جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4.2
(5)

هر فردی تجربیات خاص خود را در دوران کودکی دارد. نکته حائز اهمیت این است که تجربیات کودکی می‌توانند تا حد زیادی زندگی ما را در بزرگسالی تحت تاثیر قرار دهد. برخی از مسائل عمیق در صورتی که مورد رسیدکی قرار نگیرند، حتی می‌توانند کیفیت زندگی ما را به شدت کاهش دهند.

ویژگی رفتاری کسی که کودکی سختی داشته است

در این نوشتار به برخی از رفتارها در بزرگسالی پرداخته‌ایم، رفتارهایی که نشان می‌دهند کودکی چندان خوبی نداشته‌اید.

وابستگی بیش از حد به آدم‌ها

وابستگی بیش از حد به آدم‌ها

وابسته شدن بیش از حد به آدم‌ها، که معمولاً آنها را از شما دور می‌کند، یکی از نشانه‌های کودکی پر از آسیب است. فقدان محبت، همدلی و توجه در دوران کودکی باعث می‌شود که خیلی سریع به آدم‌هایی که وارد زندگی‌مان می‌شوند وابسته شویم و وقتی آنها از ما جدا می‌شوند کاملاً به هم می‌ریزیم.

ناتوانی در رسیدگی به انتقادات

انتقاد گاهی یک فشار قوی برای آدم‌هاست چرا که باید روی نقاط ضعف خود کار کنند و بکوشند انگیزه‌ای برای دستیابی به اهداف بلند در زندگی بیابند. اما برای افرادی که خاطرات آسیب زا از دوران کودکی دارند، رسیدگی به انتقادات ممکن است بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. آدم‌هایی که کودکی خوبی نداشته‌اند همواره نیازمند تایید دیگران هستند. شاید حتی نتوانند نقد خوب و به جا را بپذیرند و روی نقاط ضعف‌شان کار کنند. آنها ممکن است همیشه در حال تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران باشند.

عدم توانایی در تصمیم گیری

اگر همیشه احساس پشیمانی می‌کنید یا تصمیم گیری در مورد موضوعات خرد و کلان زندگی برایتان سخت است، ممکن است در زندگی با مشکلات جدی روبرو شوید. این افراد تصور می‌‌کنند تصمیم نگرفتن کم دردسر تر است. آنها با خود می‌گویند اگر تصمیمی نگیرم، نمی‌توانم انتخاب اشتباهی داشته باشم. و اگر انتخاب اشتباهی نداشته باشم، دوستان یا عزیزانم از من ناامید نخواهند شد و اگر ناامید نشوند از من متنفر نخواهند شد. این تصور که تصمیم نگرفتن بهتر از تصمیم اشتباه گرفتن و عواقب بد بعد از آن است، باعث می‌شود که در تصمیم گیری مشکل داشته باشند.

یادتان باشد که اگر قاطع نباشید، خودتان را گم کرده اید و پیدا کردن راه بازگشت سخت خواهد بود. تصمیم بگیرید، اشتباه کنید و از اشتباهات درس بگیرید تا بتوانید به خوبی رشد کنید.

شوخ طبعی به صورتی که توهین به خودتان است

شوخ طبعی به صورتی که توهین به خودتان است

شوخ طبعی به طوری که خودتان را کم ارزش کنید در واقع یک مکانیسم مقابله با حس خود کم بینی است، که بله، نحوه بزرگ شدن ما نقش مهمی در آن ایفا می‌کند. این رفتار غلط همچنین می‌تواند با بالا رفتن سن ایجاد شود. تلاش کنید از هر گونه شوخی و کلامی که به نوعی توهین به خودتان است یا ارزش شما را پایین می‌آورد، پرهیز کنید. به این ترتیب به دیگران نیز یاد می‌دهید که به شما احترام بگذارند.

اجتناب از تماس فیزیکی با افراد دیگر

یکی از نشانه‌های داشتن کودکی پر آسیب دوری از لمس و تماس فیزیکی با آدم‌هاست. این اجتناب و دوری غالبا در اثر بی‌اعتمادی زیادی است که این آدم‌ها در قلب‌شان حس می‌کنند. این افراد نمی‌توانند آدم‌ها را در آغوش بگیرند و در واقع با این کار حس تنش و ناراحتی زیادی را تجربه می‌کنند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان