جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

دیابت یک بیماری مزمن است که با گذشت زمان، می تواند آسیب قابل توجهی به سیستم های مختلف بدن، به ویژه اعصاب و رگ های خونی وارد کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در سال 2019، دیابت مستقیماً عامل مرگ 1.5 میلیون نفر بوده است که 48 درصد از این مرگ‌ها قبل از 70 سالگی بوده‌اند. در حالی که دیابت قابل درمان نیست، اما می توان آن را مدیریت کرد. برای کنترل سطح قند خون، خوردن یک رژیم غذایی سالم حیاتی است و نعناع یا نعناع فلفلی یکی از این گیاهان است که اغلب توصیه می شود در رژیم غذایی دیابت گنجانده شود. در حالی که استفاده از نعناع برای دیابت می تواند مفید باشد، قبل از استفاده از آن، چیزهایی وجود دارد که باید بدانید.

چرا نعناع برای سلامتی مفید است؟

برگ‌های نعناع سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A و C، همراه با مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم هستند و بنابراین فواید زیادی برای سلامتی دارند. نعنا سرشار از آهن، پتاسیم و منگنز است که به بهبود هضم و عملکرد مغز کمک می کند. بر اساس مطالعه ای که توسط Food Production، Processing و Nutrition منتشر شده است، نعناع به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالقوه اش، به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد، کمک می کند.

فواید نعنا برای دیابت چیست؟

نعناع چندین مزیت دارد که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند و از کسانی که قبلاً با این بیماری زندگی می کنند حمایت کند.

1. سرشار از آنتی اکسیدان است

نعناع حاوی رزمارینیک اسید و فلاونوئیدها است که می توانند با بهبود حساسیت به انسولین و کاهش جذب گلوکز به تنظیم سطح قند خون کمک کند. این سبزی مغذی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C است که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بیماران دیابتی کمک کند. علاوه بر این، عطر و طعم طبیعی نعناع می‌تواند طعم غذا را بدون نیاز به قندهای افزوده افزایش دهد و آن را به گزینه‌ای سالم‌تری برای افرادی که مراقب مصرف کربوهیدرات خود هستند تبدیل می‌کند.

2. سرشار از فیبر است

نعناع به دلیل داشتن فیبر بالا می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. این ماده با کاهش سرعت جذب قند در جریان خون، به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی نعناع ممکن است به کاهش التهاب مرتبط با عوارض دیابت نیز کمک کند. به ویژه چای نعناع دارای اثرات کاهش قند خون است و به طور بالقوه سطح قند خون را بعد از غذا کاهش می دهد.

3. استرس را کاهش می دهد

نعناع یک اثر آرام بخش دارد که ممکن است برای کاهش سطح استرس در افراد دیابتی نیز مفید باشد. استرس می تواند سطح قند خون را افزایش دهد و کنترل آن را دشوارتر کند. در حالی که درست است که نعناع یا نعناع فلفلی ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند، اما اگر داروی دیابت مصرف می کنید، مصرف آنها توصیه نمی شود.

عوارض نعناع برای دیابت

در حالی که نعناع فواید بالقوه ای را ارائه می دهد و در صورت مصرف متوسط ایمن در نظر گرفته می شود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. اگر به مقدار زیاد یا به صورت غلیظ مصرف شود، ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از سوزش سر دل، رفلاکس اسید و واکنش های آلرژیک احتمالی. همچنین، مکمل‌های نعناع ممکن است با داروهای تجویز شده برای دیابت تداخل داشته باشند و عوارض جانبی مضری ایجاد کنند.

چگونه برای کنترل سطح قند خون نعنا مصرف کنیم؟

در حالی که مصرف نعناع می تواند طراوت آور باشد، باید مراقب باشید که آن را در مقادیر کم و به شکل رقیق مصرف کنید.

1. تزیین سالاد، اسموتی، یا سالاد میوه با برگ نعناع تازه نه تنها طعم و مزه را بهبود می دهد، بلکه فواید تغذیه ای نیز دارد.
2. از برگ های تازه یا خشک نعناع می توان برای تهیه دمنوش گیاهی استفاده کرد که می توان آن را با یک شیرین کننده طبیعی مانند استویا شیرین کرد.
3. همچنین می توانید برگ های نعناع را در آب معمولی به همراه تکه های لیمو یا خیار برای نوشیدنی خنک و با طراوت مخلوط کنید.

در حالی که نعناع ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند، توصیه می شود اگر دیابتی هستید، قبل از وارد کردن نعناع به رژیم غذایی خود با پزشک تان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان