جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.8
(8)

اگر در سفر کاهش وزن هستید، می‌توانید برخی از دانه‌های سالم را در برنامه‌ غذایی‌تان قرار دهید. در حالی که گزینه‌های زیادی وجود دارد، jol کتان و دانه چیا معمولاً مورد علاقه طرفداران تغذیه و تناسب اندام هستند. اما ممکن است گیج شوید که برای کاهش وزن تخم کتان بهتر است یا دانه چیا؟ در این نوشتار خواهیم دید!

دانه چیا و تخم کتان، بمب مواد مغذی!

دانه چیا و تخم کتان، بمب مواد مغذی!

دانه‌های چیا دانه‌های کوچکی به شکل بیضی هستند در حالی که دانه‌های کتان صاف‌تر و بزرگ‌ترند. هر دوی این دانه‌ها سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم و فیبر هستند و همین آنها را به یک سوپر غذا تبدیل می‌کند. اما برای کاهش وزن تخم کتان یا دانه چیا؟ کدام یک موثرترند؟

فواید تخم کتان برای سلامتی چیست؟

قبل از اینکه به بحث کاهش وزن بپردازیم، ابتدا برخی از مزایای تخم کتان را برای سلامتی مرور می‌کنیم:

  • اثر ضد التهابی دارد: دانه‌های کتان ابرخوراکی‌هایی هستند که اسیدهای چرب امگا 3 دارند. آنها به مبارزه با التهاب بدن و جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند. همین ویژگی به پیشگیری از بیماری‌های التهابی مختلف مانند آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.
  • سلامت روده را بهبود می‌دهد: تخم کتان به سلامت روده کمک می‌کند، زیرا سرشار از فیبر است. فیبر در روده بزرگ تخمیر می‌شود و با تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه سلامت روده را بهبود می‌بخشد.
  • با دیابت مبارزه می‌کند: تخم کتان سرشار از فیبر و چربی‌های سالم است. مطابق با تحقیقات صورت گرفته، اگر کتان به طور منظم مصرف شود، می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد.
  • اثرات ضد سرطانی دارد: دانه‌های کتان به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارند، ممکن است به پیشگیری یا کاهش رشد تومورها در بدن کمک کنند. تخم کتان لیگنین (فیتواستروژن) نیز دارد و اعتقاد بر این است که خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با هورمون‌ها و عدم تعادل آنها را کاهش می‌دهد.

فواید دانه چیا برای سلامتی چیست؟

فواید دانه چیا برای سلامتی چیست؟

دانه چیا هم مانند تخم کتان فواید زیادی برای سلامتی دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد: وجود آلفا لینولنیک اسید در دانه‌های چیا ممکن است سلامت قلب را تقویت کند. این دانه مغذی به کاهش کلسترول بد یا LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) کمک می‌کند. برای رفع مشکل کلسترول ۱۰ ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول را در برنامه غذایی تان بگنجانید.
  • سلامت پوست را بهبود می‌دهد: روغن دانه چیا ممکن است به مدیریت اگزما کمک کند. این روغن بروز خارش را کاهش می‌دهد، پوست را التیام می‌بخشد و آن را آبرسانی می‌کند.
  • اثر آنتی اکسیدانی دارد: دانه‌های چیا دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند کوئرستین و کامفرول هستند. آنها به کاهش التهاب در بدن کمک و از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.
  • سلامت روده را بهبود می‌بخشند: چیا هم مثل تخم کتان، باکتری‌های خوب روده و سلامت روده را بهبود می‌بخشد. این دانه‌ها از یبوست جلوگیری می‌کنند، زیرا منبع خوبی از فیبر هستند.

تخم کتان یا دانه چیا برای کاهش وزن

تخم کتان برای کاهش وزن بهتر است زیرا فیبر محلول بیشتری دارد. این دانه‌های مغذی به کنترل اشتها کمک می‌کنند و برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارند. بنابراین، تاثیر زیادی بر روند کاهش وزن دارند. از آنجایی که دانه‌های کتان حاوی فیبر محلول زیادی هستند، قوام ژل مانندی دارند. از طرف دیگر، دانه‌های چیا را اگر در آب، آب میوه یا دوغ خیس بگذارید، حجم‌شان افزایش می‌یابد. برای کاهش وزن می‌توانید روزانه دو قاشق غذاخوری تخم کتان مصرف کنید.

تخم کتان برای کاهش وزن: کلام پایانی

تخم کتان برای کاهش وزن: کلام پایانی

دانه‌های چیا و تخم کتان ابرخوراکی و سرشار از مواد مغذی هستند، اما مصرف آن‌ها به صورت خام توصیه نمی‌شود، زیرا حاوی هیدروژن سیانید، سرب و دیگر فلزات سنگین هستند. این فلزات سنگین می‌توانند سمی باشند. نسخه بهتر مصرف این دانه‌ها این است که آنها را به صورت بو داده استفاده کنید، زیرا گرما سیانید و سایر عناصر سمی را از بین می‌برد.

همچنین می‌توانید از تخم کتان آسیاب شده برای تهیه یک نوشیدنی کاهش وزن استفاده کنید که به احساس سیری طولانی مدت و همچنین بهبود هضم کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه‌های کتان آسیاب شده را با آب داغ مخلوط کنید. تخم کتان ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما باید بخشی از یک رژیم غذای سالم و  پر از غذاهای مغذی باشد. همچنین باید مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می‌کنید تا وزن کم کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان