جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.2
(30)

تخم شنبلیله از دوران باستان به عنوان یک دارو شناخته شده است. مردم آن دوران این گیاه را به عنوان دارویی برای کاهش اشتها و کاهش چربی شکم مصرف می‌کردند. اما نحوه استفاده از شنبلیله برای لاغری شکمی چگونه است؟

تخم شنبلیله برای لاغری شکمی

تخم شنبلیله برای لاغری شکمی

چربی شکم اخیرا مورد توجه بسیاری‌ها قرار گرفته است که در واقع ناشی از سبک زندگی شلوغ امروزی، کم تحرکی و پیروی از رژیم غذایی ناسالم است. زمانی که هیچ فعالیت بدنی و ورزش نداشته باشید و در عین حال غذای سالم نیز مصرف نکنید، چربی در قسمت های مختلف بدن تجمع می‌یابد که نگران کننده‌ترین آن چربی شکمی است و به آن چربی احشایی نیز می‌گویند. چیزی که در مورد این نوع چربی عجیب است این است که اندام‌های داخلی را احاطه کرده و بر عملکرد آن‌ها تأثیر می گذارد و فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن قرار می‌دهد. از طرفی از بین بردن چربی شکم کار سختی است. اگر دچار چربی شکمی هستید، زمان زیادی نیاز دارید تا بتوانید از شر آن‌ها خلاص شوید. اما برخی مواد غذایی سالم و مصرف گیاهان دارویی مانند تخم شنبلیله می‌توانند به لاغری شکمی کمک کنند. تخم شنبلیله تاثیر خوبی بر آب شدن چربی های شکم دارد.

باید بگوییم که تخم شنبلیله 6000 سال است که توسط هندی ها، یونانی ها، مصری ها و رومی ها به عنوان یک دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

شنبلیله چیست؟

شنبلیله یا متی یک گیاه معطر و خوش طعم است که به عنوان ادویه در ترکیب غذاها استفاده می‌شود. این گیاه دارویی تاثیر خوبی بر افزایش شیر مادران شیرده داشته و به درمان تب، استفراغ، کم اشتهایی، دیابت، یبوست و سایر بیماری‌ها کمک می‌کند. همچنین مردم قدیم این دانه را به روتین مراقبت از پوست و مو نیز اضافه می‌کردند.

تخم شنبلیله در هر 100 گرم حاوی 13.7 درصد آب، 26.2 درصد پروتئین، 5.8 درصد چربی، 3 درصد مواد معدنی، 7.2 درصد فیبر و 44.1 درصد کربوهیدرات است. این گیاه دارویی همچنین کلسیم، فسفر، کاروتن و ریبوفین نیز دارد.

نحوه استفاده از تخم شنبلیله در دوران باستان

تخم گیاه شنبلیله از زمان های قدیم هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارو استفاده می‌شد. هزاران سال پیش، مصریان باستان از آن به عنوان دارویی برای درمان سوختگی استفاده می‌کردند. آنها برای مومیایی کردن مردگانشان نیز از تخم شنبلیله استفاده می‌کردند. برای یونانیان باستان، شنبلیله دارویی برای درمان عفونت ها بود، در حالی که رومی ها از آن به عنوان داروی کاهش تب، مشکلات تنفسی و روده استفاده می کردند.

فواید تخم شنبلیله

فواید تخم شنبلیله

  • تخم شنبلیله در افزایش شیر مادران شیرده و کاهش چربی شکم موثر است.
  • برای کاهش تب و درمان نفخ نیز مفید است.
  • تخم‌ شنبلیله اثر صاف‌کنندگی روی پوست و غشاهای مخاطی دارند و هرگونه تحریک پوستی را از بین برده، تورم و درد را کاهش می‌دهند.
  • تخم شنبلیله خاصیت ادرارآوری دارد.
  • نفخ معده را برطرف می کند.
  • دمنوش شنبلیله خیلی فوری تب را قطع می‌کند.
  • تخم شنبلیله سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که برای بیماران دیابتی داروی خوبی محسوب می‌شود.
  • دانه شنبلیله برای رفع شوره سر مفید است.
  • مصرف تخم شنبلیله برای لاغری شکمی مفید است. زیرا گالاکتومانان، یک جزء محلول در آب که در دانه های شنبلیله یافت می شود، در سرکوب اشتها تاثیر فوق العاده‌ای دارد. فیبر بالای آن نیز به کاهش نفخ کمک کرده و به عنوان یک ملین عمل می کند.

نحوه مصرف دانه شنبلیله برای لاغری شکمی

1 تا 2 قاشق چایخوری از تخم شنبلیله شسته نشده را یک شب خیس کنید و اول صبح میل کنید. همچنین می‌توانید 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در 250 میلی لیتر آب بجوشانید و به عنوان دمنوش بنوشید.

به یاد داشته باشید که بیش از حد از تخم شنبلیله مصرف نکنید، زیرا مصرف آن در دوزهای بالا ممکن است باعث کاهش شدید قند خون شود و در برخی موارد می تواند واکنش های آلرژیک را در پی داشته باشد. عوارض جانبی بالقوه تخم شنبلیله شامل اسهال، حالت تهوع و سایر مشکلات در دستگاه گوارش و به ندرت سرگیجه و سردرد می‌شود.

چه کسانی نباید تخم شنبلیله مصرف کنند؟

چه کسانی نباید تخم شنبلیله مصرف کنند؟

  • هرچند مصرف کم تخم شنبلیله هیچ عارضه جانبی نگران کننده‌ای ندارد، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به ناراحتی معده شود. زیرا این گیاه سرشار از فیبر است.
  • زنان باردار باید از خوردن تخم شنبلیله که حاوی اکسی توسین است، خودداری کنند زیرا خطر انقباضات رحمی، زایمان زودرس و سقط جنین را در پی دارد.
  • افراد مبتلا به دیابت باید در استفاده از تخم شنبلیله احتیاط کنند، زیرا این دارو ممکن است منجر به کاهش شدید قند خون شود.
  • همچنین اگر دچار بثورات پوستی، حساسیت و قرمزی پوست هستید، سعی کنید تخم شنبلیله مصرف نکنید.
  • تخم شنبلیله به دلیل داشتن فیبر نامحلول می‌تواند منجر به اسهال شود. بنابراین در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 30

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان