جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

۵ گیاه دارویی برای درد مفاصل که معجزه می‌کنند

۵ گیاه دارویی برای درد مفاصل که معجزه می‌کنند
خواندن 3 دقیقه
1.3
(3)

همانطور که می دانید درد مفاصل می تواند عوامل مختلی مانند آرتریت، بورسیت و یا آسیب داشته باشد. از طرفی بیماری هایی مثل آنفولانزا نیز می توانند عواملی دیگر بر بروز دردهای مفصلی باشند و با این که شما می توانید برای تسکین درد به پزشک مراجعه کنید، روش های خانگی دیگر نیز وجود دارند که می‌شود از آن ها برای درمان درد مفاصل استفاده کنید، درست مثل گیاهان دارویی. در واقع ما در این مطلب جدای از عوامل و علائم درد مفاصل به معرفی بهترین داروی گیاهی برای درد مفاصل پرداخته ایم. اگر به هر دلیلی دوست ندارید به پزشک مراجعه کنید، می توانید از گیاهان دارویی برای درمان درد مفاصل استفاده کنید. با این حال اگر هیچ وقت از این داروهای گیاهی مصرف نکرده اید، قبل از هر اقدامی باید با پزشک مشورت کنید. به خصوص اگر بیماری های زمینه‌ای دیگر نیز دارید. به هر روی در این مطلب با ما همراه باشید!

زردچوبه

زردچوبه

امکان ندارد زردچوبه جزء ادویه های همیشگی آشپزخانه نباشد. این گیاه دارویی عطر و طعم و صد البته رنگ خوبی دارد که در ترکیب غذاها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل داشتن ماده فعال کورکومین، خاصیت ضد التهابی نیز دارد. اگر مبتلا به درد مفاصل هستید، به طور منظم زردچوبه مصرف کنید، خیلی سریع دردها تسکین یافته و حتی می توانید، جلوی پیشرفت آرتریت روماتوئید را نیز بگیرید.

چای سبز

چای سبز

چای سبز از نوشیدنی های همیشگی ماست. این نوشیدنی نه تنها به چربی سوزی بدن کمک می کند، بلکه تاثیر خوبی بر بهبود عملکرد مغز نیز دارند. همچنین بر اساس تحقیقات جدید، نوشیدن چای سبز درمان کننده آرتروز و آرتریت روماتوئید نیز است. اگر هر روز چند فنجان چای سبز بنوشید یا مکمل این گیاه دارویی را مصرف کنید، از شر درد مفاصل خلاص خواهید شد.

زنجبیل

زنجبیل

هیچ کس نیست که از خواص زنجبیل چیزی نداند. زنجبیل تاثیر فوق العاده ای بر درمان التهاب بدن و سم زایی آن دارد. همچنین این گیاه دارویی با تنظیم سطح قند خون از بروز و ابتلا به بیماری هایی چون بیماری قلبی، کلسترول بد و سرطان جلوگیری می کند. از طرفی باعث تقویت عملکرد مغز نیز می شود. با این حال علاوه بر این خواص، زنجبیل با داشتن ماده فعال گینگرول، یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی برای درمان درد مفاصل و آرتریت روماتوئید به حساب می آید.

اکالیپتوس

اکالیپتوس

بهترین داروی گیاهی برای درد مفاصل اکالیپتوس است. این دارویی گیاهی به عنوان ضد درد موضعی عمل می‌کند. به همین دلیل افراد مبتلا به درد مفاصل بیشتر اوقات از کرم و پماد حاوی اکالیپتوس استفاده می‌کنند. اکالیپتوس بوی قوی دارد که به آرامش اعصاب کمک می‌کند. همچنین این گیاه تسکین دهنده فوری درد است. زیرا حاوی تانن بوده و منجر به کاهش تورم، التهاب و درد می شود. اگر هیچ وقت از این گیاه دارویی استفاده نکرده اید، حتما قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ضد التهاب قوی است. همچنین این گیاه دارویی حاوی آلوئین و امودین است که به عنوان ضد درد شناخته می شوند. اکثر اوقات از آلوئه ورا برای درمان سوختگی شدید آفتاب استفاده می شود. همچنین یک تسکین دهنده عالی برای درد مفاصل است. اگر دچار درد مفاصل هستید، حتما مقداری از ژل آلوئه ورا را به شکل موضعی روی ناحیه درد ماساژ دهید تا درد آن تسکین پیدا کند. همچنین می ‌توانید مکمل آلوئه ورا مصرف کنید. با این حال حتما قبل از مصرف این مکمل با پزشک صحبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان