جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4
(2)

همه ما به دوران پیری و پیر شدن فکر می‌کنیم. حرف‌های تلخ زیادی هم در رابطه با این دوران می‌شنویم که البته بسیاری از آنها واقعیت ندارند. در واقع خیلی از چیزهایی که می‌شنوید باورهای اشتباه در مورد پیری هستند که نباید آنها را خیلی جدی بگیرید. ما اینجاییم تا این باورهای غلط را با شما در میان بگذاریم تا نگاه‌تان نسبت به پیری عوض شود.

۷ باور غلط در مورد پیری

شاید شما هم برخی از این موارد را شنیده باشید و احتمالا خلاف‌شان هم برای‌تان ثابت شده باشد:

وقتی پیر می‌شوید نمی توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید

وقتی پیر می‌شوید نمی توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید

احتمالا این را بارها شنیده‌اید و توصیه می‌کنیم اصلا آن را باور نکنید. در واقع، یادگیری مهارت‌های جدید یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ وضعیت شناختی با افزایش سن است. خواه شرکت در کلاس آشپزی باشد و خواه یاد گرفتن یک بازی صفحه‌ای جدید یا حتی یادگیری یک زبان کاملاً جدید، همه و همه در دوره پیری قابل انجام هستند. ابدا انتظار نداشته باشید که توانایی یادگیری شما با بالا رفتن سن کاهش بیابد.

افراد مسن نباید بیش از حد ورزش کنند

تا زمانی که پزشک چنین چیزی نگوید، هیچ دلیلی برای زیاد ورزش نکردن وجود ندارد. افراد مسن می‌توانند و باید ورزش کنند. در واقع، ممکن است ورزش کردن در این زمان مهمتر از هر زمان دیگری باشد. CDC همان 150 دقیقه ورزش متوسط و دو روز تمرین قدرتی در هفته را که برای بزرگسالان در هر سنی همواره توصیه کرده است، برای بزرگسالان بالای 65 سال توصیه می‌کند.

با افزایش سن به خواب کمتری نیاز دارید

بیشتر سالمندان به همان میزان خواب نیاز دارند که بزرگسالان در هر سنی نیاز دارند، اما ممکن است آن مقدار خوابی را که نیاز دارند دریافت نکنند. این امر می‌تواند منجر به کاهش انرژی و شادی کمتر در آنها شود، بنابراین اولویت قرار دادن خواب بسیار مهم است.

با افزایش سن نیازی نیست مشغول کاری باشید

با افزایش سن نیازی نیست مشغول کاری باشید

وقتی به تصویر کلیشه‌ای افراد مسن که روی صندلی‌های گهواره‌ای نشسته‌اند و احساس سرما می‌کنند فکر می‌کنید، به نظر می‌رسد که پس از یک عمر کار در یک حرفه یا انجام کارهای خانه، وقت استراحت کردن‌شان است.

مشغول کار و فعالیت‌های مختلف بودن در واقع با زندگی طولانی تر و کیفیت زندگی بهتر همراه است. یعنی هر چه فعال‌تر باشید، عمرتان هم طولانی‌تر خواهد بود. خواه مشغول کار داوطلبانه شوید و خواه کارهایی مثل مراقبت از نوه‌ها یا گذراندن وقت با نوه‌ها، دور هم جمع شدن با دوستان یا هر فعالیت دیگری انجام بدهید. برخی کارها را حتما پس از بازنشستگی در برنامه خود نگه دارید تا بهترین زندگی را در دوران پیری داشته باشید.

افراد مسن تر به رابطه جنسی اهمیت نمی دهند

یکی از افسانه ها در مورد پیری این است که افراد مسن علاقه ای به رابطه جنسی ندارند. واقعیت این است که دو سوم بزرگسالان بالای 65 سال گزارش می‌دهند که به رابطه جنسی علاقه دارند و بیش از نیمی از افراد مسن فعال از نظر جنسی دو تا سه بار در ماه رابطه جنسی دارند.

همه در نهایت به آرتروز مبتلا می‌شوند

در حالی که قطعاً درست است که شیوع آرتروز با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد، اما ابتلا به آن اجتناب ناپذیر نیست. تنها حدود نیمی از افراد بالای 65 سال به آرتروز مبتلا هستند، و کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا در صورت ابتلا تأثیرش را به حداقل برسانید. ورزش منظم یک راه واقعا عالی برای کمک به جلوگیری از آرتروز و درد مفاصل است.

کار مفیدی از عهده آدم های مسن برنمی‌آید

کار مفیدی از عهده آدم های مسن برنمی‌آید

با افزایش سن افراد، نمی توان انکار کرد که نقش آنها تغییر می‌کند. بازنشستگی، بزرگ شدن بچه ها و ترک خانه و اتفاقات ریز و درشت زندگی باعث می‌شود افراد مسن احساس کنند وقتی سن خاصی را پشت سر می‌گذارند چندان مفید نیستند.

اما حقیقت این است که آنها از بسیاری جهات در مقایسه با هر زمان دیگری مفیدتر هستند. به عنوان مثال، تقریباً یک چهارم کودکان زیر پنج سال به طور مرتب مورد مراقبت پدربزرگ و مادربزرگ هستند. کارهای داوطلبی، میهمانی‌های بزرگ خانوادگی، آموزش و موارد دیگر را اضافه کنید و نسلی از افراد بسیار مهم خواهید داشت!

کلام پایانی: به افسانه های پیری گوش ندهید

درسی که در اینجا وجود دارد این است که ما واقعاً نباید به افسانه های مربوط به پیری گوش دهیم. آدم‌ها با بالا رفتن سن تغییر می‌کنند و رشد می‌کنند (فقط به سرعت رشد بچه ها نگاه کنید)، اما این تغییرات لزوما به معنای بدتر شدن نیستند. افراد مسن امروزی از نظر ذهنی و جسمی فعال‌تر از افراد پیر در دهه‌های گذشته هستند. و اگرچه ممکن است با بالا رفتن سن همه چیز کمی متفاوت به نظر برسد، اما افراد مسن هنوز بخش مهمی از جامعه هستند. نکته آخر اینکه رسیدن به دوره پیری موهبتی است که خیلی ها از آن محروم می‌شوند؛ پس بهتر است قدر آن را بدانید و به بهترین نحو ممکن از این دوران استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان