جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
2
(1)

در جهان هزاران گیاه دارویی وجود دارد که به عنوان دارو یا ادویه در غذاها و خوراکی ‌ها استفاده می‌شود. اما برخی از این گیاهان دارویی جزء گرانترین گیاهان دارویی جهان هستند. آن‌ها علاوه بر خواص درمانی طعم و مزه فوق العاده‌ای هم دارند و به عنوان چاشنی غذاها نیز استفاده می‌شوند.

گرانترین گیاه دارویی جهان

گرانترین گیاه دارویی جهان

ما در این مطلب به معرفی گران ترین گیاهان دارویی جهان پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

زعفران

حتما می‌دانید که زعفران گران‌ترین ادویه و گیاه دارویی جهان است که کاربرد زیادی در زندگی ما از آشپزی تا صنایع دارویی و محصولات آرایشی دارد. رنگ، عطر و طعم زعفران در ترکیب غذاها فوق العاده است. همچنین این ادویه برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود و فواید زیادی برای زنان و مردان دارد. در این مطلب در مورد خواص زعفران بیشتر صحبت کرده ایم.

وانیل

وانیل

وانیل نیز از گران ترین گیاه دارویی جهان است که عموما برای تهیه بستنی، دسر، کیک و کوکی استفاده می‌شود. گرانترین وانیل، وانیل طبیعی مکزیک و ماداگاسکار است که بهترین غلاف‌های وانیل را داراست.

گل گاو زبان

گل گاوزبان یکی از گران ترین گیاه دارویی جهان است که بیشتر در ایران پیدا می‌شود. این گیاه بیشتر به عنوان چای مصرف می‌شود و خاصیت بی‌نظیری در درمان بیماری‌ها به خصوص سرماخوردگی، سم زدایی و پاکسازی بدن دارد. همچنین اگر آن را با زعفران و لیمو ترکیب کنید، خاصیتش چند برابر خواهد شد. از طرفی از این گیاه دارویی گران قیمت برای درمان بثورات و علائم آرتریت یا گاستریت نیز استفاده می‌شود.

محلب

مهلب یا محلب که بیشتر در مدیترانه، خاورمیانه و اروپای جنوبی پیدا می‌شود، از هسته گیلاس درختی تهیه می‌شود. این گیاه دارویی طعم شیرین اما کمی تلخ و معطر دارد که بیشتر در تهیه انواع شیرینی‌ها، شکلات و بستنی ها پیدا می‌شود.

فلفل بلند (دار فلفل)

فلفل بلند (دار فلفل)

فلفل بلند یا دارفلفل که به نام فلفل بلند هندی (Indian long pepper) نیز شناخته می‌شود، طعم و مزه‌ای شبیه به طعم فلفل سیاه دارد اما تندتر از فلفل سیاه معمولی است، زیرا حاوی آلکالوئید پیپرین است. این فلفل‌ها از فلفل‌های کوچک تشکیل شده و هر کدام به اندازه یک خشخاش هستند که وسط گل قرار دارند.

دانه زیره سیاه

زیره سیاه نیز یکی از گران ترین گیاهان دارویی جهان است. دانه های این گیاه بیشتر به عنوان ادویه در غذاهای مردم آفریقای شمالی، پاکستان، ایران و هند یافت می‌شود. دانه های این گیاه دارویی شیرین با طعم لیمویی است و نسبت به زیره سبز طعم ملایم تری دارد.

هل سبز

هل سبز از گیاهان گران دنیا است که بومی شبه قاره هند و اندونزی است. این گیاه دارویی از خانواده زنجبیل است. از هل سبز نه تنها برای تهیه چای بلکه در در ترکیب شیرینی ها نیز استفاده می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان