جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4
(5)

کاهش میل جنسی تنها تاثیر تستوسترون پایین نیست. مطمئنا، پیامدهای دیگری با کم بودن سطح این هورمون در بدن همراه است. تستوسترون پایین، اختلال در نعوظ، خستگی و کم بودن سطح انرژی، کاهش توده عضلانی، افزایش چربی بدن، احساس تحریک پذیری یا حتی افسردگی و تغییر در عادات خواب را به همراه دارد. البته کاهش سطح تستوسترون در طول زمان کاملاً طبیعی است. در واقع، تقریباً نیمی از مردان بالای 80 سال تستوسترون پایینی دارند. اما مردان جوان‌تر نیز ممکن است علائم تستوسترون پایین را تجربه کنند. در این نوشتار راه های طبیعی افزایش تستوسترون در مردان را خواهیم دید. با خبرنامه همراه باشید!

راه های طبیعی افزایش تستوسترون در مردان

در حالی که درمان هایی برای کاهش تستوسترون وجود دارد، بسیاری از مردان ترجیح می دهند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی درمان را شروع کنند چرا که  به طور طبیعی می تواند سطح تستوسترون آنها را بهبود ببخشد. اگر به دنبال راه های کاملا طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون هستید، موارد قید شده در زیر از بهترین‌ها هستند:

۱. پیاز و سیر را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید

پیاز و سیر متحدان شما در آشپزخانه و اتاق خواب هستند. آنها ممکن است به شما در ساختن اسپرم بیشتر و بهتر کمک کنند. هر دو، سطح هورمونی را افزایش می دهند، روندی که بدن را به تولید تستوسترون بیشتر تحریک می کند، و هر دو دارای سطوح بالایی از مواد شیمیایی طبیعی گیاهی به نام فلاونوئیدها هستند که ممکن است از اسپرم‌ها در برابر آسیب محافظت کنند.

۲. مصرف پروتئین را افزایش دهید

گوشت گاو بدون چربی، مرغ، ماهی و تخم مرغ برخی از بهترین گزینه‌ها هستند. توفو، آجیل و دانه ها نیز پروتئین دارند. سعی کنید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم در روز مصرف کنید، اگرچه مقدار ایده آل برای شما بستگی به سن، جنس و میزان فعالیت تان دارد. هنگامی که شما به اندازه کافی از این غذاها نمی خورید، بدن تان تستوسترون کمتری برای انجام وظیفه در اختیار شما قرار می دهد.

۳. راه های طبیعی افزایش تستوسترون: ماهی بخورید

انواع ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی تن و ماهی خال مخالی سرشار از ویتامین D هستند. این ویتامین یک تقویت کننده طبیعی تستوسترون است زیرا نقش مهمی در تولید هورمون دارد.

۴. منیزیم بیشتری دریافت کنید

این ماده معدنی مانع اتصال پروتئین با تستوسترون می شود. نتیجه؟ بیشتر از مواد قابل استفاده انسان در خون تان شناور است. اسفناج سرشار از منیزیم است. بادام، بادام هندی و بادام زمینی نیز منابع خوبی هستند.

۵. صدف بخورید

دلیلی وجود دارد که چرا این نرم تنان به خاطر باروری عالی شان شناخته شده اند. آنها تقریباً پنج برابر دوز توصیه شده روزانه شما روی دارند. این ماده معدنی به بدن در ساخت تستوسترون کمک می کند. می توانید آن را در گوشت گاو و لوبیا نیز پیدا کنید. همچنین اغلب به غلات صبحانه اضافه می شود. بد نیست با بهترین منابع غذایی زینک (روی) نیز آشنا شوید.

به دنبال مزایای بیشتری هستید؟ روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

۶. راه های طبیعی افزایش تستوسترون در مردان: انار بخورید

روز خود را با یک لیوان آب انارشروع کنید. این نوشیدنی مغذی سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد که به افزایش سطح هورمون های جنسی از جمله تستوسترون کمک می کند. به علاوه، می تواند فشار خون شما را کاهش دهد! راه های کاهش هورمون استرس، کورتیزول را یاد بگیرید!

۷. یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید

یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به کنترل وزن کمک کند و از شما در برابر مقاومت به انسولین، که با سطوح T پایین مرتبط است، محافظت کند. هنگامی که تستوسترون شما پایین است، سطح چربی تان بالا می رود، و همین می تواند منجر به عدم استفاده خوب از انسولین توسط بدن شود. شما می توانید این چرخه را بشکنید. چربی های اشباع شده را با چربی های سالم تر مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل عوض کنید. گوشت بدون چربی و غلات کامل را انتخاب کنید. مقدار زیادی سبزیجات و میوه بخورید.

۸. الکل ننوشید

فقط 5 روز مصرف منظم الکل باعث می‌شود تا سطح تستوسترون بدن‌تان کاهش یابد. الکل ممکن است قسمت های زیادی از سیستم هورمونی بدن شما را از بین ببرد. افرادی که مشروبات الکلی زیاد مصرف می کنند ممکن است بیضه های کوچک شده، موهای سینه و ریش کم پشت و سطوح بالاتر هورمون زنانه استروژن داشته باشند.

۹. از شیشه استفاده کنید نه پلاستیک

مراقب باشید که باقیمانده های غذاها را در چه جایی نگهداری می کنید. بیسفنول-A (BPA) یک ماده شیمیایی است که در برخی از پلاستیک ها، قوطی ها و سایر بسته بندی های مواد غذایی یافت می شود. این ماده می تواند روند هورمون سازی را مختل کند. در یک مطالعه معلوم شد پس از 6 ماه، مردانی که هر روز با BPA سر و کار داشتند، نسبت به مردانی که با این ماده سر و کار نداشتند، سطح تستوسترون کمتری داشتند.

۱۰. ورزش کنید

تمرینات خود را روی عضلات تان متمرکز کنید. وزنه بزنید یا از یک مربی برای انجام یک برنامه معمول با دستگاه های ورزشی کمک بگیرید. کاردیو فواید خود را دارد، اما تستوسترون را مانند تمرینات قدرتی افزایش نمی دهد. فقط مراقب باشید زیاده روی نکنید. ورزش بیش از حد می تواند سطح تستوسترون را به سمت دیگری هدایت کند.

۱۱. به اندازه کافی بخوابید

وقتی به خواب می روید بدن شما تولید تستوسترون را افزایش می دهد. سطح این هورمون زمانی که خواب عمیق دارید به اوج می رسد و تا زمانی که از خواب بیدار شوید در همان سطح می‌ماند. اما سطح تستوسترون در طول روز زمانی که شما فقط 5 ساعت بخوابید می تواند تا 15 درصد کاهش یابد. هر شب 7 یا 8 ساعت خواب داشته باشید حتی اگر به معنای تغییر در برنامه شما یا محدود کردن برنامه های آخر شب‌تان باشد.

کلام پایانی

با هم راه های طبیعی افزایش تستوسترون در مردان را دیدیم. به کمک این راهکارها و بدون استفاده از داروهای شیمیایی می توانید تا حد زیادی به نرمال شدن سطح این هورمون مهم در بدن تان کمک کنید. اگر هر یک از این موارد را امتحان کرده‌اید، لطفا تجربیات‌تان را با ما و سایر خوانندگان خبرنامه در میان بگذارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان