جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.4
(30)

زبان بدن نوعی ارتباط غیرکلامی است که در برخی موقعیت‌ها چندین برابر قوی‌تر از کلماتی است که به زبان می‌آورید. آیا می‌دانستید اولین برداشتی که آدم‌ها از شما دارند کمتر از هفت ثانیه طول می‌کشد و اغلب همان هم در ذهن‌شان می‌ماند؟ افراد ظاهر و زبان بدن شما را در چند ثانیه به طور مساوی ارزیابی می‌کنند. طبق مقاله ای از Carol Kinsey Goman که توسط مجله فوربس منتشر شده است، “مطالعات نشان داده اند که نشانه‌های غیرکلامی بیش از چهار برابر هر چیزی که می‌گویید، بر تأثیری که روی آدم‌ها دارید اثرگذار است.”

اگر از زبان بدن خود مانند وضعیت بدنی، تماس چشمی، یا حرکات دست‌ها آگاه باشید و آنچه را که بدنتان انجام می‌دهد از پیش طراحی کنید، این پتانسیل را دارید که پیام‌هایی را که به دیگران ارسال می‌کنید، از جمله اعتماد به نفس، کنترل کنید و تاثیر مثبتی روی آدم‌ها بگذارید.

این موضوع می‌تواند هم در موقعیت‌های کاری و هم در موقعیت‌های شخصی مهم باشد. به هر حال با تمرین هر روز بهتر هم خواهید شد. بنابراین، ما ۶ نکته از زبان بدن برای‌تان آماده کرده‌ایم که به کمک آنها می‌توانید خودتان را آدمی به غایت محکم و با اعتماد به نفس نشان دهید.

ارتباط چشمی را حفظ کنید

 به گفته مایکل الزبرگ، قدرت تماس چشمی، راز موفقیت شما در تجارت، عشق و زندگی است. این بدان معناست که در طول یک مکالمه معنادار، نگاه کردن مستقیم به چشم‌های یک نفر نشان می‌دهد که شما صادق هستید و به آنچه که فرد مقابل‌تان با شما به اشتراک می‌گذارد گوش می‌دهید. نگاه نکردن به چشم‌های مخاطب به او نشان می‌دهد که حواس‌تان پرت است و بی‌علاقه یا ناراحت هستید. تماس چشمی مناسب همچنین به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. هنگامی که تماس چشمی رخ می‌دهد، هر دو طرف به طور ناخودآگاه از گشاد شدن مردمک چشم‌های فرد مقابل آگاه می‌شوند. مردمک بزرگ نشان دهنده علاقه به موضوع یا شخص است و در نتیجه، ما تمایل داریم که آن فرد را دوست داشته باشیم، خودمان گفتگوی جذاب تری را باز کنیم و گفتگو شکوفا شود!

وضعیت بدنی مناسب داشته باشید

وضعیت بدنی مناسب داشته باشید

صاف ایستادن یا نشستن در حالی که شانه‌های خود را عقب نگه داشته‌اید و سر را بالا، به طور غیرکلامی نشان دهنده اعتماد به نفس بالای شماست. مهم نیست که قدتان چقدر است، وقتی حالت بدن شما صاف باشد (به جای اینکه شانه‌هایتان خمیده و سرتان به پایین باشد) با اعتماد به نفس ظاهر می‌شوید. به گفته لیلیان گلس، متخصص زبان بدن، «شما باید همیشه سرتان را بالا بگیرید. افراد با اعتماد به نفس همیشه به بالا نگاه می‌کنند، هرگز به سمت میز، زمین یا پاهای‌شان نگاه نمی کنند. وانمود کنید که یک تاج روی سرتان است و نباید بگذارید که بیفتد!

استفاده درست از دست‌ها

 کاری که با دست‌های خود انجام می‌دهید در ارتباط غیرکلامی شما بسیار مهم است. مطالعات نشان می‌دهند که موقعیت، حرکت و آرامش دست‌ها می‌توانند شما را به شدت با اعتماد به نفس نشان دهند یا برعکس. شما باید از اشاره کردن که ممکن است تهاجمی به نظر برسد، قرار دادن دست در جیب که نشان می‌دهد شما بی علاقه یا عصبی هستید، قرار دادن دست‌ها روی باسن که می‌تواند شما را بی حوصله نشان دهد، یا دست به سینه شدن که می‌تواند بیانگر بی علاقه بودن شما باشد، اجتناب کنید. در واقع برای اینکه با اعتماد به نفس به نظر برسید از برخی کارها باید اجتناب کنید. مثلا زنان با اعتماد به نفس می‌دانند که از چه کارهایی باید پرهیز کنند.

 حالات صورت مهم است

 آگاهی از حالت عادی “صورت در حال استراحت” و حالات صورت در هنگام تمرکز یا گوش دادن می‌تواند بر نحوه درک دیگران از شما تأثیر بگذارد و باعث شود که شما با اعتماد به نفس یا عاری از اعتماد به نفس به نظر برسید. به آینه نگاهی بیندازید، یا از دیگرانی که شما را به خوبی می‌شناسند بخواهید که به شما بگویند که آیا معمولاً اخم می‌کنید، لبخند می‌زنید یا حالات شدید دیگری دارید.

اگر خشن به نظر برسید ممکن است مردم احساس ترس کرده و از شما دوری کنند. برای برقراری ارتباط مثبت با دیگران، حالات صورت خود را آرام کنید و لبخند زدن را بیشتر تمرین کنید تا زمانی که به بخشی عادی از زبان بدن شما تبدیل شود. لبخندی که به چشم می‌رسد واقعی تر از لبخند ساده ای است که فقط دهان را درگیر می‌کند.

حرکات آرام داشته باشید و بی قراری نکنید

به گفته آرلین کانسیک از وبسایت Very Well Mind، کند کردن آگاهانه حرکات، به خصوص اگر با بی قراری مشکل دارید، بسیار اثرگذار است. حرکات غیرضروری مانند ضربه زدن مکرر به پا، چرخاندن موها، یا بازی با مداد، عصبی بودن یا اضطراب را به تصویر می‌کشد و باعث می‌شود عاری از اعتماد به نفس به نظر برسید. همچنین از حرکت دادن دست‌ها و انگشت‌ها در نزدیکی صورت خودداری کنید، زیرا حواس مخاطب را پرت می‌کند و هیچ ارتباطی مثبتی برقرار نمی شود.  

به فضای شخصی توجه کنید

کمی به سمت جلو یعنی به سمت مخاطب یا افرادی که با او صحبت می‌کنید متمایل شوید، به خصوص در یک محیط تجاری نشان می‌دهد که درگیر و علاقه مند هستید. حفظ فاصله حدودا دو متری از هم برای یک موقعیت تجاری مناسب است که در فرهنگ‌های غربی به اندازه فاصله یک دست مناسب تلقی می‌شود. فرهنگ‌های دیگر ممکن است از نزدیکی احساس ناراحتی کنند، و شما باید برای احترام به فضای شخصی آنها فاصله را رعایت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 30

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان