جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

در دنیای معماری، شاید هیچ چیز سودمندتر از ساخت پل نباشد. در واقع، این سازه‌ها نه تنها میانبری برای عبور و وصل دو نقطه هستند، بلکه می‌توانند زیبایی خاصی به شهر بدهند. اکثر این پل‌های زیبا روی دریاها ساخته می‌شوند تا بتوان از روی آب‌های آزاد عبور کرد و از شهری به شهر یا از کشوری به کشور دیگر رفت. به همین دلیل طراحان در ساخت این پل‌ها دقت زیادی به خرج می‌دهند. آن‌ها هم به ایمنی هم به زیبایی سازه توجه می‌کنند تا پل تنها وصل کننده دو نقطه نباشد، بلکه تبدیل به نمادی زیبا برای یک شهر باشد. در واقع، ساخت این پل‌هاست که باعث می‌شوند ما معماران و طراحان فوق العاده خوش ذوق و خلاق دنیا را بشناسیم. از پل طراحی شده توسط زاها حدید در ابوظبی گرفته تا پل‌های کمتر شناخته شده مانند پل خواجو در اصفهان، همه و همه معرف طراحی است که از خلاقیت ذهنش استفاده کرده و دست به معماری ماندگاری زده اند.

زیباترین پل های جهان

زیباترین پل های جهان

فهرست زیر حاوی زیباترین پل های جهان است که هر کدام تبدیل به نماد شهر و کشور خود شده اند:

پل قانون اساسی (ونیز، ایتالیا)

پل قانون اساسی (ونیز، ایتالیا)

پل قانون اساسی ونیز که ساخت آن در سال 2008 تکمیل شد، معماری شگفت انگیزی دارد که میان مملو از بناهای این خودنمایی می‌کند. این سازه زیبا توسط طراح معروف سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است و وقتی از بالا به آن نگاه کنید یک طرح مقعر است که چشم انداز زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد.

پل مواج هندرسون (سنگاپور)

پل مواج هندرسون (سنگاپور)

پل مواج هندرسون در بالاترین نقطه شهر قرار دارد. طول آن 274 متر و ارتفاع آن 36 متر است. این پل عابر پیاده مدرن با دار و درخت احاطه شده است. طراح این پل زیبای جهان شرکت آر اس پی آرشیتکتس در سنگاپور است که پارک کوه فابر و پارک تپه تلوک بلانگاه را به هم متصل می‌کند.

پل سری واواسان (پوتراجایا، مالزی)

پل سری واواسان (پوتراجایا، مالزی)

پل سری واواسان Seri Wawasan  که ساخت آن در 2003 تکمیل شد، توسط شرکت PJSI Consultants مستقر در کوالالامپور طراحی شد. این پل در پوتراجایا، مالزی واقع شده است.

پل نیو (آمستردام، هلند)

پل نیو (آمستردام، هلند)

پل نیو آمستردام که ساخت آن در سال 2006 تکمیل شد، به قدری زیبا و چشم نواز است که در یک بازه زمانی دو ساله برنده سه جایزه بزرگ شد. این سازه توسط WilkinsonEyre مستقر در لندن طراحی شده است. طول پل تقریباً 2600 فوت است و عابران پیاده یا دوچرخه سواران می‌توانند به راحتی از روی کانال آمستردام-راین عبور کنند.

پل ریالتو (ونیز، ایتالیا)

پل ریالتو (ونیز، ایتالیا)

پل ریالتو ونیز از زیباترین پل‌های جهان به حساب می‌آید که در قرن شانزدهم ساخته شد. در واقع این پل قدیمی ترین و تنها پلی است که تا کنون روی کانال بزرگ شهر ساخته و پابرجاست.

زوبی زوری (بیلبائو، اسپانیا)

زوبی زوری (بیلبائو، اسپانیا)

پل عابر پیاده زوبی زوری (که با نام‌های پل کامپو ولانتین و پوئنته دل کامپو ولانتین نیز شناخته می‌شود) در سال 1997 ساخته شد. این سازه توسط معمار افسانه ای سانتیاگو کالاتراوا طراحی و در بیلبائو اسپانیا بنا شد. تماشای این پل قدرت پلک زدن را از آدم‍ها می‌گیرد.

پل منهتن (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

پل منهتن (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

پل منهتن که ساخت آن در سال 1912 تکمیل شد، توانست جای پل بروکلین را به عنوان طولانی ترین پل شهر بگیرد. این پل 6855 فوتی توسط لئون موسیف روی رودخانه شرقی طراحی شده است. امروزه صدها هزار مسافر با ماشین، مترو، دوچرخه یا پیاده از روی آن عبور می‌کنند.

پل شیخ زاید (ابوظبی، امارات متحده عربی)

پل شیخ زاید (ابوظبی، امارات متحده عربی)

پل شیخ زاید ابوظبی توسط معمار معروف زاها حدید طراحی شده بود و ساخت آن در سال 2010 با هزینه 300 میلیون دلار تکمیل شد. این پل 842 متری بین جزیره ابوظبی و خشکی در امارت متحده عربی بنا شده است. ساخت این پل در سال 2007 شروع و در سال 2010 به پایان رسید. پل شیخ زاید کمان شکل است و عنوان پیچیده ترین پل دنیا را از آن خود کرده است.

پل زنجیر سِچِنْیی (بوداپست، مجارستان)

پل زنجیر سِچِنْیی (بوداپست، مجارستان)

پل زنجیر سچنیی Széchenyi در بوداپست توسط ویلیام ترینی کلارک، مهندس بریتانیایی الاصل طراحی شد. ساخت این پل در سال 1849 تکمیل و افتتاح شد. این پل روی رودخانه خروشان دانوب ساخته شده است.

پل گلدن گیت (سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا)

پل گلدن گیت (سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا)

در میان شناخته شده‌ترین سازه‌های جهان، پل گلدن گیت سانفرانسیسکو قرار دارد که ساخت آن در سال 1937 به پایان رسید. این پل با طراحی آرت دکو توسط معمار ایروینگ مورو طراحی شد و عنوان عجایب دنیای مدرن را توسط انجمن مهندسین عمران آمریکا به دست آورد. در این مطلب همچنین می توانید با زیباترین غارهای جهان آشنا شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان