جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.7
(3)

حتما هر شهری خیابان، بلوار یا کوچه‌های زیبایی دارد که دوست داریم در آن‌ها قدم بزنیم و از زیبایی اطرافمان لذت ببریم. اما معمولا کمتر کسی این زیبایی‌ها را کشف می‌کند. با این حال برخی خیابان‌ها آنقدر زیبا هستند که عنوان زیباترین خیابان های جهان را به خود اختصاص داده اند. این خیابان‌ها یا به دلیل معماری بناها یا به دلیل زیبایی درخت‌ها و کف آن معروف هستند. اگر می‌خواهید بدانید کدام شهرها و کشورها زیباترین خیابان‌ها را دارند، حتما به خواندن این مطلب ادامه دهید!

خیابان لمبارد (سانفرانسیسکو)

خیابان لمبارد (سانفرانسیسکو)

زیباترین خیابان دنیا که اکثر مسافران با شنیدن نامش یاد ترن هوایی می‌افتند، یا برخی از آن به عنوان یک مار غول پیکر یاد می‌کنند، خیابان لمبارد در سانفرانسیسکوست. این خیابان در سال 1992 ساخته شد، آن هم وقتی مقامات به دنبال مسیری کوتاه‌تر برای تردد بودند. ظاهرا همه چیز عادی است اما وقتی به دیدن این شهر بروید یا بخواهید با ماشین از آن عبور کنید، متوجه دست اندازهای بی‌نهایت و تقسیم بندی جاده خواهید شد. زیرا این خیابان با زاویه 25 درجه زمین یکی از خطرناک ترین مسیرها برای رانندگان به حساب می‌آید. 

 هنگام ساخت این جاده، تصمیم بر این شد که شیب‌های پر دست انداز با تقسیم به بخش‌های کوچک ساخته شود تا جلوی هرگونه حادثه را بگیرد. این خیابان تنها با سرعت 8 کیلومتر در ساعت و به شکل یک طرفه، از بالا به پایین قابل رانندگی است. با این حال و حتی با وجود همه محدودیت‌ها باز هم گاهی رانندگان ممکن است تصادفات جزئی داشته باشند. در واقع هر روز چندین تصادف و البته ترافیک سنگین و طولانی در این خیابان وجود دارد.

لمبارد همیشه شلوغ و پر سر و صداست زیرا گردشگران زیادی دوست دارند از این خیابان دیدن کنند. اما فراموش نکنید که پیاده روی در این خیابان آنقدر هم که فکر می‌کنید آسان نیست. با این حال دیدن گل‌ها و بوته‌های همیشه سبز و پر گل این جاده به آن پیاده روی دشوار می‌ارزد. گذشتن از مسیر مارپیچی پر از گل لمبارد بی‌نظیر است.

خیابان ابی (لندن)

خیابان ابی (لندن)

شلوغ ترین خیابان لندن ابی هیچ نماد و نکته قابل توجهی ندارد، نه از مغازه‌های رنگارنگ خبری است نه خانه‌ها شکل و شمایل جالبی دارند، برعکس هر خیابان زیبای دیگری این خیابان پر از ساختمان‌های خاکستری است اما برعکس تصور عموم این مکان جزء پربازدیدترین مکان‌هایی است که گردشگران از آن دیدن می‌کنند. در واقع این مکان برای طرفداران گروه لیورپول مهم است و آن‌ها به این جاده می‌آیند تا در مکانی عکس یادگاری بگیرند که روزی این گروه روی آسفالت آن قدم می‌زدند.

خیابان گرافتون (دوبلین)

خیابان گرافتون (دوبلین)

خیابان گرافتون پر از بار، میخانه، فروشگاه و موزه معروف ویسکی ایرلندی است. از طرفی مملو از نوازندگان خیابانی و شاعران است که باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. به همین دلیل اکثر افراد گرافتون را زیباترین خیابان جهان می‌شناسند.

در این خیابان هیچ ماشینی پیدا نمی‌کنید و باید همه راه از پارک سبز سنت استفان تا میدان کالج گرین را پیاده بگردید. در واقع شاهرگ تجاری پایتخت، این خیابان است زیرا افراد زیادی را به خرید سوغاتی تشویق می‌کند.

شانزلیزه (پاریس)

شانزلیزه (پاریس)

امکان ندارد اسم شانزلیزه را نشنیده باشید. تقریباً همه افراد روی کره زمین نام این خیابان را شنیده اند. شانزلیزه ستاره ای در میان دیگر بلوارها و کوچه‌های معروف پاریس است. نام این خیابان بارها در فیلم‌ها و رمان‌ها ذکر شده و شاعران در اشعارشان زیبایی آن را توصیف کرده اند.

به هر حال، نام شانزلیزه ارتباط نزدیک با اساطیر یونان دارد. در واقع این خیابان همان مکانی است که یونانیان به آن لقب باغ بهشت داده بودند، جایی که مخصوص قهرمانان و افراد نیکوکار بود. در این خیابان می‌توانید از موزه گلخانه و غرفه‌های مختلف دیدن کنید. همچنین روی پل الکساندر سوم نیز قدم بزنید. حتما به پاریس سفر کنید و دیدن خیابان زیبای شانزلیزه بروید.

وال استریت (نیویورک)

وال استریت (نیویورک)

مطمئنیم هیچ کس نیست که نام وال استریت را نشنیده باشد. خیابان وال استریت، مرکز تجاری نیویورک است که معروف ترین بورس‌ها در آن قرار دارد. شروع این خیابان کوچک و باریک باردوی است که به رودخانه شرقی منتهی می‌شود. نام این خیابان از روی دیوار شهر که توسط هلندی‌ها برای دفاع از شهرک‌هایشان ساخته شده بود، گرفته شده است. این حصار به عنوان سپری در برابر حملات قبایل هندی ساخته شد.

خیابان نرودا (پراگ)

خیابان نرودوا (پراگ)

یکی از زیباترین خیابان‌های اروپا و جهان نرودواست. این خیابان به نام یان نرودا، نویسنده چک نامگذاری شده است. او به خاطر داستان‌های طنزاش شهرت دارد. نرودوا یکی از خیابان‌های دنج و ساکت دنیاست و مملو از خانه‌های رنگارنگ پاستلی رنگ است که تزئینات بی‌نظیری دارند. اگر گذرتان به پراگ افتاد حتما به دیدن این خیابان بروید.

کارپت، لا اوروتاوا، جزایر قناری (Carpet, La Orotava)

کارپت، لا اوروتاوا، جزایر قناری (Carpet, La Orotava)

همانطور که از نام این خیابان پیداست، کف این خیابان انگار فرش پهن کرده باشند. اما این فرش نیست که کف خیابان‌ها پهن است، بلکه اثر هنری است که از شن و ماسه‌های رنگی طراحی شده است. قدم زدن در این خیابان فوق العاده است، انگار در حال قدم زدن روی سنتی ترین و سلطنتی ترین فرش دنیا هستید. اگر تصمیم دارید به دور دنیا سفر کنید، حتما از خیابان کارپت در لا اوروتاوای جزایر قناری نیز دیدن کنید. مطمئنا تجربه شگفت انگیزی خواهد بود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان