جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.6
(7)

همانطور که می‌دانید خون از انواع مختلف سلول ها مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها تشکیل شده است. هر کدام از این سلول‌ها نقش و وظیفه مشخصی در بدن دارند تا بتوانند به درستی از سلامت بدن محافظت کنند. وقتی سطح گلبول سفید خون کاهش پیدا می‌کند، سیستم دفاعی بدن ضعیف شده و فرد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار می‌گیرد. از این رو ما تصمیم گرفتیم با معرفی بهترین داروی گیاهی برای افزایش گلبول سفید خون به شما کمک کنیم با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز بیماری ها جلوگیری کنید.

بهترین داروی گیاهی برای بالا بردن گلبول سفید

بهترین داروی گیاهی برای بالا بردن گلبول سفید

اگر به دنبال تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن گلبول سفید در خون هستید، این 8 گیاه دارویی می‌توانند کمک کننده باشند:

گیاه گون

هوانگ چی یا گون از داروهای طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی و افزایش دهنده گلبول سفید است. این گیاه با افزایش تولید لکوسیت در خون و تقویت فاگوسیتوز می‌تواند به درمان بیماران مبتلا به سرطان کمک کند. همچنین گیاه دارویی گون از بروز سرطان و بیماری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

اکیناسه یا سرخارگل

سرخارگل یا اکیناسه از دیگر گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. این گیاه با افزایش سطح لکوسیت در خون باعث تقویت سلول‌های بدن در مقابل عوامل بیماری زا می‌شود.

اگر به طور منظم گیاه دارویی سرخارگل مصرف کنید هم به افزایش گلبول‌های خون کمک می‌کنید، هم می‌توانید از بدن در برابر حمله ویروس‌ها و باکتری ها محافظت کنید. از طرفی این گیاه یک سم زدای طبیعی شناخته می‌شود که می‌تواند سردردهای مزمن و گلودرد را درمان کند.

زردچوبه

زردچوبه

حتما می‌دانید که زردچوبه یک گیاه دارویی مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. در واقع زردچوبه با داشتن کورکومین یک ماده آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می‌تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت و باعث افزایش گلبول های سفید خون شود.

پنجه گربه

پنجه گربه در جنگل های آمازون رشد می‌کند و بهترین داروی گیاهی برای بالا بردن گلبول سفید محسوب می‌شود. همچنین این گیاه به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند.

ریشه جینسنگ

برای بالا بردن گلبول های سفید ریشه جینسنگ مصرف کنید. جنسینگ بهترین گیاه دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش دهنده گلبول های سفید خون است. با مصرف جینسینگ امکان ابتلای شما به سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش پیدا می‌کند و از شدت آن به مراتب کاسته می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده اگر افراد مسن در کنار تزریق واکسن آنفولانزا، جینسینگ نیز مصرف کنند، از بروز عفونت مجاری فوقانی دستگاه تنفسی جلوگیری خواهند کرد.

قره قاط

قره قاط میوه و گیاه غنی از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بالا رفتن گلبول های سفید خون کمک می‌کند. این گیاه از مجاری ادراری در برابر عفونت محافظت می‌کند و همچنین تقویت کننده حافظه است. اگر در سنین بالا قرار دارید برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر حتما قره قاط مصرف کنید.

چای ترش

چای ترش

چای ترش نوعی چای گیاهی است که به صورت گرم و سرد سرو می‌شود. این چای بدون کافئین رنگ قرمز، طعم ترش و بوی خوبی دارد و از آن جایی که حاوی ویتامین سی فراوان است به درمان سرماخوردگی و تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. از طرفی مصرف چای ترش منجر به کاهش فشار خون و بهبود گردش خون می‌شود و همچنین می‌تواند باعث از بین رفتن استرس و اضطراب شود. چای ترش که یک افزایش دهنده طبیعی گلبول های سفید خون است، با آنتی اکسیدان‌هایی چون اسید سیتریک و اسید اسکوربیک از سلول‌های بدن محافظت می‌کند. همچنین این چای خاصیت ضد سرطانی و میکروبی دارد که علاوه بر تقویت میکانیزم دفاعی بدن با عفونت باکتریایی نیز مبارزه می‌کند.

چای سفی

یکی دیگر از بهترین داروهای گیاهی برای بالا بردن گلبول سفید، چای سفید است. این چای حاوی مقادیر زیاد پلی فنول یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از بدن در برابر حمله ویروس‌ها و عفونت‌های باکتریایی محافظت می‌کند. از طرفی این چای خاصیت ضد قارچی دارد. همچنین بهترین نوشیدنی زمستانی برای درمان سرماخوردگی و رفع عفونت به حساب می‌آید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان