفتن این موضوع بترسد. کودکان ترسو اغلب نمرات‌شان را پنهان می‌کنند و وقتی فکر می‌کنند اگر والدینشان از این موضوع با خبر شوند، ممکن است آن ها را تنبیه یا سرزنش کنند. والدین خوب می‌توانند به فرزندانشان توضیح دهند که نمره خوب گرفتن و خوب درس خواندن در مدرسه مهم است، اما این دانش و یادگرفتن درس است که اهمیت زیادی دارد، نه نمرات آن ها.

به حریم و فضای خصوصی فرزندتان احترام می گذارید

اکثر والدین فکر می‌کنند که بچه ها باید قبل از ورود به اتاق آن ها در بزنند. اما خودشان همیشه از این قانون پیروی نمی‌کنند. قوانین در خانواده باید برای همه یکسان باشد. به فضای خصوصی فرزندانتان احترام بگذارید و متاقبا از آن ها نیز همین انتظار را داشته باشید.

از فرزندتان انتقاد نمی‌کنید

ویژگی های والدین خوب

والدین خوب از فرزندانش انتقاد نمی‌کنند و آن‌ها را احمق، چاق یا تنبل خطاب نمی‌کنند. این کلمات باعث می‌شوند کودکان‌تان برای مدت طولانی و شاید برای همیشه از شما دوری کنند. کلماتی را که استفاده می‌کنید با دقت انتخاب کنید و دقیقاً از موضوعی حرف بزنید که باعث نگرانی یا ناراحتی شما شده است، اما به فرزندان‌تان توهین نکنید.

اشتباهات خود را می‌پذیرید و عذرخواهی می‌کنید

همه اشتباه می کنند چه کودکان یا بزرگسالان، و شما نیز مستثنا از این امر نیستید. با این حال، اکثر والدین فراموش می‌کنند که نه تنها باید به فرزندان شان معذرت خواهی را بیاموزانند، بلکه باید به آن‌ها نشان دهند که چگونه این کار را انجام دهند. اگر متوجه شدید که برای موضوعی یا کاری بیش از حد واکنش نشان داده‌اید که لزومی نداشت، از عذرخواهی از فرزندتان خجالت نکشید. فراموش نکنید کسی که می‌تواند ضعف هایش را بپذیرد، فردی قوی است.

علایق تان را به فرزندانتان تحمیل نمی‌کنید

بچه‌ها باید کارهایی را انجام دهند که دوست دارند، نه کارهایی که شما دوست دارید. شاید برای یک پدر که عاشق فوتبال است، حس خوشایندی باشد که فرزندش نیز بازی فوتبال را دوست داشته باشد. اما این امکان نیز وجود دارد که برخلاف تصور شما او عاشق موسیقی یا رقص باشد. یاد بگیرید که به استعدادهای فرزندان تان توجه کنید و رویاهای خود را به آن‌ها تحمیل نکنید.

از ویژگی های والدین خوب تشویق کودک شان است تا رشد کنند و در این مسیر به آن ها کمک می‌کنند. آن ها با این کار فرزندان شاد و با اعتماد به نفسی پرورش می‌دهند.

به سخنان فرزندانتان اعتماد دارید

ویژگی های والدین خوب

حتما برای یک بار هم که شده در چنین شرایطی قرار گرفته اید: زمانی که شما یا همسرتان به مدرسه فرزندتان می‌روید و معلم از بدرفتاری فرزندتان حرف می‌زند، سریع واکنش نشان نمی‌دهید. بلکه صبر می‌کنید، به خانه می‌آید و جریان را از زبان فرزندتان نیز می‌شنوید، سپس تصمیم می‌گیرید. در حالی که برخی از والدین تا چنین حرفی را بشنوند، وقتی پا به خانه بگذارند، سریع بر سر فرزندشان فریاد زده و از او دلیل کار اشتباه‌شان را می‌پرسند. در حالی که ممکن است اصلا تقصیر فرزند شما نباشد و او در واقع برای چنین وضعیتی به کمک شما نیاز داشته باشد نه فریاد و سرزنش شما.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 29

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان