جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

در مرحله آغازین یک رابطه عاشقانه، بسیاری از زوج‌ها احساس می‌کنند که به شدت عاشقند و هر کاری برای فرد مورد علاقه‌شان می‌کنند. اما با گذشت زمان بسیاری از افراد به آن تصوری که از یک “رابطه عاشقانه ایده آل” دارند، نمی‌رسند، اتفاقی که منجر به ناامیدی و در نهایت جدایی می‌شود.

انتظارات غیرواقعی و شکست روابط

اگر شما هم توقعات زیر را دارید می‌توانید منتظر شکست رابطه و جدایی باشید:

توقع یک رفتار بی عیب و نقص

توقع یک رفتار بی عیب و نقص

اینکه از شریک زندگی‌تان انتظار داشته باشید در همه شرایط عالی باشد، ناامیدی ایجاد می‌کند. طبیعی است که با چنین انتظاری، اگر یک نقص کوچک ببینید نسبت به رابطه‌تان ناامید می‌شوید.

این انتظار که شریک زندگی‌تان همه چیز را حدس بزند و بفهمد

اگر انتظار داشته باشید که فرد مورد علاقه‌تان بدون اینکه چیزی بگویید، احساسات و افکار شما را بخواند و درک کند، بارها و بارها سوء تفاهم در رابطه ‌تان ایجاد خواهد شد. انتظار توجه بیش از حد عاطفی از همسرتان، دوام رابطه را دشوار می‌کند.

انتظار توافق صد در صدی

اگر انتظار دارید شریک زندگی تان همیشه و در همه چیز با شما موافق باشد، باید بگوییم که رابطه شما یک رابطه مترقی نخواهد بود. اینکه هر دو طرف به یکدیگر اجازه تصمیم گیری و ابراز عقیده را ندهند، باعث نارضایتی عاطفی در دراز مدت خواهد شد.

انتظار تغییر کردن شریک زندگی

اینکه هر یک از شرکا انتظار داشته باشند که دیگری مطابق انتظارات او تغییر کند، نشانه یک رابطه ناسالم است. چنین انتظاری همچنین می‌تواند نشانه ای از خودشیفتگی باشد. تشخیص و پیدا کردن نقص در یکدیگر و انتظار تغییر یافتن گاهی اوقات می‌تواند بیش از حد کنترل کننده باشد و ممکن است در نهایت منجر به شکست رابطه شود.

خواهان وقت و توجه زیاد بودن

خواهان وقت و توجه زیاد بودن

هر دو فرد در یک رابطه به فضای شخصی احتیاج دارند. ندادن این زمان به طرف مقابل می‌تواند ناامیدی و عدم صمیمیت عاطفی در یک رابطه ایجاد کند. این یکی از مهم‌ترین عواملی است که منجر به جدا شدن زوجین و شکست رابطه می‌شود.

این توقع که شریک زندگی‌تان مشکلات شما را برطرف کند

اینکه از شریک زندگی‌مان انتظار داشته باشیم مدام مشکلات شخصی ما را حل کند، می‌تواند از نظر عاطفی خسته کننده باشد. چنین توقعی باعث ایجاد نارضایتی عاطفی بین دو طرف خواهد شد.

انتظارات جنسی غیر منطقی

انتظارات جنسی غیر واقعی یکی دیگر از دلایل اصلی به هم خوردن بسیاری از روابط است. این شکل از انتظار بر صمیمیت عاطفی تأثیر می‌گذارد. بد نیست بدانید صحبت کردن در مورد نیازها و خواسته‌های جنسی، کلید یک رابطه رضایت بخش عاطفی است.

توقع رفتار عاشقانه دائمی

میل به رفتار عاشقانه و احساسی به طور دائم، باعث ایجاد وابستگی عاطفی و یک رابطه وابسته می‌شود. در چنین شرایطی فرد می‌تواند هنگام تلاش برای پر کردن نیازهای عاطفی شریک زندگی خود، از نظر عاطفی تخلیه شود. وسواس زیاد و دلخوری از شریک زندگی بدون توجه به وضعیت عاطفی او منجر به ناامیدی و در نهایت شکست رابطه می‌شود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان