جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(2)

دنیا پر از سازه های طبیعی است که انسان‌ها در ساخت آن‌ها هیچ نقشی نداشته اند. آن‌ها توسط بادها، رودخانه ها و حتی گیاهان شکل گرفته اند. شاید هیچ وقت باور نکنید که زمین خود یک معمار فوق العاده است و آنقدر زیبا طراحی می‌کند که هر انسانی را به شگفتی می‌اندازد. اگر فکر می‌کنید ما در این تعریف زیاده روی کرده ایم، پس بهتر است خودتان به تماشای زیباترین غارهای جهان بپردازید، و حتی اگر فرصتی داشتید به دیدن آن‌ها بروید تا بفهمید منظور ما از این زیبایی های حیرت آور چیست. ما امروز می خواهیم گوشه چشمی از قدرت طبیعت و زمین را به نمایش بگذاریم. بله! معرفی 6 غار شگفت انگیز که بیشتر‌شان زیر زمین قرار دارند.

غارهای مرمری شیلی یا کلیسای جامع مرمر

غارهای مرمری شیلی یا کلیسای جامع مرمر

همانطور که از نام آن پیداست، غارهای مرمری از مجموعه جزایری با جنس مرمر ساخته شده اند. این غارها که بیشتر شبیه یک کلیسای مجلل و با عظمت هستند، در دریاچه جنرال کاررا واقع شده اند. آب این منطقه سرشار از کربنات کلسیم و سایر مواد معدنی است که اگر خوش شانس باشید و موقع پایین آمدن آب به دیدن آن بروید می‌توانید از این غار چشم نواز به عنوان زیباترین غار جهان دیدن کنید.

غارهای کرم شب‌تاب وایتومو، نیوزلند

غارهای کرم شب‌تاب ویتومو، نیوزلند

غارهای کرم شب تاب ویتومو در اعماق زمین از حدود 300 غار آهکی مختلف تشکیل شده است که توسط گذرگاه‌های زیرزمینی به هم مرتبط هستند. با این حال، دیدنی ترین ویژگی این غار، کرم های درخشانی هستند که درون آن را روشن می کنند. این حشرات، به ویژه Arachnocampa luminosa که تنها در نیوزلند یافت می‌شود، تمام دیوارها و سقف این غار را پوشانده‌اند. به طوری که وقتی درون آن باشید و به سقف و دیوارها نگاه کنید، انگار به آسمانی پر ستاره چشم دوخته اید. البته این آسمان متعلق به 30 فوت زیر سطح زمین است و به عنوان زیباترین غار جهان شناخته می‌شود. زیبایی منحصر به فرد این غار باعث شده تا توریست های زیادی به آن کشیده شوند. هرچند این غار در جزیره شمالی نیوزلند واقع شده اما با ماشین تنها دو ساعت از اوکلند فاصله دارد.

غار فرایا ناخون، تایلند

غار فرایا ناخون، تایلند

غار فرایا ناخون در تایلند در 110 مایلی جنوب غربی بانکوک قرار دارد و غرق نور طبیعی و طلایی خورشید است. این غار در سال 1890 برای بازدید پادشاه چولالانگکورن (راما پنجم) ساخته شده است. منظره مسحور کننده‌ای که در دل طبیعت سرسبز بنا شده و بیشتر شبیه افسانه است تا واقعیت.

غار فینگال، اسکاتلند

غار فینگال، اسکاتلند

غار فینگال که به غار موزیکال نیز معروف است در یک جزیره آتشفشانی کوچک واقع شده و هنگامی که موج دریا از دهانه آن عبور کند باعث خلق صداهای شگفت انگیزی می‌شود. ستون‌های یخ‌زده و شش ضلعی گدازه‌‌هایی که ارتفاع آن‌ها تا 230 فوت می‌رسد، حدود 59 میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند و باعث شده اند این مکان عنوان سازه طبیعی ملی را به دست آورد. این سازه و مکان افسانه‌ای، با آن ستون‌های زیبا، ظاهرا الهام بخش نویسندگانی مانند ژول ورن، نقاش ویلیام ترنر و حتی گروه پینک فلوید بوده است.

سن-مارسل، ان، فرانسه

سن-مارسل، ان، فرانسه

غار سن-مارسل در جنوب شرقی فرانسه قرار دارد که در سال 1934 به عنوان میراث طبیعی ملی این کشور ثبت شد و حالا یکی از دیدنی‌ترین غارهای طبیعی جهان به حساب می‌آید. است. اندازه سن-مارسل بیش از 40 مایل است که صخره‌های درون آن پر از نقاشی است. این غار قدمت 20 هزار ساله دارد و به نظر می‌رسد 40 هزار سال پیش توسط نئاندرتال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. سن مارسل، زیباترین غار جهان دارای حوضچه ها و استخرهای زیادی از جمله مجموعه ای از تقریباً 100 حوضه کلسیتی است که یک آبشار مشترک را تشکیل می دهند و فضای منحصر به فردی خلق کرده اند.

غار یخی اسکافتافل، ایسلند

غار یخی اسکافتافل، ایسلند

غار یخی اسکافتافل در پارک ملی واتناجکول، یکی از زیباترین سازه‌های طبیعی در جنوب شرقی ایسلند است. وقتی به این غار نگاه می‌کنید گویی آن را از کریستال ساخته باشند، دهانه‌های متعدد غار، باعث ورود نور به داخل تونل‌های غار شده و باعث نورپردازی های آبی و سفید و گاهی طلایی می‌شود. نور طلایی درون غار ناشی از تابش آفتاب است که به زیبایی بیشتر این غار کمک می‌کند. این غار با تغییر آب و هوا تغییر می‌کند، یخ های آن ذوب می‌شود و به مرور زمان غارهای جدیدی تشکیل می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان