جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
2
(1)

“نه” گفتن مودبانه هنری است که کمک‌تان می‌کند برای حفظ روابط مثبت، قاطعیت و درایت را به شیوه‌ای متعادل داشته باشید. اگر می‌خواهید فردی باشید که می‌تواند بدون بی‌ادبی یا بداخلاقی نه بگوید، این نوشتار مخصوص شماست چرا که چند راه مؤثر برای رد کردن درخواست‌ها یا دعوت‌ها و در عین حال حفظ احترام متقابل را گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

تشکر کنید

تشکر کنید

پاسخ خود را با تشکر کردن آغاز کنید. درخواست آن فرد را بپذیرید و از اینکه به شما فکر می‌کند یا شما را برای انجام کار در نظر گرفته است ابراز قدردانی کنید. به عنوان مثال بگویید “از اینکه برای این کار با من تماس گرفتید بسیار متشکرم. من واقعاً از اعتماد شما به توانایی‌هایم قدردانی می‌کنم.”

دلیل بیاورید و صادق باشید

توضیح مختصر و صادقانه‌ای در مورد ناتوانی خود در انجام درخواست فرد ارائه دهید. مردم عموماً شفافیت را ترجیح می‌دهند. دلیل نه گفتن شما هر چه که باشد، از فشرده بودن برنامه‌تان. و تعهدات موجود گرفته تا اولویت‌های شخصی فرقی نمی‌کند به هر روی، دلیل آن را با صمیمیت به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، بگویید: “متاسفانه، من تعهدات زیادی در حال حاضر دارم که نمی توانم آنها را به تعویق بیندازم.”

از زبان مثبت استفاده کنید

به جای تمرکز صرف روی کارهایی که نمی توانید انجام دهید، بر آنچه می‌توانید تکیه داشته باشید یا جایگزین‌هایی را که برای‌تان ممکن است پیشنهاد دهید. این کار شما نشان دهنده تمایل‌تان برای کمک به آن آن فرد است علیرغم محدودیت‌های فعلی که دارید. به عنوان مثال بگویید: “متاسفانه من نمی توانم در حال حاضر فلان کار را انجام دهم، اما خوشحال می‌شوم راه‌های دیگری را برای حمایت از شما در آینده بررسی کنم.”

از جملاتی استفاده کنید که با «من» شروع می‌شوند

از جملاتی استفاده کنید که با «من» شروع می‌شوند

از جملات شروع شده با “من” استفاده کنید تا تصمیم خود را با قاطعیت بیان کنید و در عین حال تمرکز خود را روی دیدگاه خودتان نگه دارید. این کار کمک می‌کند تا رفتاری توام با تندی نداشته باشید. به عنوان مثال، به جای یک جمله مبهم، بگویید: “من باید دعوت را به دلیل تضادی که با برنامه دیگری دارد رد کنم”.

ابراز تاسف کنید

تأثیر امتناع بر طرف مقابل را بپذیرید و صمیمانه ابراز پشیمانی کنید. نشان دادن همدلی برای موقعیت آن فرد به کاهش ناراحتی او کمک می‌کند. به عنوان مثال، “متأسفم که در حال حاضر نمی توانم در این زمینه به تو کمک کنم. من اهمیت پروژه را درک می‌کنم و برایت بهترین‌ها را در یافتن پشتیبانی مورد نیازت آرزو می‌کنم.”

با یک نکته مثبت نتیجه گیری کنید

پاسخ خود را با یک یادداشت مثبت و آینده نگرانه پایان دهید. به شخص مورد نظر از علاقه مداوم خود به رابطه یا همکاری بگویید. به عنوان مثال، “اگرچه در حال حاضر نمی توانم شرکت کنم، اما مشتاقانه منتظر امکان همکاری در پروژه‌های آینده هستم. باز هم از شما سپاسگزارم که به من توجه می‌کنید.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان