جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.1
(43)

همه ما دوست داریم که تاثیر اولیه خوبی روی آدم‌ها داشته باشیم. خواه قرار است در یک مصاحبه شغلی حاضر شویم و خواه قرار است با فردی که دوستش داریم ملاقات کنیم. ایجاد یک تاثیر خوب اولیه با چند استراتژی ممکن و شدنی است. ما در این نوشتار به این استراتژی‌ها پرداخته‌ایم. با خبرنامه همراه باشید.

۹ استراتژی موثر برای اینکه تاثیر اولیه خوبی روی آدم‌ها داشته باشیم

شاید بخواهید تاثیر فوق‌العاده‌ای را در اولین دیدار روی یک کارفرمای احتمالی ایجاد کنید، یا شاید هم می‌خواهید هنگام ملاقات با والدین شریک زندگی‌تان، تاثیر خوبی روی آنها بگذارید. برنامه‌تان هر چه که باشد، این استراتژی‌ها کمک‌تان می‌کنند:

لبخند را فراموش نکنید

لبخند زدن این یکی از ساده‌ترین و موثرترین‌ کارهایی است که می‌توانید انجام دهید و در دیدار اولیه‌تان عالی ظاهر شوید. هرچند توصیه این است که لبخندتان واقعی و از ته دل باشد، اما حتی اگر برای‌تان مقدور نیست، با یکی دو لبخند تصنعی کار را تمام کنید!

ارتباط چشمی درست داشته باشید

ارتباط چشمی درست داشته باشید

زمانی که با آدم‌ها ارتباط چشمی دارید، به چشم‌شان قابل اعتمادتر و واقعی‌تر دیده می‌شوید. این در تمام فرهنگ‌ها صادق است، بنابراین می‌توان تماس چشمی را به عنوان یکی از نکات جهانی تاثیرگذاری معرفی کرد.

محکم دست بدهید

افرادی که محکم دست می‌دهند، جسورتر و قابل‌ اعتمادتر دیده می‌شوند، البته فراموش نکنید که در این مورد نباید زیاده‌روی کنید.

مخاطب‌تان را به اسم صدا بزنید

دیل کارنگی، نویسنده کتاب «چگونه دوست بیابیم و بر آدم‌ها تأثیر بگذاریم»، گفته است که نام‌ها شیرین ترین و مهم ترین کلمات در هر زبانی هستند. منظور او این است که همه ما ناخودآگاه به افرادی که از اسم‌مان استفاده می‌کنند پاسخ می‌دهیم. به همین دلیل صدا زدن اسم یک راه عالی برای ایجاد تاثیر اولیه خوب است. قطعا حس خوبی ایجاد می‌کنید وقتی که مخاطب‌ تان متوجه می‌شود که اسمش به خاطر سپرده‌اید. این 24 ترفند روانشناسی برای جذب مردان بهترین هستند!

وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید

نحوه نشستن و وضعیت بدن چیزهای زیادی به مخاطب انتقال می‌دهد. اگر بلافاصله روی صندلی خم شوید یا زمانی که در موقعیت رسمی قرار می‌گیرید، بدن‌تان را عقب بدهید و پاها را بالا بیاورید، بی ادب دیده خواهید شد. قرص و محکم و با حالت باز بدنی بنیشینید و سرا پا گوش به حرف‌های مخاطب‌تان دقت کنید.

برای ایجاد تاثیر اولیه خوب، ظاهر مناسبی داشته باشید

برای ایجاد تاثیر اولیه خوب، ظاهر مناسبی داشته باشید

بد لباس پوشیدن می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی مخاطب‌تان داشته باشد. یادتان باشد که هر جایی و جمعی لباس مخصوص و مناسب خود را می‌خواهد. با انتخاب درست لباس و در عین حال خوش پوش بودن، قطعا تاثیر مثبت زیادی در اولین دیدار خواهید داشت. این ساده‌ترین راهکار برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب است.

با حضور ذهن حرف‌های مخاطب‌تان را گوش دهید

توصیه می‌شود که حرف‌های مخاطب را به طور فعالانه و با حضور ذهن بشنوید. بسیاری از ما اغلب، زمانی که مخاطب‌مان صحبت می‌کند، به این فکر می‌کنیم که در پاسخ او چه بگوییم. مشکل این است که اگر ما این کار را انجام دهیم، توجه کافی نداریم. در صورتی که به دقت حرف‌های مخاطب‌تان را گوش بدهید، پاسخ‌های منطقی و درست خواهید داد و به این ترتیب تاثیر خوبی روی او خواهید گذاشت.

به دنبال اشتراکات بین خودتان و مخاطب باشید

اگر می‌خواهید در اولین ملاقات با کسی تأثیر اولیه خوبی داشته باشید، باید سعی کنید هر چه سریعتر نقاط مشترکی با او پیدا کنید. گاهی اوقات، می‌توانید با انجام کمی تحقیق در مورد فردی که قرار است ملاقات کنید، نقاظ مشترکی پیدا کنید. اگر این کار امکان پذیر نبود، کارتان کمی سخت می‌شود. هر چند باز هم با گوش دادن درست می‌توانید از حرف‌های مخاطب‌تان چیزی به عنوان یک نقطه اشتراک پیدا کنید.

موبایل‌تان را کنار بگذارید

موبایل‌تان را کنار بگذارید

وقتی با کسی وقت می‌گذرانیم، هیچ چیز به اندازه اینکه نیمی از وقت خود را به گوشی‌مان نگاه می‌کنیم احساس بی احترامی ایجاد نمی‌کند. با این کار به مخاطب‌مان می‌گوییم که بیشتر به تلفن‌مان علاقه مندیم تا او. حتی اگر منتظر تماس مهمی هستید یا دلیل خوبی برای چک کردن گوشی دارید، بهتر است آن را سایلنت کنید و تا حد امکان در جیب‌تان بگذارید.

کلام پایانی: تاثیر اولیه اهمیت زیادی دارد

اکنون که چند استراتژی عالی برای ایجاد یک تأثیر اولیه خوب را می‌شناسید، می‌توانید دانسته‌های‌تان را عملی کنید. نکته مهم در مورد این استراتژی‌ها این است که می‌توانید آنها را تقریباً در هر موقعیتی به کار ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به خاطر داشته باشید تا زمانی که نیاز دارید تاثیر اولیه خوب دارید، از آنها استفاده کنید. اگر قرار ملاقات اول تان است بهتر است این مقاله را نیز بخوانید: چطور شخصیت واقعی یک زن را در اولین ملاقات تشخیص دهیم؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 43

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان