جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(7)

احتمالا فرد مورد نظر را پیدا کرده‌اید که حالا در این مقاله هستید. شاید هنوز چیزهایی وجود دارد که در موردشان مطمئن نشده‌اید یا دوست دارید برخی اطلاعات درست و به درد بخورد از فرد مورد علاقه‌تان به دست بیاورید. در این صورت سوالات قید شده در این نوشتار به دردتان خواهد خورد.

سوالاتی که در دوران نامزدی باید بپرسید

سوالاتی که در زیر می‌بینید، ارزش مطرح کردن را دارند و قطعا پاسخ‌شان در تصمیم شما اثر گذار خواهد بود:

در حال حاضر وضعیت مالی‌ات، از جمله بدهی ها و پس اندازت چگونه است؟

اگر به اندازه کافی با پارتنرتان ملاقات داشته اید تا به ازدواج فکر کنید، احتمالاً اطلاعات اولیه درآمد او را می‌دانید. اما آیا او بدهی دارند؟ آیا پس انداز دارد؟ افراد زیادی این اطلاعات را پنهان می‌کنند در حالی که تاثیر مستقیمی در شیوه زندگی شما دارد.

دوست دارید دین یا معنویت چه نقشی در زندگی شما داشته باشد؟

ممکن است فکر کنید که پاسخ شریک زندگی‌تان را می‌دانید، اما در حالت ایده‌آل، بهتر است واقعاً در مورد چگونگی تأثیر مذهب در زندگی او اطلاعات دقیقی کسب کنید. اگر با هم فرزندانی داشته باشید چگونه آنها را تربیت خواهید کرد؟ آیا سنت ها یا فعالیت هایی وجود دارد که می‌بایست بخشی از سبک زندگی مشترک شما شود؟

آیا بچه می‌خواهید؟ اگر چنین است، چه زمانی؟

اگرچه تصمیم‌گیری در مورد بچه دار شدن یا نشدن ممکن است یک مسئله بدیهی به نظر برسد که باید قبل از ازدواج به آن پرداخته شود، اما لازم است در موردش حتما صحبت کنید. شما همچنین باید درباره نحوه بچه دار شدن صحبت کنید. در صورت بروز مشکلات باروری چه خواهید کرد؟ صرف نظر از وضعیت باروری خود، آیا به فرزندخواندگی علاقه مند هستید یا رحم اجاره ای؟

نظر شما در مورد فرزند پروری چیست؟

این سوال بسیار مهم است. اگر قصد دارید بچه دار شوید، پارتنرتان خود را چه جور پدری می‌بیند؟ چگونه می‌خواهید فرزندان خود را بزرگ کنید؟ چگونه وظایف والدینی را تقسیم خواهید کرد؟

دوران کودکی شما چگونه بوده است؟

این سوال با بحث درباره افکار شما در مورد فرزندپروری همراه است. «مردم واقعاً درباره نحوه تربیتشان در دوران کودکی صحبت نمی‌کنند – آیا تربیت‌شان ملایم بوده، یا خشن؟» با صحبت کردن در مورد خاطرات سال‌های اولیه زندگی‌تان با والدین، اطلاعات ارزشمندی به دست خواهید آورد.

پس از ازدواج چند وقت یک بار خانواده تو را خواهیم دید؟

شاید قبلاً با خانواده همسر آینده تان رابطه داشته اید. عالیست! اما اکنون زمان آن رسیده است که در مورد اینکه چقدر آنها را می‌بینید و اینکه چقدر در زندگی شما نقش خواهند داشت، صحبت کنید، به خصوص زمانی که بچه دارید. آیا هر کدام از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به مراقبت از کودک کمک خواهند کرد؟ تعطیلات را چگونه سپری خواهید کرد؟ بسیاری اوقات، فرد ممکن است بخواهد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند. اما اگر هر دوی شما می‌خواهید تعطیلات را با خانواده خودتان بگذرانید، ممکن است نیاز به برنامه ریزی داشته باشید.

خودتان را در ایجاد تعادل بین کار و خانواده چگونه می‌بینید؟

این روزها، بسیاری از زوج‌ها هر دو تصمیم می‌گیرند شغل خود را حفظ کنند، حتی زمانی که بچه دارند. بنابراین، ضروری است که بپرسیم آنها چگونه برای ایجاد تعادل بین زندگی حرفه ای و شخصی خود برنامه ریزی می‌کنند، به خصوص اگر تصمیم دارید پدر و مادر شوید. شریک زندگی شما چقدر شغل خود را در اولویت قرار می‌دهد، و آیا با افزایش سن، این شغل تغییر خواهد کرد؟ اگر بچه داشته باشید، آیا یکی از شما در مورد کار خود یک قدم به عقب برمی‌دارد؟ مراقبت از کودک چطور باید انجام شود؟

کجا زندگی خواهیم کرد؟

بعد از ازدواج به جای دیگری نقل مکان می‌کنید؟ زمانی که بچه دار شوید چطور؟ در طول این مکالمه، همچنین ایده خوبی است که بپرسید اگر به پارتنر شما در مکانی دیگر شغلی (بهتر) پیشنهاد شود، می‌خواهد نقل مکان کند یا خیر. و از طرف دیگر: اگر یک پیشنهاد شغلی شگفت انگیز در شهر دیگری دریافت کنید، آیا شریک زندگی تان حاضر می‌شود با شما نقل مکان کند؟

آیا شما (یا اعضای خانواده‌تان) مشکلات سلامتی دارید که من از آنها بی‌خبرم؟

و اگر چیزی در خانواده آنها وجود داشته باشد، آیا آزمایشی وجود دارد که بتوانند برای تعیین اینکه آیا ناقل هستند یا خیر، انجام دهند؟

تعهد برای شما چه معنایی دارد؟

فراتر از خیانت جنسی، انواع مختلفی از خیانت وجود دارد: خیانت عاطفی، خیانت اینترنتی، و غیره. به این دلیل، بحث در مورد اینکه وفاداری و تعهد از نظر شما چگونه است، می‌تواند مفید باشد. او توضیح می‌دهد: «بسیاری از مواقع مردم در مورد این موضوع صحبت نمی‌کنند، و سپس در طول مسیر شگفت‌زده می‌شوند.»

ارزش ها و باورهای اصلی شما چیست؟

«این ارزش یا باور فقط به اینکه به چه کسی رأی داده‌ای و وابستگی‌های سیاسی تو چیست، مربوط نمی‌شود»، اگرچه ممکن است بخواهید در مورد این موارد هم سوال کنید. اما شریک زندگی شما در مورد حقوق باروری یا برابری برای افرادی که به حاشیه رانده شده اند چه احساسی دارد؟ آنها در دنیا بیشتر به چه مسائلی اهمیت می‌دهند؟ اینها سوالات بزرگ، اما اغلب مهمی هستند.

کلام پایانی

به یاد داشته باشید: برخی از این بحث ها ممکن است ناراحتی ایجاد کنند (یا حتی منجر به اختلاف نظر شوند!)، اما قطعا قوی تر ظاهر خواهید شد. ارتباطات سالم برای یک رابطه مستحکم ضروری است و زوج‌هایی که یاد می‌گیرند چگونه سخت‌ترین مکالمات را با احترام پیش ببرند، به احتمال زیاد در آزمون زمان پیروز خواهند شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان